دوشنبه 9 آذر 1394-11:3

مهره چینی شب انتخاباتی آقای نماینده

بر اساس شنیده ها، حجت الاسلام علی اکبر ناصری قصد دارد چند ماه مانده به انتخابات یکی از مهره های سیاسی نزدیک به خود را که سابقه حضوری فعال در ستاد انتخابی اش دارد، به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندپی معرفی کند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: شیخ علی اکبر ناصری -نماینده اصولگرای بابل- این روزها همانند دیگر نامزدهای انتخاباتی در حال فعالیت های مختلف برای جلب آرای عمومی و ورود برای سومین بار به بهارستان است.

وی در همین راستا اقدام به اعمال نفوذ برای چینش برخی نیروهای منسوب به خود در نهادهای مختلف کرده است که این اقدامات درست برخلاف ذات وظایف نمایندگی اوست و او را با دیگر رقبایش در شرایطی نابرابر قرار می دهد.

از جمله تلاش های تازه این نماینده اصولگرا که از قضا این فرصت را داشته که شهری فرهنگی همچون واتیکان را نیز برای زیستن، تجربه کند، باید به رایزنی های فشرده او برای جابجایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندپی اشاره کرد.

بر اساس شنیده ها وی قصد دارد چند ماه مانده به انتخابات یکی از مهره های سیاسی نزدیک به خود را که سابقه حضوری فعال در ستاد انتخابی اش دارد، به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندپی  معرفی کند.

مدیریت کنونی این اداره هم چون حجت الاسلام ناصری، یک روحانی است. او هر چند در دولت گذشته در این سمت قرار گرفت، خود هنرمند و بازیگر تئاتر بوده و توانست با نگاهی غیر سیاسی، اعتماد، همراهی و تایید هنرمندان و اهالی فرهنگ منطقه را جلب کند.

حجت الاسلام علی سعیدی به گواه آگاهان و فعالان این حوزه، تغییراتی قابل تامل در فرایند ساختاری این نهاد فرهنگی ایجاد کرده است و به همین خاطر اهمیت مدیریت فرهنگی و پیوند آن با اقتصاد و تاریخ این منطقه ایجاب می کند که از  اتخاذ هرگونه تصمیم شتابزده و دور از دوراندیشی و واقعگرایی برای چنین بخشی خودداری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران علی رغم تمام فشارهای موجود، تاکنون تسلیم خواسته گروه های مختلف سیاسی، از جمله نماینده بابل نشده است.

فردی که این روزها برای مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد بندپی معرفی شده به خاطر وابستگی آشکار به یکی از نامزدهای انتخاباتی، شایستگی چنین مسئولیتی را ندارد؛ ضمن اینکه تحصیلات و موقعیت اجتماعی او(فوق دیپلم) است در حالی که سعیدی فوق لیسانس فقه و حقوق دارد، بنابراین این انتصاب موجه و عاقلانه نیست و سیاسی تعبیر می شود.

 ایجاد ارتباط با نهادهای دیگر اداری، نظامی، فرهنگی و خصوصی نیاز به حضور فردی دارد که به واسطه خاصیت ذاتی فرهنگی اش به این هماهنگی قوام بخشد. کاری که به هیچ عنوان ازعهده این مدیر سفارشی خارج است.

بندپی منطقه ای است که نه تنها در حوزه گردشگری طبیعی، در بخش فرهنگی و هنری صاحب گفتمانی مختص به خود و پتانسیل هایی بی بدیل است.

برگزاری طولانی مدت مراسم تعزیه، حضور چهره های شاخص هنرهای آئینی و ظرفیت بالای این بخش در تولید محتوای فرهنگ عامه با تصمیمات سیاسی و انتخاباتی در تضادی آشکار است.

انتظار می رود در شرایط فعلی که جامعه فرهنگ و هنر مازندران در حال آشتی با نهاد دولتی فرهنگ است و آهسته آهسته گَرد مدیریت نامناسب فرهنگی دولت قبل در حال زدودن است، با آوردن زورکی مدیرانی که منسوب به جریان خاصی هستند، این مسیر پر دست انداز و ناهموار نشود.

از نماینده فعلی بابل نیز انتظار می رود با رعایت اخلاق و حفظ جایگاه خود و در ذیل شعار همدلی و همزبانی، بدون اعمال نفوذ و فشار بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از طریق بیان عملکرد و دستاوردهای خود در دوران نماینده گی شان در صدد جلب آرای عمومی باشند.