چهارشنبه 25 آذر 1394-8:16

رئیس ستاد دهه غدیر کشور:

نظریه رهبری درباره نفوذ نباید تفسیر به رای شود

شیخ محمود نظری: نظریه رهبری درباره نفوذ نباید تفسیر به رای شود و سخنان رهبری هیچ وقت حاشیه پردازی ندارد/نظرات چالشی را به نفع مملکت نمی‌دانیم.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: شیخ محمود نظری در نشست خبری به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، یک وحدت عمیق و ناگسستنی است که پیوند تاریخی دارد. حوزه مکمل دانشگاه و دانشگاه هم مکمل حوزه است.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه بین عقلای قوم هیچ گاه در علم و دانش تفرقه وجود ندارد و این پرسش مبنی بر اختلاف حوزه و دانشگاه، پایه درستی ندارد، گفت: اگر عقلا دچار دو دستگی باشند نمی‌توانند عامل پیشرفت باشند و معتقدیم وحدت حوزه و دانشگاه، عمیق است.

نظری با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه، عامل ترقی این دو بخش است، تصریح کرد: اثرات مثبتی در زمان نهضت انقلاب اسلامی از وحدت حوزه و دانشگاه شاهد بودیم که تا امروز هم ادامه دارد. مقام معظم رهبری هم وحدت حوزه و دانشگاه را یک اصل می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک تئوری مبارک است تا دانشجویان بتوانند این وحدت را تحلیل کرده و گسترش دهند، ادامه داد: بسط روابط حوزه و دانشگاه می‌تواند باعث پیشرفت شود. حوزه و دانشگاه فراق ندارند.

فرزند آیت‌الله نظری با بیان اینکه حوزه درباره وحدت خود با دانشگاه، جانفشانی کرد، افزود: جانفشانی شهید مفتح، سند بارزی است که حوزه به استقبال دانشگاه رفته است و این تعامل یک خرد جمعی بزرگی را در جامعه امروز به وجود آورد .

*نظریه رهبری درباره نفوذ نباید تفسیر به رای شود

وی با اشاره به اینکه نظریه رهبری درباره نفوذ نباید تفسیر به رای شود، گفت: سخنان رهبری هیچ وقت حاشیه پردازی ندارد و فرمایش های ایشان برای ما چراغ راه است.

نظری با بیان اینکه جامعه ما جامعه ای باز است، ادامه داد: نظرات چالشی را به نفع مملکت نمی‌دانیم و حوزویان و دانشگاهیان بدانند  دانشجویان و طلابی که در کنار خود دارند افکار آنها را به خوبی پرورش دهند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات آینده آرای بسیار بالایی را با حضور رای اولی‌ها داریم، خطرنشان کرد: درباره رشد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... دانشجویان را فراهم کنیم تا با خرد جمعی سر صندوق حاضر شوند.

نظری با بیان ایننکه هر محوری که مردم بپسوندند در همان سو قرار داریم، گفت: محور مردم هم نظام است و پیروی و تبعیت از مقام معظم رهبری. در مسیری گام برداریم که رهبری تایید می‌فرمایند. اگر مردم ما را معتمد قرار دادند در راستای خدمت به مردم گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه در همه حوزه‌ها نقش بسزا دارد، اظهار کرد: در حوزه و دانشگاه که محیط علمی است می‌تواند با بسط علمی و ایدئولوژی و به صورت تخصصی فعالیت کند. نقش رسانه برای گسترش مطالب عام و خاص، بدون چالش و انحراف در جامعه اثرگذار است.

*نمی توان بانوان را نادیده گرفت

رئیس ستاد دهه غدیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اثرگذار بانوان در جامعه، تصریح کرد: بانوان موجب تعادل در زندگی و تفاهم در خانواده هستند و برای هر کدام از اقشار در جامعه باعث رشد هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهند بانوان را از مواردی که حق آنها است تحریم کنند من این مسئله را قبول ندارم و نمی توان بانوان را نادیده گرفت.

*نظارت خبرگان در جای خود معین می‌شود

نظری با بیان اینکه نظارت خبرگان در جای خود معین می‌شود و اکنون قابل تحلیل نیست، ادامه داد: خبرگان، رهبر را به عنوان محور انتخاب کردند و این محوریت گزینه بسیار مناسبی است که عقلای مملکت و نظریه‌پرداز، این انتخاب را قبول دارند.

وی با بیان اینکه مراجعات مردمی به دفتر ما بیشتر برای اشتغال است، افزود: بیکاری در کشور ما فریاد می‌زند و درباره اشتغالزایی تعلل می‌شود.

نظری ادامه داد: حسن مدیریت این است که اگر مشکلی به وجود می‌آید یک مسئول باید با تدبیر آن مشکل را حل کند و این محیط را در بیت آیت‌الله نظری داریم و در حد مقدور، به امور مردم رسیدگی می‌کنیم. اگرچه برای ما حرف  حدیث هم پیش می‌آورند.

وی افزود: آن چه که ما را رنج می‌دهد بحث بیکاری جوانان است و ما گاهی واقعا شرمنده می‌شویم.

نظری با اشاره به اینکه در همه ایده‌ها و افکار با مردم همگام هستیم، تصریح کرد:  پدرم همگام با مردم بود و همزبانی با مردم را علمایی مانند آیت‌الله نظری در کشور به وجود آورند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که بعضی مدیران تصور می‌کنند از حیطه قدرت می‌توان بر مردم تسلط داشت که این طور نیست، تصریح کرد: مردم به گردن ما حق دارند و امروز اگر قدرتی پیدا کردیم نباید از موضع قدرت با مردم برخورد کنیم. مسئولان باید مردم را در جایگاه خود و خود را در جایگاه مردم بدانند.

*قدرت برای کسی ابدی نیست

وی با بیان اینکه مسئولان موظف هستند خود را در خدمت مردم بگذارند، ادامه داد: قدرت برای کسی ابدی نیست و مسئولان باید به این موضوع آگاه باشند.

نظری با اشاره به اینکه با همه کاندیداهایی که به میدان می‌آیند تعامل دارم و تشخیص با مردم است، خاطرنشان کرد: کاندیداتوری لاریجانی از مازندران بسیار حرکت مناسبی است و توقع ما از وی همین بود که به خواسته همه در این زمینه احترام گذاشت و با این کاندیدای مجلس خبرگان هم تعامل داریم. آیت‌الله طبرسی هم از مازندران به عنوان کاندیدا مطرح است و آگاه به مسائل استان است و وظیفه حمایت را از نماینده ولی فقیه در استان داریم.