يکشنبه 6 دی 1394-1:21

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قائم شهر:

اعتدال‌گرايي در عقلانيت ریشه دارد

دکتر علی اسماعیلی: دقیق فکر کردن و با دقت سخن گفتن، هيجاني نبودن، مزاجي نبودن، في‌البداهه نبودن، واكنشي نبودن و صرفاً با زبان مسائل را حل نكردن از مختصات اعتدال‌گرايي است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: دکتر علی اسماعیلی - عضو هیات علمی دانشگاه- پنج شنبه گذشته ضمن ثبت نام، به طور رسمی نامزد انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه نور و محمود آباد شد. او امروز بیانیه ای صادر کرد که متن کامل آن در پی می آید:

قُل لَنْ یُصیبَنا اِلاّ ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلنا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَّکَّلِ الْمُؤمِنُون (سوره توبه / 51)
بگو هرگز چیزی برای ما اتفاق نمی‌افتد مگر آنچه را خدا مقدر کرده باشد، صاحب اختیار ما اوست و مؤمنان فقط بر خدا توکل می‌کنند.

با سلام و تحیّات به ارواح طیبه امام، شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و عرض ادب و احترام به ملت شریف ایران به ویژه مردم نجیب و وفادار شهرستان نور و محمودآباد، این جانب علی اسماعیلی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، با آگاهی از شرایط بین‌المللی، وضعیت کشور و آشنا به مشکلات و کاستی‌های زیربنایی در حوزۀ انتخابیه محمودآباد ونور، برای دهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت نام نموده و خود را در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم.

تصمیم گرفته‌ام به صورت مستقل و با اعتقاد به مکتب اعتدال که از سیرۀ پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرنشأت می‌گیرد، وارد انتخابات مجلس شوم.

معتقدم، اعتدال‌گرايي، ريشه در عقلانيت دارد. انسانيت و ديانت و برتري انسان در گرو عقل و قوۀ فكري او است. هيچ نعمتي بالاتر از عقل انسان نيست. اعتدال‌گرايي نتيجۀ به كارگيري گستردۀ فكر براي مديريت زندگي است.

 دقیق فکر کردن و با دقت سخن گفتن، هيجاني نبودن، مزاجي نبودن، في‌البداهه نبودن، واكنشي نبودن و صرفاً با زبان مسائل را حل نكردن از مختصات اعتدال‌گرايي است.

اعتدال‌گرايي انعكاس فكر و برنامه است و مهمترين وجه آن، تقابل با افراطي‌گري و يا راديكاليسم است. بی‌توجهی به منافع، تندروي سیاسی و سخنان توهين‌آميز و خشن، ريشه در احساس، هيجان، كينه و مزاج دارد. یک سیاستمدار حرفه‌ای و معتدل برای تأمین منافع مردم، باید از این خصلت‌های منفی عبور کرده باشد و به اخلاق اسلامی پایبند باشد.

بر این باورم، نمایندگان مجلس محمودآباد و نوردر ادوار مختلف زحمات فراوانی متقبل شده‌اند، اما توسعۀ همه جانبه و پایدار مستلزم تعامل بیشتری است، زیرا در یک تعامل همسو و هوشمندانۀ سیاسی با دولت به دور از هیاهو و جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی و انعکاس تقاضاها و خواست‌های مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که می‌توان منافع حداکثری مردم منطقه را در مسیر رشد و بالندگی، هموار کرد.

حوزۀ سياست، دولت و حكومت، دايرۀ مسائل واقعي است كه يك كشور و جامعه با آن‌ها سر و كار دارد. امیدوارم تا با تحول در حوزۀ سیاستمداری منطقه به دست شما و با خروج از هيجان و ورود در فكر و مدیریت علمي، دست در دست هم،مسیری نو برای آیندۀمحمودآباد ونور ترسیم کنیم.

در این راه دراز و سخت، دست یکایک مردم از همۀ گروه‌های مختلف از زنان و مردان، خانواده‌های معظم شهدا،جوانان، فرهنگیان، کارگران، کشاورزان، روحانیون، صنعتگران، دانش‌آموزان، دانشجویان، ورزشکاران، کارمندان، بازاریان، ایثارگران،هنرمندان،و تمام اقشار و صنوف را به گرمی می‌فشارم.

اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم فهیم در انتخاباتو حرکت در مسیر عقلانیت سیاسی، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید برای منطقۀ ما،در هفتم اسفند ماه، رقم خواهد خورد. ان شاءالله.