پنجشنبه 26 آذر 1394-11:1

کنسرت موسیقی مازندرانی با 7 خواننده برگزار می شود

حمزه محمدی -هنرمند موسیقی مازندرانی- گفت: کنسرت موسیقی مازندرانی با عنوان 50 سال خاطره  در روزهای 16 ، 17 و 18 دی‌ماه در ساری برگزار می‌شود/ ابوالحسن خوشرو، حسین علمباز، حمزه محمدی، پرویز سیادشتی، محمدرضا اسحاقی، نورالله علیزاده و مسلم فهیمی هفت خواننده هستند که برای نخستین بار با هم در یک کنسرت حضور می‌یابند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: سید حمزه محمدی اظهار کرد: کنسرت موسیقی مازندرانی با عنوان 50 سال خاطره  در روزهای 16 ، 17 و 18 دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آروزی هر قومی است تا اسطوره‌های موسیقی محلی خود را در کنار همدیگر ببیند، افزود: افرادی که مردم سال‌ها با آنها خاطره دارند قرار است در یک کنسرت موسیقی گرد هم آیند و برنامه اجرا کنند.

مدیر اجرایی گروه موسیقی کایر با اشاره به اینکه این کنسرت یک ویژگی بارز دارد که آن رامتفاوت از دیگر کنسرت‌ها می‌کند و آن هم حضور هفت خواننده موسیقی صاحب سبک است، گفت: ابوالحسن خوشرو، حسین علمباز، حمزه محمدی، پرویز سیادشتی، محمدرضا اسحاقی، نورالله علیزاده و مسلم فهیمی هفت خواننده هستند که برای نخستین بار با هم در یک کنسرت حضور می‌یابند و  قرار است در این کنسرت مردم هفت جنس صدایی متفاوت بشنوند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه افکار عمومی علاقه دارد استادانی که چند دهه کار می‌کنند را در کنار هم ببیند، تصریح کرد: این داده‌ای است که از کار میدانی در یک پژوهش به دست آورده‌ام و دستاورد این پژوهش، باعث کلید خوردن این پروژه شد.

محمدی با اشاره به اینکه از اتفاقات زیبای این کنسرت آن است که هر یک از این استادان دعوت ما را پذیرفتند تا در کنار همدیگر قرار گیرند و  چند دهه اعتبار هنری خود را در اختیار ما قرار دهند، ادامه داد: حدود  پنج ماه است در حال تمرین‌های منسجم برای برگزاری این کنسرت هستیم تا مردم یک اجرای به یادماندنی را شاهد باشند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ابعاد این کنسرت، ترویج فرهنگ مازندرانی است، خاطرنشان کرد: شاید نسل امروز، از زبان و فرهنگ خود فاصله گرفته باشد و برگزاری کنسرت می‌تواند به پیوست این فرهنگ کمک کند.

این نوازنده کمانچه با بیان اینکه در روند برگزاری این کنسرت لازم است از مدیر حوزه هنری مازندران و کارکنان این مجموعه، مسئول سینما سپهر ساری و همچنین از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تشکر کنیم، گفت: این انتقاد هم به برخی مدیران استانی وارد است که چرا وقتی قرار است یک استاد موسیقی محلی، کنسرت برگزار کند همزمان مجوز برگزاری کنسرت موسیقی پاپ هم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل برگزاری کنسرت بر عهده چه دستگاهی است، گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از زمان تصدی این مسئولیت،  امیدی در دل هنرمندان به وجود آورده است و انتظار داریم مدیریت بیشتری در این مسائل داشته باشد