يکشنبه 2 اسفند 1394-17:7

رییس حزب کارگزاران سازندگی مازندران:

مردم بیایند، مجلس معتدل می شود

اسفندیار عشوری گفت: به دنبال آن هستیم تعداد بیش تری از نمایندگان اصلاح طلب و اعتدالگرا در مجلس داشته باشیم/ امیدواریم مجلسی اعتدالی را شاهد باشیم و مجلسی نظیر مجلس فعلی را نبینیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: اسفندیار عشوری فعال سیاسی اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران و دبیرحزب کارگزاران مازندران است. او دارای مدرک فوق لیسانس سازه از دانشگاه تربیت مدرس تهران و از مدیران با سابقه در حوزه عمرانی استان است. عشوری با حضور در ستاد محمد دامادی، حمایت حزب کارگزاران و جریان اصلاحات استان را از این نامزد انتخابات مجلس دهم اعلام کرد. با او گفتگو کردیم.

*ما به آموزش اهمیت می دهیم

حزب کارگزاران سازندگی، قدیمی ترین حزب اصلاح طلب کشور است که فعالیت خود را از سال 1374 آغاز کرده. بیستمین سالگرد تاسیس حزب کارگزاران کشور هم با اعضای شورای مرکزی برگزار شد و ترکیب جدید حزب انتخاب شدند. ساختار اصلی حزب در کنگره با حضور روسای کانون های مختلف شهرستانی، استانی و ملی شکل می گیرد. کارگزاران حزبی است از ترکیب شورای شهرستان، استان و کشور که توسط اعضای حزب انتخاب می شوند.

در شهرستان ها اعضا کانون های مشورتی شهرستانی را شکل می دهند. سیاست اصلی ما توسعه دادن کانون های جناح تخصصی است. در تمام شهرها انجمن ها وکانون های صنفی شکل گرفته است و مناطق سازمان دهی خوبی دارند و فعالیت حزب از آن حالت احزاب فصلی خارج شد. ما به بخش آموزش اهمیت می دهیم و در این راستا سمینارها و کلاس های آموزشی را برگزار می کنیم.

*با رد صلاحیت گسترده افراد جدیدی انتخاب شدند

در انتخابات پیش رو حزب کارگزاران به تنهایی لیستی اعلام نمی کند و در قالب شورای هماهنگی اصلاح طلبان با سایر احزاب اصلاح طلب لیست ارائه کرده است. با رد صلاحیت گسترده افراد جدیدی انتخاب شدند، اما مصوب کردیم سایر کاندیداهای اصلاح طلب در صورت برگشت کاندیدای اصلی جایگزین شوند و در صورت شانس رای آوری بالا در انتخاب خود تجدید نظر می کنیم. به دنبال آن هستیم تعداد بیش تری از نمایندگان اصلاح طلب و اعتدالگرا در مجلس داشته باشیم.

*امیدواریم مجلسی اعتدالی را شاهد باشیم

متاسفانه تعداد زیادی از کاندیداهای ما رد صلاحیت شدند. شایستگانی که می توانستند در مجلس نقش موثری داشته باشند رد صلاحیت شده و از حضور آنها در انتخابات محروم هستیم. با این وجود اصلاح طلبان با تمام وجود مردم را دعوت به حضور در انتخابات می کنند. از مردم استان تقاضا می کنیم در انتخابات 7 اسفند پای صندوق رای بیایند. امیدواریم مجلسی اعتدالی را شاهد باشیم و مجلسی نظیر مجلس فعلی که مشکلاتی ایجاد کرد، نبینیم.

تصویب برجام با حمایت رهبری و تدبیر دولت روحانی و تیم مذاکره کننده به سرپرستی وزیر امور خارجه بود اما دیدیم که در آن کارشکنی انجام شد. امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم. باید در نظر داشت دموکراسی از دل صندوق های رای بیرون می آید. مردم برای تثبت جمهوریت نظام باید مسئولانه در انتخابات شرکت کنند.

*مردم اگر بیایند، مجلس معتدل می شود

  اگر مردم حضور مناسب پیدا کنند، مجلس معتدلی شکل خواهد گرفت. ما به دنبال آن هستیم تا فاصله اقلیت و اکثریت زیاد نباشد. معمولا در تمام دنیا مجالسی که جریان رقیب حضور داشته باشند، کارکرد بهتری دارد. مجلسی که اکثریت مطلق را دارد، کارکرد لازم را ندارد. مجلس متعادل تصمیمات کارشناسی اتخاذ می کند و امیدواریم حامیان دولت و اصلاح طلبان برنده انتخابات باشند.