شنبه 5 دی 1394-1:30

جمعه شب در سینما آزادی؛

جشنواره سه روزه سینمای مستند بابل به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره سینمای مستند بابل با عنوان (یلدای بهارنارنج) در سینما آزادی این شهر به کار خود پایان داد.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، بابک ابهرزاد:جمعه شب به همت تشکل های مردمی شهرستان بابل مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سینمای مستند بابل با عنوان (یلدای بهارنارنج) در سینما آزادی -تنها بازمانده عصر طلایی سینماهای بابل- برگزار شد .

 استقبال از این مراسم به حدی بود که علاوه بر پرشدن کامل صندلی های سینما، دور تا دور سالن نیز مملو از جمعیت بود، به طوری که برخی مردم بر روی زمین نشسته بودند .

در این جشنواره که به مدت سه روز برگزار شد، آثاری از ابراهیم مختاری و فرشاد فدائیان -مستندسازان برجسته بابلی- به نمایش درآمد و در شب اختتامیه نیز فیلم «تینار» اثر مهدی منیری اکران شد.

این برنامه فرهنگی را سه تشکل مردمی سلام بابل، انجمن میراث شهرستان بابل و گروه کوهنوردی باران برگزار کردند.

در آیین اختتامیه محمد متوسلانی -مالک تنها سینمای شهر بابل- با اهدای لوح توسط دکتر اسماعیل کهرم -فعال محیط زیست- قدردانی شد.

 در بخش دیگری از این مراسم، مهدی منیری -مستندساز- یکی از پیشکسوتان و زحمت کشان سینماهای بابل به نام بصیری را روی سن فراخواند و از او قدردانی کرد.

احد جاودانی -مدیرکل ارشاد استان مازندران- در حاشیه جشنواره به خبرنگار ما گفت: سال آینده با مشارکت پنجاه درصدی مالی و با همکاری شهرداری بابل در صدد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش هستیم .

حسین بیژنی -شهردار بابل- نیز همکاری دوجانبه شهرداری و شورای را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت احداث فرهنگسرا در بابل خواستار شد .

گفتنی است سه سالن سینما در بابل تخریب و به پارکینگ تبدیل شد.