پنجشنبه 22 بهمن 1394-19:20

برادر رییس قوه قضاییه در ساری مطرح کرد:

در خبرگان به 4 نفر رای دهید/ در مازندران باشم به شیخ صادق رای می دهم

محمد جواد لاریجانی گفت: نفوذی که رهبری می فرمایند این نیست که ما همدیگر را به جاسوسی متهم کنیم/ امروز ایران در معرض تهدید و جنگ و یا فروپاشی اقتصادی نیست، البته در زمینه اقتصادی مشکلاتی داریم/ مردم را تشویق کنید که در مازندران به چهار نفر رای دهند/گر در مازندران باشم حتما به شیخ صادق آملی لاریجانی رای می دهم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: محمدجواد لاریجانی عصر امروز در ستاد انتخاباتی آیت الله لاریجانی اظهار داشت: امروز برای امت ما مهم ترین سرمایه و محور مقاومت، بصیرت است.

وی با بیان اینکه بصیرت پایه رشد فکری و دینی ما است، افزود: راه اسلام نیز مبتنی بر بصیرت است و چراغ بصیرت هم تفقه در دین است.

معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: بصیرت در مکتب اهل بیت یک چیز من در آوردی و مبتنی بر فال و رمالی نیست بلکه مبتنی بر اجتهاد در دین است.

این مسئول با اشاره به شبکه های مختلف اطلاع رسانی در دنیا، این شبکه ها را بیشتر شبکه های اطلاعات نما دانست و تاکید کرد: آنها القائات خود را به مردم غالب می کنند و ذهن انسان را در معرض بهمن عظیمی از اطلاعات قرار می دهند که رهایی از آن به سادگی امکان پذیر نیست.

لاریجانی گفت: نفوذی که رهبری می فرمایند این نیست که ما همدیگر را به جاسوسی متهم کنیم، بلکه باید بدانیم که دشمنان با ما چه می کنند.

وی گفت: شیعه بصیر باید وظیفه خود را تشخیص دهد و بداند که باید چه کند.

مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به جایگاه امروز نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: امروز ایران در معرض تهدید و جنگ و یا فروپاشی اقتصادی نیست، البته در زمینه اقتصادی مشکلاتی داریم اما استخوان بندی کلی اقتصادی و توانمندی های کشور بسیار قوی است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران امروز گوشه گیر و منزوی نیست، افزود: ملت ایران دارای عزت و احترام است چرا که عزت این است که نتوانند به ما زور بگویند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت کشور در موضوع برجام اظهار داشت: نه برجام و نه فرجام و نه هیچ چیز دیگری نمی تواند پیشرفت علمی کشور را محدود کند. البته برجام منافعی دارد که دولت باید نهایت استفاده را از آن ببرد.

معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ابراز داشت: نظام نوپا و ساختار مدنی ایران است که مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است و دشمنان نیز به همین دلیل نمی توانند این واقعیت را بپذیرند.

وی با بیان اینکه آنها نمی خواهند که ملت های مسلمان با واقعیات روبرو شوند، افزود: از اول انتخابات مدام نق می زنند که چرا فلانی تایید نشد، البته نظام انتخاباتی، در جاهایی بی دقتی دارد که این موضوع مانند همه نظام های دیگر در جهان است، اما اگر از بیرون نگاه کنیم می دانیم که رای ملت همان است که آنها می خواهند و کسی نمی تواند رای ملت را عوض کند.

لاریجانی با بیان اینکه اشکالاتی وجود دارد اما این اشکالات مهلک نیست، گفت: انتخابات در ایران یک سیستم توانمندی دارد که باید به آن توجه کرد.

وی اقامه دین و احیای آن را یکی از وظایف مسلمانان و امت اسلام عنوان کرد و گفت: کل نظام برای اقامه دین تشکیل شده است و باید از آن دفاع کرد.

این استاد دانشگاه ماهیت مشارکتی و دموکراتیک نظام را نیازمند دفاع دانست و عنوان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موحب برکت نظام است و نباید در این انتخابات با هم دعوا کرد.

وی گفت: خبرگان رهبری وظیفه اش پاسداری از ولایت فقیه است و کسانی که به مجلس خبرگان رهبری می روند باید برای این پاسداری آماده باشند.

لاریجانی صاحب تخصص در امر دین بودن، حساس بودن در امر ولایت فقیه و داشتن سابقه خوب در حفاظت، نگهداری و پشتیبانی از ولایت فقیه را از جمله ویژگی های نماینده خبرگان دانست و گفت: البته افرادی که به خبرگان می روند باید مصداق آن را هم بدانند.

وی ادامه داد: نامزد خبرگان رهبری باید به این نتیجه رسیده باشد که در حال حاضر آیت الله خامنه ای یک گهرنایاب در دنیای شیعه است، نه اینکه بعداً بخواهند برایش مصداق بیابند.

این با اشاره به این که اگر فردی به این نتیجه نرسیده باشد بهتر است که به مجلس خبرگان نرود، تصریح کرد: رهبری در فتنه 88 مرد تهاجم وسیع قرار گرفتند اینکه عده ای ساکت باشند، تازه در مواقعی یک قمپزی هم در کنند، این نشد بصیرت، بلکه بصیرت یعنی اینکه اجازه ندهند تیرها به سمت ولی فقیه برود.

معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه رهبری امروز بیشتر از سال 88 در معرض تهاجم است، افزود: نوع تیرها فرق کرده است، آنجا رسماً فحش می دادند و اکنون با لعاب و آب و تاب حرف می زنند.

وی با بیان اینکه شیخ صادق مسلط بر اصول و مبانی فقهی و افکار رایج در غرب و سایر مبانی دینی است، افزود: این نبوغ ایشان یک چهره اسلام شناس کم نظیری از او ساخته است چرا که فهمش از ولایت فقیه همان فهم حضرت امام(ره) است.

لاریجانی با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا در دفاع از رهبری خویشتندار نیست، گفت: در جایی که نیاز بداند بلافاصله اقدام می کند و این موضوع را وظیفه خود می داند.

این مسئول با بیان اینکه مردم را تشویق کنید که در مازندران به چهار نفر رای دهند، افزود: باید در مازندران نشان دهیم که مبنایی کار می کنیم و من اگر در مازندران باشم حتما به شیخ صادق آملی لاریجانی رای می دهم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی هم باید افرادی را بفرستید که برای استان و مملکت تلاش کنند، البته ما نماینده ای نمی خواهیم که فقط راجع به امور بین الملل و یا فقط راجع به امور ده خود کار کند، بلکه باید هر دو را توامان داشته باشد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات هم نباید شکلاتی باشد افزود: نماینده باید به دنبال حل مشکلاتی باشد که ایجاد اشتغال کند و تولید را در این کشور به راه بیندازد.