شنبه 8 اسفند 1394-0:5

نتایج اولیه شمارش آرا از پیشتازی لیست حامیان دولت حکایت دارد

چه کسانی در صدر جدول شمارش آرا با هم رقابت می کنند؟(آمار نسبی تا ساعت 9 صبح شنبه)/ تکمیل می شود...


مازندنومه، سرویس سیاسی: بلافاصله پس از پایان رای گیری، کار شمارش آرا در حوزه های انتخابیه  آغاز شد و برخی نتایج هم، نه به صورت رسمی، بلکه در شبکه های مجازی و به صورت غیررسمی منتشر شد.

نتایج رسمی بعد از تجمیع آرای شمارش شده از طریق فرمانداری ها و ستاد انتخابات استان روز شنبه اعلام خواهد شد.

اما بر اساس پیگری های ما و تا 12 شب  این نتایج نسبی در حوزه های مختلف استان به دست آمد:

در آمل عزت الله یوسفیان ملا پیشتاز است و حاجی پور و حسینی با فاصله در تعقیب او هستند. یوسفیان ملا را باید برای چهارمین مرتبه در مجلس دهم دید.

در قائم شهر رقابت اصلی بین عبدالله رضیان، کمال علیپور و علی ادیانی است و تا پایان شمارش آرا چیزی مشخص نیست. رضیان تا راهیابی به مجلس فاصله زیادی ندارد اما اگر نتواند حد نصاب لازم رای را به دست آورد، کل انتخابات این حوزه به مرحله دوم خواهد کشید. خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که رضیان به عنوان نفر نخست حوزه وارد مجلس می شود و علیپور و ادیانی به مرحله بعدی گام می گذارند.

در نکا علی محمد شاعری پیشتاز است و میری و مقیمی در تعقیب او هستند. به احتمال بسیار زیاد، شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس دهم خواهد بود.

در بابلسر و فریدونکنار سردار نانواکناری پیش افتاده است و نجف نژاد و هاشم ورزی به دنبال او هستند. تصور حضور نانواکناری در مجلس دهم دور از ذهن نیست و حامیانش در ساعت های اولیه بامداد در شهر به جشن و پایکوبی مشغولند.

در حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن بر اساس شمارش چند صندوق باز شده و تا این لحظه شریعت نژاد، زرودی و مشایخی در بالای جدول قرار دارند. به احتمال زیاد حضور شریعت نژاد در مجلس دهم تمدید می شود.

در حوزه ساری و میاندورود علی اصغر یوسف نژاد، محمد دامادی و منصورعلی زارعی در صدر جدول با هم رقابت دارند. یوسف نژاد نفر نخست این حوزه است که به باشگاه 100 هزارتایی ها پیوسته است. دامادی هم هر چند در ابتدای شمارش آرا شانه به شانه زارعی پیش می رفت، در ساعت های بعدی از او فاصله گرفت و به احتمال به عنوان نفر دوم راهی مجلس می شود.

در حوزه انتخابیه بابل تا این لحظه رقابت اصلی بین طاهرنژاد، نیازآذری، نجفی و ناصری است. تا پایان شمارش آرا باید صبر کرد، چون از ساعات اولیه شمارش تا اکنون(ساعت 3:30) چند بار اسامی جابجا شده است، اما وضعیت نجفی خوشرودی به نسبت بهتر از بقیه است و به احتمال دور اول به مجلس می رود و نیازآذری و طاهرنژاد باید در مرحله دوم با هم رقابت کنند.

در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد تا این لحظه رقابت اصلی بین علی اسماعیلی، فرزانه و عبدالوحید فیاضی است. اگر اتفاق خاصی نیفتد علی اسماعیلی روی یکی از صندلی های مجلس دهم می نشیند. اسماعیلی از همان ساعات نخست شمارش آرا خود را از رقیبان جدا کرد و می توان او را برنده این رخداد سیاسی قلمداد کرد.

در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس قاسم احمدی لاشکی در لحظات نخست شمارش آرا پیش افتاد و به دنبال او حمزه علی ریاحی فر قرار دارد، اما این نهایت کار نیست و ریاحی فر نمی خواهد به این راحتی بازنده میدان باشد. هر چند خبرهای تایید نشده از پیروزی نماینده فعلی حکایت دارد.

در انتخابات مجلس خبرگان هم تا این لحظه به ترتیب لاریجانی، طبرسی، معلمی و توکل قرار دارند.

منتخبان قطعی غیر رسمی تا ساعت 9 صبح شنبه:

یوسف نژاد و دامادی(ساری)، نانواکناری(بابلسر)، شاعری(بهشهر)، شریعت نژاد(رامسر) و یوسفیان(آمل)، اسماعیلی(نور) احمدی لاشکی(نوشهر)، بابل(نجفی)