چهارشنبه 19 اسفند 1394-20:0

آمار رییس اداره بهزیستی ساری:

7 هزارمعلول زیرپوشش/ غذای گرم برای 40 کودک

سید آیت موسوی گفت: هفت هزار و 98 معلول را زیرپوشش داریم/ در ساخت مسکن معلولان کمک‌های بلاعوض از 500 هزار تومان تا چهار میلیون تومان داده می‌شود/ بهزیستی ساری 42 میلیون و 679 هزار تومان هزینه مهدکودک برای 160 کودک پرداخته است/در حاشیه‌مهدها 40 کودک را زیرپوشش داریم که روزانه غذای گرم دریافت می‌کنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سید آیت‌ موسوی در نشست خبری اظهار کرد: معاونت توانبخشی بهزیستی شهرستان ساری هفت هزار و 98 معلول را زیرپوشش دارد و سایر معلولانی که زیرپوشش این خدمات نیستند می‌توانند با مراجعه به بهزیستی از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از خدمات ما به معلولان، خدمات توانبخشی است، افزود: مراکز روزانه و شبانه‌روزی در ساری داریم که این خدمات را به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهند و بهزیستی هم بخش اعظمی از هزینه خدمات مراکز شبانه‌روزی را می‌پردازد و سهم اندکی بر عهده خانواده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساری با اشاره به اینکه مراکز شبانه‌روزی بیماران روانی هم در ساری داریم، گفت: دو مرکز شبانه‌روزی سالمندان به همراه دو مرکز روزانه هم در شهرستان ساری خدمات ارائه می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه در ساختن مسکن معلولان هم عملکرد خوبی داریم، تصریح کرد: هزینه پروانه ساختمان معلولان، رایگان است و معلولان برای یک بار دریافت انشعاب آب، برق و گاز هم معاف از پرداخت هزینه هستند.

موسوی با اشاره به اینکه در ساخت مسکن معلولان کمک‌های بلاعوض از 500 هزار تومان تا چهار میلیون تومان داده می‌شود، ادامه داد: امسال با مشارکت خیران، چهار مسکن را برای معلولان آماده کردیم.

وی با بیان اینکه به 112 خانوار زیرپوشش بهزیستی به مبلغ 118 میلیون تومان در ساخت مسکن، کمک بلاعوض شد؛ خاطرنشان کرد: امسال 144 خانوار برای دریافت انشعاب آب، 124 خانوار برای انشعاب برق و 95 نفر برای انشعاب گاز معرفی شدند. 74 نفر برای دریافت تسهیلات تعمیرات مسکن به بنیاد مسکن، 66 نفر به دهیاری برای دریافت مجوز ساخت مسکن و 19 نفر هم به بخشداری معرفی کردیم.

این مسئول افزود: با همکاری بهزیستی، اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و خیران مسکن‌ساز برای  23 خانوار دو معلول به بالا مسکن احداث شد. پنج نفر هم به مبلغ 6 میلیون تومان ودیعه مسکن دریافت کردند.

رئیس اداره بهزیستی ساری با اشاره به اینکه بهزیستی در امور اجتماعی، رسیدگی به وضعیت زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و ... را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: 690 نفر از زنان و دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست،زنان همسر متواری و یا زندانی و ... زیرپوشش ما هستند و از این تعداد، 682 نفر مستمری دریافت می‌کنند. علاوه بر مستمری، کمک‌های موردی هم داریم و امسال 15 میلیون تومان کمک موردی انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه به 57 نفر از دانشجویان زیرپوشش، شهریه دانشگاه پرداختیم، اظهار کرد: 253 نفر از دانش‌آموزان هم هزینه دانش‌آموزی دریافت کردند.

موسوی با اشاره به اینکه دوقلوها تا 18 ماهگی و سه‌قلوها تا 6سالگی زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند، افزود: امسال به 54 مورد در این حوزه به مبلغ 26 میلیون تومان کمک کردیم.

وی با بیان اینکه بهزیستی ساری 42 میلیون و 679 هزار تومان هزینه مهدکودک برای 160 کودک پرداخته است، گفت: در حاشیه‌مهدها هم 40 کودک را زیرپوشش داریم که روزانه غذای گرم دریافت می‌کنند.

رئیس بهزیستی ساری با اشاره به اجرای طرح سرپرست داوطلب که با سرپرستی کودکان، مبلغی را ماهانه به حساب این افراد واریز می‌کنند، تصریح کرد: از خیران تقاضا داریم در این حوزه ورود بیشتری داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در دهه فجر امسال، خانه امن را با مشارکت شهرداری افتتتاح کردیم، ادامه داد: این مرکز با ظرفیت 15 نفر برای بانوانی است که با معضلاتی مواجه هستند که در این مرکز نگهداری می‌شوند.

موسوی با اشاره به اقدامات مرکز پیشگیری بهزیستی ساری و انجام آزمایش ژنتیک به صورت رایگان، خاطرنشان کرد: در طرحی که از سال آینده اجرا می‌شود در زمان ازدواج، از بهزیستی هم در بحث ژنتیک، استعلام صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال غربالگری بینایی برای 10 هزار و 300 کودک 6ماه تا 6 سال در ساری انجام دادیم، اظهار کرد: کودکانی که در این طرح شرکت نکردند فضا را در بهزیستی ساری آماده کردیم و روزهای دوشنبه غربالگری بینایی انجام می‌دهیم.

رئیس اداره بهزیستی ساری با اشاره به اینکه معضلات اعتیاد بر کسی پوشیده نیست، افزود: 400 نفر از معتادان در مراکز ترک اعتیاد میان مدت ما، بهبود یافتند. 10 درصد از اعتبار تهسیلات اشتغال را به این افراد اختصاص می‌دهیم که تاکنون 30 نفر تا سقف 15 میلیون تومان از این تسهیلات استفاده کردند.

این مسئول با بیان اینکه مرکز امور مداخله در بحران بهزیستی، طرح کاهش طلاق را اجرا می‌کند، گفت: تا پایان آذرماه امسال، این مرکز 1391 نفر را پذیرش کرد و پرونده 120 زوج، منجر به سازش شد.