شنبه 22 اسفند 1394-11:26

مدیرکل بانوان استانداری مازندران:

صحبت های قاضی پور تلنگر است

مریم جمشیدی گفت: بیشتر طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که برخی به دلایل بسیار ساده و بیهوده است/صحبت های قاضی پور تلنگر است و دلواپسانی که نمی توانند ورود زنان را به حوزه مجلس بپذیرند، امروز با این ادبیات صحبت می کنند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مریم جمشیدی در نشست خبری اظهار کرد: 4250 برنامه در هفته بزرگداشت مقام زن داریم که همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) در سال جدید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 2755 برنامه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، افزود: بقیه برنامه هم با کمک فرمانداری‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اجرای برخی برنامه‌های شاخص، گفت: نمایشگاه تخصصی ویژه بانوان در استان نداشتیم و زنان شاخص ما در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ... 24 تا 26 فروردین توانمندی‌های خود در این زمینه را برای نخستین بار در نمایشگاهی در ساری به نمایش می‌گذارند.

این مسئول با بیان اینکه از بهمن سال 92 تا امروز بیش از هفت هزار زوج در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند، تصریح کرد: آموز و توانمندسازی بیش از پنج هزار زن سرپرست خانوار را متعهد شدیم که از فروردین سال جدید اجرا می‌شود.

جمشیدی با اشاره به تدوین سند پیشگیری و کاهش بار اعتیاد زنان در مازندران، ادامه داد: در این سند راهبردهایی برای دستگاه‌ها تدوین شده تا در این حوزه فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان طرح جامع، انتخاب شد و در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اعتیاد یک آسیب است که مختص یک استان و یک مقطع زمانی نیست، اظهار کرد: اداره کل بانوان استانداری مازندران، درخواست کرد که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باشد.

مدیرکل بانوان استانداری مازندران با تاکید بر پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، افزود: 20 نفر از نجات یافتگان، از تسهیلات استفاده کرده و کارآفرینی کردند.

جمشیدی با بیان یانکه تحکیم خانواده در سرفصل اقدامات ما قرار دارد، گفت: جشنواره زوج‌های خوشبخت و کارگاه‌های آموزشی اگر بیشتر مورد توجه قرار گیرد در حوزه کاهش طلاق موثر است.

وی با اشاره به اینکه طلاق در کشور وضعیت قابل تاملی است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید بحث‌های فرهنگی را انجام دادند و فقط یک دستگاه نمی‌تواند متولی یکی از مهم‌ترین اقداماتی باشد که سال‌ها به آن بی‌توجهی شده است.

مدیرکل بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه هر دانش‌آموز باید اصول اولیه زندگی فردی و اجتماعی را یاد بگیرد که در این زمینه اقدامی انجام نشده است، ادامه داد: اداره کل ما با اپیدمی طلاق که سال‌ها نسبت به آن بی‌توجهی شده چه باید بکند.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مورادی است که منجر به طلاق می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتیاد نخستین علت طلاق در مازندران است به همین دلیل باید به اعتیاد پرداخته شود و سعی کردیم با تعامل ادارات کل ستادی و اجرایی که در حوزه فرهنگی می‌توانند به ما کمک کنند وارد مذاکره شدیم. برخی دستگاه‌ها اقدامات جزیره‌ای دارند و اگر بتوانیم این اقدامات را در یک دایره قرار داده و با هم انجام دهیم می‌توانیم به نتیجه برسیم.

جمشیدی با بیان این که تا زمانی که همه مسئولان ما، بحث فرهنگ را در سرلوحه امور خود قرار ندهند دچار آسیب هستیم، اظهار کرد: : طلاق‌های عاطفی و خاموش، آسیب‌ بیشتری از طلاق رسمی دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که برخی به دلایل بسیار ساده و بیهوده است، افزود: اگر بتوانیم برنامه‌های خود را در پنج سال نخست زندگی زوجین متمرکز کنیم می‌توانیم آمار طلاق را کاهش دهیم..

مدیرکل بانوان استانداری مازندران با اشاره به اینکه بیشترین طیف قتل و حتی اعتیاد در مقطع تحصیلی دیپلم و در ردیف سنی 20 تا 30 سال و تعدادی هم بالای 50 سال قرار دارند، گفت: این یک هشدار است که فردی 12 سال از سیستم آموزشی کشور استفاده کرده اما نحوه برخورد با مسائل و مشکلات را یاد نگرفته است و نمی‌داند چه رفتاری باید با افراد داشته باشد در حالی که هر کشوری برای آموزش مردم کشور خود هزینه کرده، نتیجه گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: نمی‌توان ادعا کرد مباحث مادی در زمانه کنونی، فصل‌الخطاب نیست.

وی با بیان اینکه ما کابینه زنان نداریم که بتوانیم همه مسائل و مشکلات بانوان را رفع کنیم، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف باید در زمینه رفع مشکلات و مسائل حوزه زنان و خانواده وارد عمل شوند.

این مسئول با بیان این که صحبت های قاضی پور تلنگر است، ادامه داد: دلواپسانی که نمی توانند ورود زنان را به حوزه مجلس بپذیرند، امروز با این ادبیات صحبت می کنند.