سه شنبه 10 آذر 1394-11:5

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش و پرورش گرفتار روزمرگی شده است/گاهی تکلیفی نیرو جذب می کنیم

علی قاسمی گفت: آموزش و پرورش گرفتار روزمرگی شده است/ نگاه زیربنایی برای آموزش و پرورش، هزینه های گزاف امنیتی را کاهش خواهد داد/ گاهی باید تکلیفی نیروها را جذب کنیم که شایستگی ها را زیر سوال می برد/ چرا معلم آموزش و پرورش با معلم دانشگاه باید متفاوت دیده شود؟


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مهدی زمانی: نشستی با عنوان مجلس، آموزش و پرورش و توسعه فناوری هم زمان با برگزاری نمایشگاهی به نام راه مدرس برگزار شد.

در این نشست که با تلاش دفتر پژوهش و توسعه نماینده بابل برگزار شد، علی قاسمی -مدیر کل آموزش و پرورش مازندران- به مسائلی در پیوند با نهاد تعلیم و تربیت و قوه قانون گذاری اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش گرفتار روزمرگی شده است.

وی با اشاره به اهداف سند تحول پرسید: آیا شرایط موجود، این اهداف را تامین می کند؟

این مسئول افزود: لایحه مدیریت خدمات کشوری به این نهاد نگاه خدماتی دارد و مجلس باید این اشتباه را اصلاح کند، زیرا دستگاه تعلیم و تربیت در بیشتر کشورها حاکمیتی است و اگر برای حاکمیت ما مهم است، مسئله باید مشخص شود.

وی همچنین خطاب به حسین نیازآذری -نماینده بابل- انتظاراتش را از نهاد قانون گذاری مطرح کرد و توجه جدی مجلس را خواستار شد.

قاسمی با بیان این که  مجلس نگاه سیستمی به این نهاد داشته باشد و قوانین تسهیل بخش برای همکاری الزامی بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاها ارائه دهد، تصریح کرد: امروزه آموزش و پرورش نیازمند منابع انسانی، مالی، تدارکاتی و فیزیکی است و منابع ما شایسته انتظارات و تحولات نیست.

این مسئول با اشاره به این که نیازمند مشارکت همگانی و قضائی و قانون گذاری هستیم، ادامه داد: چرا معلم آموزش و پرورش با معلم دانشگاه باید متفاوت دیده شود؟ این نگاه مشکل آفرین است و انگیزه ها را کاهش می دهد.

قاسمی با بیان این که نگاه ابزاری به آموزش و پرورش و قوانین موسمی چالش برانگیز است، افزود: گاهی باید تکلیفی نیروها را جذب کنیم که شایستگی ها را زیر سوال می برد و مدیران ما مجبورند این قوانین را اجرا کنند در حالی که صلاحیت حرفه ای برای ما مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: نگاه زیربنایی برای آموزش و پرورش، هزینه های گزاف امنیتی را کاهش خواهد داد.

گفتنی است در این نشست مدیران آموزشگاه ها و برخی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.