دوشنبه 21 دی 1394-3:24

یکی در میان همه

در همین مدتی که منتقدان، محمد دامادی را به بی نظمی متهم کرده اند، او در مجلس نطق و تذکر داشته و پیگیر برخی پروژه های اساسی حوزه انتخابیه اش بوده است/ گزارش های مندرج در رسانه ها درباره غیبت نماینده ها، به هیچ وجه مورد تایید هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیست و این گزارش ها بر مبنای آمارهای استنتاجی خود این سایت ها تنظیم شده است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، یادداشت ارسالی کمیته رسانه نماینده ساری و میاندورود در مجلس: سال های سال بود که وقتی می خواستیم گزاره های نامزد اصلح انتخابات مجلس را دست چین کنیم، به مواردی همچون سابقه مدیریتی قابل توجه و سن و سال طرف و... توجه می کردیم.

 یک هفته مانده به انتخابات مردم به اعلامیه ها و تبلیغات نامزدها دقت می کردند. ما همه بروشورها را می خواندیم و به جو اجتماعی و گفته های محفلی توجه می کردیم.

یکی به دیگری می گفت: «فلانی دو جا مدیرکل بود!» دیگری در میهمانی می گفت: «گزینه ای که مدنظر من است سابقه کاری چندین ساله در فلان مجموعه دارد.»

 این به معیار مهم انتخاب تبدیل شده و گویی همگان پذیرفته بودند معیار نامزد اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارات دهان پرکنی است که هر نامزد در پیش یا پشت اسمش یدک می کشد.

 این سال ها هم که با همت و معرفت تاجیکستان، ارمنستان و ... پیشوند «دکتر» به پیش فرض هر انتخابی دامن زده و آن را مثلا" موجه ساخته است.

اما 4 سال قبل در مرکز مازندران اتفاقی افتاد که تمامی پیش فرض ها و الگوهای سنتی انتخاب را شکست. مردم ساری و میاندورود به ویژه جوانان، گویی منتظر یک اتفاق تازه بودند. یک انتخاب هیجان انگیز که روح سرگشته ی مردم را اقناع می کرد. انتخابی که ثابت کند می توان به کسی اعتماد کرد که پسوند و پیشوند و سن و سال زیادی ندارد، اما از جنس مردم شهر و روستا است و دردها را با گوشت و پوست خود درک می کند.

این بود که به جوان حادثه جویی رأی دادند که تاریخی ترین انتخاب مردم حوزه انتخابیه به نام او ثبت شد. نامش محمد دامادی است. جوانی که مسند، قدرت، پست، مقام، ثروت، و نفوذ سیاسی نداشت و ندارد، اما سرمایه اجتماعی داشت و دارد. او تنها بود: یکی در میان همه.

امروز که نزدیک به 4 سال گذشته است، او ثابت کرده می تواند با دست های خالی از حقوق مردم حوزه انتخابیه اش به نحو احسن دفاع کند.

 او ثابت کرده است که تقنین و نظارت فقط در کلام نیست و باید در عمل پای در وادی آن گذارد.

 او ثابت کرده صدای مردم دیارش را می شنود، آنجا که تمام قد در دفاع از دولت تدبیر و امید در مجلس شورای اسلامی در برابر مخالفان آنچنانی دولت یازدهم ایستاد.

 شاید هیچ نماینده ای نه در خطه شمال بلکه حتی در کل کشور دفاع منطقی و عقلانی از دولت تدبیر و امید در این حد نداشته است. در آنجا هم او یکی بود، در برابر همه.

به تحقیق باید گفت او در تاریخ مجلسیان بی نظیر است. وقتی با سابقه ها او را می دیدند از روی ظاهر جوانش قضاوت کرده و گاه با کم انصافی این گونه قضاوت می کردند که او نخواهد توانست حتی از حقوق مردم یک کوچه دفاع کند، چه برسد به یک حوزه انتخابیه بزرگ با دو شهرستان. اما اعضای کمیسیون عمران مجلس شاهدند که او چگونه وزیر را وادار به پذیرش حقوق مردم حوزه انتخابیه اش کرد.

 نمایندگان مجلس در صحن علنی شاهدند که او چگونه با نطق های آتشین خود افکار را به سمت و سوی خود جلب کرد.

وزرای دولت یازدهم شاهدند که او چگونه کارشناسی شده درباره وزارتخانه ها نظر داد. دستگاه های اجرایی استان مازندران شاهدند که او چگونه گره های اعتباری و بودجه ای را یک به یک گشود و روند اجرای پروژه ها را تسهیل ساخت. حتی در چنین شرایطی نیز او یکی بود در برابر همه.

امروز محمد دامادی - این جوان برومند ساری- با تجربه ای موفق در خانه ملت تنها به مردم شهر و دیارش دلخوش است، چرا که او همواره یکی بوده در برابر همه دستگاه های تبلیغی و نیروهای سیاسی و باندهای قدرت.

***
چندی پیش  گزارشی در یکی از سایت های کشوری که منسوب به نامزد شکست خورده انتخابات گذشته ریاست جمهوری است، منتشر شد که برخی رسانه های همسو با آن سایت در استان، بهره برداری سیاسی کرده، اعلان داشتند که دامادی غایب بزرگ جلسات مجلس و بی نظم ترین نماینده کشور است! حال که فضا کمی آرام شده جا دارد در این رابطه نکاتی را به عرض برسانیم:

دامادی هم مانند بسیاری از ما علاوه بر شخصیت حقوقی، شخصیتی حقیقی نیز دارد؛ او هم بیمار می شود، مادرش در بیمارستان بستری می شود، به سفر زیارتی و خانوادگی می رود، به دلایلی چون ترافیک و...دیر به جلسه می رسد یا وسط جلسه برای پیگیری برخی کارها از صحن مجلس خارج می شود و... الخ؛ اما آن چه که مهم است این نماینده مجلس یکی از پرکارترین و موفق ترین نماینده های حال حاضر استان مازندران است.

برای نمونه در همین مدتی که منتقدانش او را  به بی نظمی متهم کرده اند، او در مجلس نطق داشته، تذکر داشته و پیگیر برخی پروژه های اساسی حوزه انتخابیه اش بوده است. پروژه هایی مانند این سه مورد:

 

پیگیری در خصوص اجرای آزاد راه ساری- قائمشهر در کمیسیون تخصصی عمران مجلس
 که در در نهایت سازمان توسعه موظف به جذب سرمایه گذار برای آن شد
 


پیگیری منجر به نتیجه دامادی در خصوص جاده ساری- تاکام
و افزایش اعتبار آن تا سقف نوزده میلیارد و چهارصد میلیون تومان

 

پیگیری تامین مالی جاده تجن- ساری

مردم نماینده ای نمی خواهند که در مجلس شعار بدهد، جوسازی کند، داد و فریاد بکشد، چرت بزند و به فکر منافع ملی و مردم حوزه انتخابیه اش نباشد. مردم نماینده ای می خواهند که با آن ها رو راست و شفاف و پی گیر مسایل شان باشد و درد آن ها را بداند. اهل رانت و بده و بستان نباشد، پاکدست باشد، فریبکار و دروغگو نباشد، همه را یکسان بنگرد و تا می تواند در مسیر رفع تنگناها و مشکلات بکوشد. و محمد دامادی جوان ثابت کرده که چنین است.

از همه این ها گذشته، روز یک شنبه اعلام شد که  اقدام سایت های مخالف نماینده جوان ساری در اعلان بی نظمی و غیبت محمد دامادی در مجلس، مورد تایید هیئت رییسه مجلس نیست.

خبر خبرگزاری خانه ملت را بخوانید: « به تازگی برخی رسانه ها اقدام به انتشار گزارش هایی در خصوص حضور و غیاب نمایندگان مجلس در جلسات علنی در شش ماه گذشته با رویکرد منظم‌ترین و نامنظم‌ترین نمایندگان داشته اند.

با توجه به آنکه در ابتدای جلسات علنی مجلس شورای اسلامی اسامی حاضران و غائبان از تریبون عمومی اعلام و آمار در این خصوص در اختیار هیات رییسه قرار دارد، گزارش های مندرج در رسانه ها برداشت ها و آمارهای این سایت ها و به هیچ وجه مورد تایید هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیست و این گزارش ها بر مبنای آمارهای استنتاجی خود این سایت ها تنظیم شده است!»

این هم سند نظم و سلامت دامادی:
 

ساری و میاندورود اسفندماه امسال شاهد یک رقابت نفس گیر انتخاباتی است تا نمایندگان خود را در مجلس دهم بشناسد. هر چه هم به این زمان نزدیک تر می شویم ضد تبلیغات و شگردهای ناصواب و تخریب گونه، علیه نامزدهای پیشرو و مردم پسند هم چون محمد دامادی بیشتر می شود. او اما بی توجه به این لاطائلات و ضدیت ها،  کار خود را می کند؛ در مجلس نطق می کند و تذکر می دهد، هر هفته به میان روستایی ها و مردم محلات می رود و با آن سخن می گوید، تلفنی و حضوری پی گیری مشکلات حوزه انتخابیه است و به ساری و میاندورودی توسعه یافته و مدرن می اندیشد.

تخریب همیشه جواب نمی دهد و اغلب نتیجه عکس دارد. به جای نفی دیگران بکوشیم خودمان را اثبات کنیم. حالا منتظریم رسانه هایی که آن روز دامادی را بی نظم و غایب بزرگ جلسات مجلس معرفی کردند، عذرخواهی که نه، حداقل این نامه را بازپخش کنند.