پنجشنبه 19 فروردين 1395-20:44

محرومیت در بندپی

وقتی بیل مکانیکی سرویس مدرسه می شود!

دانش آموزان مدرسه ابتدایی روستای شاهزاده رضا (امامزاده رضا) بخش بندپی شرقی این روزها با سوار شدن بر بیل مکانیکی از رودخانه عبور و در کلاس درس شرکت می کنند+ عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کامران ادبی فیروزجایی: دانش آموزان مدرسه ابتدایی شاهزاده رضا بخش بندپی شرقی  با سوار شدن بر بیل مکانیکی از رودخانه عبور و در کلاس درس شرکت کردند.

تعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی منطقه بندپی شرقی برای رفتن به مدرسه با سوار شدن بر روی بیل مکانیکی از رودخانه عبور کردند تا بتوانند در کلاس درس شرکت کنند. عکسی که روز سه شنبه گذشته به سرعت در فضای مجازی پخش شد و خیلی ها آن را دیدند.

مدرسه شاهزاده رضا دانش آموزان روستاهای بلکرون، سنگریزه، شالیکش، انجلیسی و فرارودبار را زیر پوشش تحصیلی دارد که از تعداد بیش از ۳۰ دانش آموز روستای شاهزاده رضا، محل سکونت ۱۰ دانش آموز، آن سوی رودخانه است.

به علت بارش شدید باران در روزهای پایانی هفته گذشته و طغیانی بودن رودخانه ای که از کناره ی روستای شاهزاده رضا می گذرد، پل کوچکی که در روی آب بنا شده بود تخریب شد که با تخریب این پل کوچک و موقت؛ دانش آموزان برای رفتن به مدرسه خود به مشکل جدی برخورد کردند.

عملیات ساخت پل مواصلاتی روستای شاهزاده رضا که در مسیر بندپی و بابلکنار قرار دارد، چندین سال پیش (در حدود سال ۱۳۸۶) آغاز شد و بعد از گذشت مدتی از حرکت باز ایستاد و هم اکنون سال هاست به حال خود رها شده است.

با توجه به تکمیل نشدن پروژه ساخت پل اصلی و طغیانی بودن رودخانه، پل کوچک و غیر استانداردی که برای تردد اهالی بر روی رودخانه بنا شده در پی وقوع سیلاب ها تخریب می شود.

آخرین بار سال گذشته این پل بر اثر وقوع سیلاب تخریب شد و در روز ۱۳ فروردین امسال نیز به علت بارش فراوان از بین رفت و همین موضوع تردد برای دانش آموزان را دشوار کرد.

دانش آموزان در روزهای اخیر با کاهش سطح آب رودخانه از داخل آب عبور می کردند تا به مدرسه برسند که با شروع بارش و افزایش آب رودخانه امکان تردد برای آن ها وجود نداشته و با بیل مکانیکی از رودخانه گذر کردند.

*این گزارش در سایت بندپی منتشر شد و برای بازنشر در اختیار ما قرار گرفت.