شنبه 1 اسفند 1394-14:21

یکپارچگی اصلاح طلبان برای حمایت از دامادی

نماینده اسبق مجلس: دامادی امتحان خود را به خوبی پس داد

حسین روزبهی گفت: به نظر می رسد که گزارش های خلاف واقع به شورای نگهبان رسیده است. دامادی امتحان خود را در مجلس و حوزه انتخابیه به خوبی پس داده است/ علی اسدی گفت: دامادی در بزنگاه ها از دولت حمایت کرد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، گزارش ارسالی کمیته رسانه نماینده ساری و میاندورود در مجلس: تعدادی از اصلاح طلبان شاخص استان از جمله علی اسدی رییس شورای اصلاح طلبان استان مازندران، حسین روزبهی نماینده اداوار و فعال اصلاح طلب، اسفندیار عشوری عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران و دبیر حزب کارگزاران مازندران در ستاد مرکزی محمد دامادی نماینده مردم ساری ومیاندورود در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. در حاشیه این دیدار، با حسین روزبهی -نماینده ساری در مجلس ششم- و علی اسدی -رییس تشکیلات اصلاح طلبان مازندران-گفتگو کردیم.

*نظر شما در خصوص حجم عظیم رد صلاحیت دوستان شما چیست؟

روزبهی: به نظر من رد صلاحیت ها بر اساس گزارش هایی بود که بلا حجت بود و ماخذ درست نداشت. گلایه ما از کسانی هست که گزارش های درست نمی دهند. اگرچه بررسی، تایید و یا رد صلاحیت ها حق طبیعی شورای نگهبان است اما به نظر می رسد که گزارش های خلاف واقع به شورای نگهبان رسیده است. از طرف دیگر عدم التزام به اسلام است که با آن می توان یک شخصیت والا را رد کرد. باید این بندها درست شود. اگر قرار است انتخابات سالمی داشته باشیم رهبر معظم هم بارها فرمودند بر اساس ضوابط و قانون؛ که قانون چهار رکن دارد. اگر بر اساس آن باشد همه قانع و راضی هستند. نباید گزارش های غیر واقع مبنا قرار گیرد.

*چه شد که شما و مسئولان تشکیلات اصلاحات در استان در ستاد دامادی حضور یافتید؟

روزبهی: آقای دامادی از نمایندگان محبوب، متدین و از نظر خانوادگی اصیل و فعال است. آزمون خود را در مجلس و حوزه انتخابیه به خوبی پس داده است. حضور جمعیت در مقابل ستاد دامادی نشانی از این واقعیت و بهترین دلیل است.

*  از مجلس آینده چه تصوری در ذهن دارید؟

روزبهی: علی رغم اینکه محدودیت ها و تنگناهایی برای برخی اصلاح طلبان و میانه روها به وجود آمده است، مجلس آینده را مجلسی خوب می بینم. ان شالله مجلسی هماهنگ و همراه با دولت داشته باشیم.

دامادی در در بزنگاه ها از دولت حمایت کرد

*سیاست های اصلاح طلبان مازندران را در انتخابات کنونی شرح دهید؟

اسدی: سیاست های اصلاح طلبان بر اساس برنامه های است که از قبل تعیین شده است. باید با مردم و برنامه های میان مدت و بلند مدت دولت مدارا کرد تا دولت بتواند در افق برنامه های پیش بیینی شده کار و فعالیت کند. باید تولید، اشتغال و آزادی که در چهارچوب قانون اساسی است با برنامه ریزی انجام، تعیین و تامین شود.

*با توجه به تایید صلاحیت برخی گزینه های اصلاح طلب در دقیقه نود، در خواست شما برای اجماع چیست؟

اسدی: من فکر می کنم دوستان نامزد ما بر اساس تجربه های که در مدت کار اجرایی کسب کردند با احترام متقابل برنامه های خود را دارند. منتهی ما این انتظار را داریم که اگر مشارکت بیش تر باشد مردم نیروی دلخواه خود را در فضای آرام انتخاب می کنند و نامزدهای اصلاح طلب هم با نگاه به صرفه و مرام اصلاحات و آینده جامعه و با لحاظ کردن نظر شورای نگهبان قدم به جلو بگذارند. الان می بینیم برخی اصلاح طلبان در حال بازگشت به صحنه هستند. چنانچه این بررسی در بازه زمانی معین، این کار با دقت انجام می شد، بسیاری از آقایان همان ابتدا می ماندند.

من فکر می کنم آنهایی که عملا در کارهای اجرایی و مقننه هستند و سابقه طولانی دارند به درجه ایی از رشد رسیدند که بدانند مصلحت چیست. ایثار اینجا معنا پیدا می کند. مثلا" کار جناب آقای دکتر بهاری در حمایت از دامادی و یوسف نژاد بی نظیر بود. برنامه ای برگزار کردند و در آن رسما اعلام کردند اگر هم تایید صلاحیت شوم به نفع سیاست های اصلاح طلبان کنار می روم. این کار ایشان قابل قدردانی است

*نظر شما در خصوص آقای دامادی چیست؟

اسدی: آقای دامادی نماینده ای فعال است و مواضع ایشان هم سو با دولت بوده است و در بزنگاه ها از دولت حمایت کرد. آقای دامادی ضمن حمایت از دولت در تلاش برای تصویب برجام موفق عمل کرد. با همین نگاه تعامل دامادی با دولت، او را به عنوان کاندیدای خودمان مطرح کردیم.