شنبه 17 بهمن 1394-3:29

دیدگاه سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره داشته ها و نداشته های ورزش مازندران؛

پتانسیل آری، منابع و زیرساخت خیر

 مجید جلالی گفت: مازندران از پتانسیل بالایی در رشته های ورزشی برخوردار است. الان شما تیم های حاضر در لیگ برتر را ببینید کدام تیم بازیکن مازندرانی ندارد؟/ آقای ولی رعیت را از 15 سال پیش که در سایپا بودم می شناسم، شخصیتی آرام، ملایم و منطقی دارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: مجید جلالی دبیر کل کانون مربیان فوتبال ایران، مدرس بین‌المللی فیفا و مربی با اخلاق، پردانش و کارکشته فوتبال ایران است که در حال حاضر سرمربی تیم فوتبال سایپا در لیگ برتر است. او افتخاراتی نظیر نایب ‌قهرمانی در جام ارتش‌های جهان به همراه تیم ارتش ایران در سال ۱۹۹۵، قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۳–۱۳۸۲ به همراه تیم پاس تهران، قهرمانی در جام حذفی ۸۴–۱۳۸۳ به همراه تیم صباباتری، قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۸۴ به همراه تیم صباباتری و مربی سال فوتبال ایران سال۱۳۸۳ را در کارنامه دارد. با او گفتگو کردیم.

 تیم فوتبال سایپا علی رغم  رقابت های فشرده ای که در لیگ وجود دارد، توانسته است تا نیم فصل در رده پنجم جدول رده بندی قرار گیرد. پیش بینی شما از جایگاه این تیم در انتهای فصل چیست و چه هدف گذاری برای تیم کردید؟

جلالی: در این فصل از رقابت ها تیم ها از نظر امتیازی بسیار به هم نزدیک هستند و رقابت پیچیده ای شکل گرفته است. کادر فنی از ابتدای فصل می دانست کار دشواری در پیش دارد، با این وجود پیش بینی من از رتبه اول تا چهارم این فصل از رقابت هاست.

 در نقل و انتقالات نیم فصل شاهد جدایی بازیکنان بزرگی نظیر جواد نکونام و رضا نوروزی از تیم سایپا بودیم. چه تدابیری اندیشیدید تا جدایی این بازیکنان به تیم سایپ ضربه نزند؟

جلالی: همان طور که گفتید بازیکنانی نظیر نکونام و نوروزی از تیم جدا شدند، اما ما برای جبران بازیکنان بزرگی نظیر آندرانیک تیموریان و مهدی دغاغله را جذب کردیم. زمانی که هماهنگی میان تیم ایجاد شود جای بازیکنان جدا شده پر خواهد شد.

 آیا توانستید تمام بازیکنان مد نظرتان را جذب کنید؟

جلالی: خیر، به خاطر اینکه برخی بازیکنان علی رغم میل خود برای حضور در سایپا با باشگاه های شان قرار داد داشتند و باشگاه ها حاضر به دادن رضایت نامه به بازیکن نشدند.

نظر شما در خصوص مازندرانی های حاضر در لیگ برتر چیست؟

 جلالی: استان مازندران از پتانسیل بالایی در رشته های ورزشی برخوردار است. الان شما تیم های حاضر در لیگ برتر را ببینید کدام تیم بازیکن مازندرانی ندارد؟ کاش با اتخاذ تصمیم درست و انجام حمایت های لازم این استان بتواند از تیم های با ریشه خود در لیگ برتر نماینده ای داشته باشد.

- به عنوان یک مربی نظر شما در خصوص علت حضور نیافتن نماینده ای از مازندران علی رغم تیم های با قدمتی نظیر نساجی در لیگ برتر چیست؟

 جلالی: شاید مشکلاتی که در این استان وجود دارد نظیر دسترسی نداشتن کامل به منابع مالی، زیر ساخت های ناکافی و محدودیت هایی از این دست علت مشکل باشد، ولی امیدواریم  شاهد حضور نماینده ای از مازندران در لیگ برتر باشیم.

عملکرد هیئت مدیره سایپا چطور است؟ آیا در تصمیمات شما دخالتی صورت می پذیرد؟

جلالی: مربی در تیم سایپا مورد حمایت قرار می گیرد وهیچ گونه دخالتی از سوی هیچ فردی صورت نمی پذیرد. مشکلات هر چند وقت یکبار با هیئت مدیره مطرح و موانع برداشته  می شود.

نظر شما در خصوص ولی رعیت -رییس هیئت مدیره باشگاه سایپا- چیست؟

 جلالی: من ایشان را از 15 سال پیش که در سایپا بودم می شناسم. ایشان دارای شخصیتی آرام، ملایم، منطقی است ودر طول مدتی که در سایپا هستم به مشکلات گوش می دهد و برای حل آن قدم بر می دارد. ایشان را شخصیتی توانمند می دانم.