يکشنبه 4 بهمن 1394-19:3

امام جمعه هچیرود:

رد صلاحیت ها و عدم احرازها نگرانی ایجاد کرده است

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری گفت: رد صلاحیت ها و عدم احرازها نسبت به گذشته آمارش مقداری بالا بود و در بین مردم، فرزندان انقلاب و دلسوزان نظام نگرانی ایجاد کرده است، البته در فرصت باقیمانده قطعا خیلی از افراد تایید خواهند شد/ انتخابات یعنی اینکه ما از سلایق و گروههای مختلف افرادی را انتخاب و وارد مجلس کنیم تا مجلس کارآمد با سلیقه های مختلف شکل گیرد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در جمع مردم هچیرود در مسجدجامع این شهر اظهار داشت: مقاومت ملت بزرگ ایران و تلاش دانشمندان، کوشش خستگی ناپذیر مذاکره کنندگان،عقب نشینی دشمن و رفع قسمتی از تحریم ها از دستاوردهای مذاکرات هسته ای بود که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از این قضیه بعضی افراد در جاهای مختلف و در دنیای مجازی، مطبوعات، سایت ها و سخنرانی ها ایراد می گیرند و انتقاد می کنند، افزود: این در صورتی است که همه می دانیم که این موفقیت با تدبیر و هوشمندی و هدایت های رهبر انقلاب به دست آمده است و اگر مراقبت های رهبری نبود به اینجا نمی رسیدیم.

امام جمعه هچیرود چالوس با تاکید بر اینکه تمامی این تلاش ها را مدیون رهبری می دانیم و ایشان هم از نتیجه به دست آمده احساس خرسندی و رضایت دارند، ابراز داشت: اگر نیمه پر لیوان را ببینیم، حقیقتا کار بزرگی صورت گرفته و در نامه ای هم که رهبری به رییس جمهوری دادند با تعبیر کوشش خستگی ناپذیر از همه عزیزان، مذاکره کنندگان و دست اندرکاران تشکر کردند.

وی گفت: البته نیمه خالی لیوان را هم باید دید که مقام معظم رهبری به همان موارد اشاره ای داشتند و تذکر دادند و این امر به معنای این است که توافق صد در صد نیست.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه دشمن در هر صورت دشمن است و بی اعتمادی و بدبینی به دشمن و امریکا همچنان وجود دارد، افزود: این توافق به این معنا نیست که در همه جا و در همه موارد با امریکا به توافق رسیدیم، بلکه نقص عهد و پیمان شکنی از خصوصیات ذاتی دشمن است.

امام جمعه هچیرود با بیان اینکه اینکار یکی از کارهای مهم تاریخ کشور است، افزود: رهبری در این قضیه کاملا نظارت و اشراف دارد و ما تا زمانی که رهبر و ولی فقیه داریم ، نگرانی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت: برجام و پسابرجام این نیست که تمامی مشکلات با این مذاکرات حل می شود، البته مذاکره به پیشرفت نظام اسلامی کمک خواهد کرد، ولی تمام مشکلات در پسابرجام حل نخواهد شد و مهم این است که باید تکیه به درون و عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و ابراز داشت: هنوز وضعیت کاندیدها کاملا مشخص نشده است.

امام جمعه هیچیرود با بیان اینکه رد صلاحیت ها و عدم احرازها نسبت به گذشته آمارش مقداری بالا بود و در بین مردم، فرزندان انقلاب و دلسوزان نظام نگرانی ایجاد کرده است، افزود: البته در فرصت باقیمانده قطعا خیلی از افراد تایید خواهند شد.

وی گفت: مسئله ای که وجود دارد و برای مردم نگرانی ایجاد شده این است که در قانون اساسی ما در بحث التزام به اسلام و جمهوری اسلامی کلیات بیان شده و مصادیق و جزییاتش بیان نشده که قطعا در آینده اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: اگر در قانون نوشته شود که فلان عمل التزام است یا که نیست، افراد می توانستند ببینند که با توجه به مصادیقی که در قانون آمده به آن التزام دارند یا ندارند اما چون مصادیقی بیان نشده است همه فکر می کنند که به اسلام و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه التزام دارند، به همین علت این نگرانی ها به وجود آمده است.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر دعوت از همه برای شرکت در انتخابات اظهار داشت: رهبری فرمودند کسانی که نظام و بنده را قبول ندارند هم شرکت کنند این قسمت مربوط به رای دهندگان بود اما رای اورندگان هم باید صد در صد به اسلام، نظام و ولایت فقیه التزام داشته باشند.

امام جمعه هچیرود ادامه داد: در بعضی ادوار گذشته داشتیم که نفوذی ها، منافقین و مساله دارها بودند، در صورتی که شورای نگهبان همه را تایید کرده بود و بعد کشف شد که اینها مساله دار هستند که برخی الان در خارج از کشور هستند، برخی داخل هستند و برخی دیگر دست به کارهای دیگر دست زدند؛ پس باید در تایید صلاحیت ها خیلی دقت کرد.

 حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه از طرفی هم باید به مردم امید داد که با شور و شوق شرکت کنند و مشارکت حداکثری شکل گیرد، اظهار داشت: معنای امید دادن به مردم فقط با لفظ نمی شود، بلکه باید احزاب، سلایق و گروه های مختلف وارد میدان شوند.

وی شرط ورود به عرصه را همراه نام بودن عنوان کرد و گفت: انتخابات یعنی اینکه ما از سلایق و گروههای مختلف افرادی را انتخاب و وارد مجلس کنیم تا مجلس کارآمد با سلیقه های مختلف شکل گیرد.

این مسئول ابراز داشت: مجلس باید از دل اختلاف نظرها راه حلی برای پیشرفت نظام انتخاب کند، بنابر این اگر همه نماینده ها با هم هم نظر باشند فایده ای ندارد بلکه باید با نظرات مختلف باهم گفتگو و بحث بنشینند تا راه حل پیدا کنند و از متن این گفتگوها، قانون جمهوری اسلامی بیرون بیاید، اگر اینها را لحاظ نکنیم از دل مجلس چیزی بیرون نخواهد آمد.

وی گفت: امیدواریم کسانی که با نظام هستند تایید شوند و مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند .