سه شنبه 10 فروردين 1395-15:33

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اعلام کرد:

تردد در مازندران، فراتر از 18 میلیون

علی نبیان  گفت: تا 9 فروردین در مازندران 18 میلیون و 211 هزار و 185 تردد داشتیم که 2.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت/ در مازندران تصادفات منجر به فوت حدود 31 درصد کاهش داشت.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: علی نبیان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار کرد: همکاران ما در سوادکوه در ورودی استان، مجموعه زیبایی در حوزه گردشگری ایجاد کردند که مطابق با سبک و سیاق فرهنگ بومی منطقه است و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

وی با بیان اینکه در مازندران حدود 800 غرفه صنایع‌دستی ایجاد شده است، افزود: هنرمندان سایر استان‌ها هم در این نمایشگاه‌ها حضور یافتند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در استان، گفت: اتفاقات بسیار زیبایی در حوزه فرهنگی رقم خورده است و هر سال مشاهده می‌کنیم نسبت به سال قبل، برنامه‌های بهتری برگزار می‌شود.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه از فردا خروج مسافران را از نقاط مختلف مازندران داریم، تصریح کرد: این مسئله را باید مدیریت کنیم تا همان طور که گردشگران با لب خندان به مازندران سفر کردند با چهره خندان، استان را ترک کنند.

نبیان با اشاره به اینکه تا 9 فروردین در مازندران 18 میلیون و 211 هزار و 185 تردد داشتیم که 2.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، ادامه داد: رتبه نخست تردد در کشور با 9.7 درصد در اختیار مازندران است.

این مسئول با بیان این که با وجود افزایش تردد در مازندران، تصادفات منجر به فوت حدود 31 درصد کاهش داشته است، گفت: مازندران 8 میلیون و 76 هزار و 375 نفرشب اقامت داشت.

وی خاطرنشان کرد: دست درازی به منابع طبیعی و امور اراضی، مشکلی بود که در گذشته با استفاده از زمان تعطیلات صورت می‌گرفت اما امسال 22 گروه را در 22 شهرستان ایجاد کردیم که روزانه در این زمینه بازدید انجام می‌دهند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به برگزاری جلسه ستاد با حضور معاون سازمان گردشگری و استاندار مازندران در روز چهارشنبه 11 فروردین، گفت: در تلاش هستیم تا در روزهای پایانی فعالیت ستاد هم، خدمات مانند گذشته به مردم ارائه شود.