سه شنبه 1 دی 1394-8:6

سخنی با فرماندار آمل

برگزاری انتخابات سالم و عادلانه حق مردم و وظیفه ی شماست

مگر شما مسوول و مرجع صلاحیت دار تشخیص میزان محبوبیت نماینده کنونی در میان مردم آمل هستید؟/ آقای فرماندار حتما به خاطر داشته باشید که شما نماینده دولت تدبیر و امید و مجری سیاست های آن هستید و نه نماینده دولتی دیگر.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، آرش پارسا: در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرمانداران به عنوان عالی ترین نمایندگان دولت و روسای ستادهای انتخابات در شهرستانها نقش مهمی در برگزاری انتخابات سالم، قانونمند، اخلاق مدار و عادلانه دارند.

برگزاری انتخابات سالم و عادلانه حق مردم و تلاش برای تحقق آن در راستای صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس، وظیفه ی فرمانداران و فرمانداری است. وظیفه ای که اگر به درستی عمل نشود و بوی بد انحراف از قانون بی طرفی به مشام برسد نه تنها قابل توجیه نیست، حتی می تواند به عزل فرمانداران و بخشداران خاطی بینجامد.

بر جناب آقای احمد منفرد -فرماندار محترم شهرستان آمل- نباید وظایف قانونی او و مجموعه همکارانش در فرمانداری آمل در قبال انتخابات پیش روی و ضرورت اجتناب از هرگونه انحراف و کجروی در اجرای بی طرفی و عدالت انتخاباتی پوشیده باشد.

انحراف و کجروی هایی که با تاکید ویژه وزیر محترم کشور می تواند تاوان عزل فرماندار ضعیف در اجرای محکم فانون انتخابات و ناتوان در رعایت عدالت و بی طرفی انتخاباتی را به همراه داشته باشد.

قطعا فرماندار محترم آمل آگاهند که فرمانداری به عنوان عالی ترین دستگاه اجرایی انتخابات موظف به رعایت بی طرفی کامل انتخاباتی است. فرمانداری و عوامل اجرایی آن از فرماندار گرفته تا بخشدار و دیگر کارکنان فرمانداری اجازه اتخاذ رفتارهایی که حتی شایبه بی طرفی و بی عدالتی را به همراه داشته باشد ندارند تا چه رسد به اتخاذ مواضع رسمی و علنی درپایگاه خبری فرمانداری که  اصل بی طرفی را خدشه دار و مغایر سیاست و شانیت و اهداف دولت تدبیر و امید باشد.

  آقای فرماندار شما با اجازه کدام مرجع قانونی و بر اساس کدام ماده و مستند قانونی به خودتان اجازه داده اید که در سایت فرمانداری تحت مسوولیت خود  و در قالب گزارش خبری ازآقای عزت الله یوسفیان ملا -نماینده محترم کنونی مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و یکی از کاندیداهای احتمالی برای رقابت در انتخابات مجلس پیش روی- با عنوان " نماینده محبوب مردم آمل"یاد کنید؟!مگر شما مسوول و مرجع صلاحیت دار تشخیص میزان محبوبیت ایشان در میان مردم آمل هستید؟!

آقای فرماندار ، در آستانه برگزاری انتخابات مجلس پیش روی، اتخاذ چنین مواضعی از سوی شما در سایت رسمی فرمانداری آمل می تواند به عنوان اقدامی ناشیانه در جانبداری از یک شخص خاص تعبیر شود که خواه عالما و عامدا صورت گرفته باشد و خواه از سر غفلت، موجب تشویش و محل اشکال است.

و البته که استمرار این روند غیر قانونی و مشاهده تکرار این گونه رفتارها، می تواند به واکنش  جدی تشکل های سیاسی حامی دولت تدبیر و امید درآمل و انعکاس آن به مراجع ذی صلاح قانونی درکشور منجر شود.

از این رو و با توجه به ضرورت آرامش و وحدت در برگزاری یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم با هدف حفظ مصالح نظام و منافع ملی، جناب عالی را نیازمند این هشدار می دانیم که تلاش برای اتخاذ مواضع و رویکردهای منطبق با قانون، وظیفه شما و تخلف ازآن غیر قابل توجیه و در صورت اصرار و تکرار، قابل پیگری خواهد بود.

آقای فرماندار حتما به خاطر داشته باشید که شما نماینده دولت تدبیر و امید و مجری سیاست های آن هستید و نه نماینده دولتی دیگر و نیاز به یادآوری نیست این سخن و تاکید وزیر محترم کشور دولت تدبیر و امید را که: " اگر به یقین برسیم که لازم است  برخی فرمانداران تغییر کنند و آنها نمی توانند تا آستانه انتخابات  به خوبی وظایف خود را انجام دهند آنها را تغییر خواهیم داد".