پنجشنبه 19 فروردين 1395-20:44

سخنرانی آقای پوپولیسم در آمل با طعم سوت و کف

احمدی نژاد: من نوکرتر مردم هستم/ سوراخ موش دونه ای چنده؟!

سوت و کف در یادواره شهدا/ محمود احمدی نژاد: من از 12 اومدم....الان ساعت چنده؟ آقا از بهشهر اومدن......مجلس شهدا آمدید...خسته شدید؟...کی خسته است؟/ من یه جمله می گم ماشالله گیرنده های همه شما قوی است/ این رودخانه عظیم تمام زباله ها را کنار خواهد زد/ شما انقلابی 16 سیلندر و دو سوپاپ هستید ... ویژ می خواهید بزنید بروید اما ما تک سیلندر هستیم/من چی باید بگم، من نوکرتر مردم و خادم ملت هستم/ خیال می کنند ملت مثل خودشان هستند که تا اتفاقی می افتد دنبال سوراخ موش....سوراخ موش دونه ای چنده/ ما می خواهیم دوباره به آمل بیاییم. به همه شهرهای ایران قصد سفر داریم+ عکس+ فایل صوتی سوت و کف و اظهارات پوپولیستی احمدی نژاد


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: رئیس جمهوری سابق امروز به بهانه برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در مازندران حضور یافت.

احمدی نژاد که سال قبل نیز در مراسم 13 رجب شهرستان بابل حضور یافته بود، در حضور نماینده دولت، علیه دولت اظهاراتی ایراد کرد که جنجال رسانه ای آن منجر به برکناری فرماندار بابل شد.

او امسال نیز در آمل و در مصلای این شهرستان حضور یافت و باز هم مانند سال گذشته در باب انسان کامل و وجود دو دسته انسان بر روی زمین سخن گفت.

محمود احمدی نژاد در این مراسم با بیان اینکه مردم مازندران نجیب، مومن، پرتلاش و مفید برای جامعه و خداجوی هستند، افزود: در طول تاریخ هم مردم این سرزمین نقش تعیین کننده ای را در باورها و اعتقادات و همچنین نشر فرهنگ ولایی و علوی ملت ایران داشتند.

وی حضور عالمان، عاشقان، مجاهدان و تلاشگران خستگی ناپذیر در شهرستان آمل را یکی از ویژگی های بارز این خطه عنوان کرد و گفت: شهر آمل، شهر هزار سنگر و سنگر دفاع از عزت و شرف انسانی با مردمانی پاک و دوست داشتنی است.

رئیس جمهور پیشین ایران حضور در مجلس شهدا را توفیق دیگر خود در این سفر دانست و ابراز داشت: گردهمایی برای برگزاری یادواره شهدا آن هم شهدای مظلوم مدافع حرم یکی از بهترین، زیباترین و سازنده ترین اجتماعات برای معرفی، تجلیل و شناخت از شهیدان و شهادت است.

این مسئول با بیان اینکه نکته ای را عرض می کنم که جای بحثی باقی نماند، افزود: قرار بود ما در روستای شهیدجعفری حاضر شویم اما متاسفانه توفیق سلب شد و از مردم روستا عذرخواهی می کنم.

وی اظهار داشت: امروز تبیین و باز تبیین خط امام و آرمان های امام یکی از ضروری ترین اقدامات انقلابی است چرا که اگر غافل شویم دست شیطان یا آن را محو می کند و یا هیچ شباهتی با حقیقت انقلاب نخواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدا انسان هایی هستند که خاک ظرفیت حضور آن ها را ندارد، افزود: خلق عالم و انسان نیز برای این است که در خدمت انسان باشد.

وی بیان کرد: خداوند در خلق همه مخلوقات خود تنها در خلقت انسان به خود تبریک گفت، بنابر این شناخت تمام رفتارها، ناشی از نوع شناخت و نوع باور به انسان است، باید انسان را شناخت تا جهان را شناخت.

احمدی نژاد در تبیین جهان بینی خود از انسان، انسان ها را دارای دو ساحت زمینی و حیوانی و ساحت آسمانی و روحانی دانست و گفت: انسان ها نیز در طول تاریخ به دو دسته تقسیم می شوند. کسانی که بعد آسمانی و الهی را در خدمت به بعد انسانی و حیوانی به کار می گیرند و همه چیز دنیا در خدمت امیال آنها است.

رئیس دولت نهم و دهم به ثروت 40 میلیارد دلاری بعضی انسان ها اشاره کرد و گفت: اما این افراد باز دست شان در جیب انسان های دیگر است، با اینکه بسیاری از ثروت های عالم به سمت مرکز استکبار است اما باز طراحی می کنند که سرزمینی را فتح و یا غارت کنند.

وی انحصار قدرت را یکی دیگر از ویژگی های این دسته از انسان ها عنوان کرد و گفت: آنها می گویند قدرت فقط از آن ما است و مابقی باید مطیع باشند، اگر در جایی کشوری و یا گروهی بخواهند روی پای خود بایستند، آنها را می زنند.

احمدی نژاد رفاه طلبی را دیگر ویژگی این انسان ها عنوان کرد و گفت: ملت ها می خواهند که به لحاظ علمی و اقتصادی پیشرفت کنند اما آنها جلویش را می گیرند، کشتار، جنگ، تجاوز، تحقیر اقتصاد و اشغال یک سرزمین را طراحی می کنند.

وی به منحصر بودن آزادی برای این دسته از انسان ها اشاره کرد و گفت: دیگران حتی حق ندارند که از آنها یک سوال بپرسند که چه کسی به شما گفته سرزمینی را اشغال کنید؟ با لشکر رسانه ای و تبلیغی هجوم می کنند.

رییس دولت مهرورز گفت: اگر قلمی در گوشه ای از عالم بخواهد کلمه ای بنویسد، آنجا آزادی به خطر می افتد، شبکه رسانه ای می سازند، نقشه می کشند و حق ملت ها را نابود می کنند.

وی ایستادن پشت ارزشهای انسانی را یکی دیگر از ویژگی های این انسان ها عنوان کرد و ابراز داشت: اما به نام آن انحصار، دیکتاتوری و ظلم را بر ملت ها تحمیل می کنند؛ حتی از دین و عنوان دین نیز برای ارضای امیال حیوانی خود استفاده می کنند.

احمدی نژاد به مراکز دین فروشی در دنیا هم اشاره ای داشت و گفت: این کارها تنها برای ارضای بعد حیوانی و خودخواهی خودشان است.

وی با اشاره به شرایط منطقه خاورمیانه و دوره 400 ساله استعمار غرب و امریکا اظهار داشت: یک گرگ وقتی به گوسفند و یا گله ای حمله می کند فکر نمی کند که این گوسفند تنها دارایی این خانواده است، بلکه هر چه که هست را می درد.

این مسئول ادامه داد: اگر ملت ها از دانش هسته ای استفاده کنند، ای نقدر آلودگی زیاد نمی شود و هزینه ها بالا نمی رود اما خودشان این انحصار را در اختیار گرفتند و به کسی هم نمی دهند؛ از آن هم بمب برای کشتار انسان ها می سازند.

وی به جنگ میکروبی در دنیا اشاره کرد و گفت: ویروس و میکروب در آزمایشگاه پرورش می دهند، منتشر می کنند تا بتوانند پادزهر آن را بفروشند. از دانش اجتماعی، روان شناسی و علوم ارتباطات برای جنگ، توطئه و کینه جویی استفاده می کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: اگر کسی ضد غارت حرف بزند اسمش می شود افراطی، دیکتاتور؛ اگر کسی بگوید که اموال خود را برداشته ای چرا دست در جیب دیگران می کنی می شود ضد آزادی، تندرو و جنگ طلب.

وی تاکید کرد: آنها دائم در حال کینه جویی و تفرقه جویی هستند و امروز هم همه می دانند اتفاقاتی که در منطقه خاورمیانه می افتد به تحریک استکبار است.

احمدی نژاد با بیان اینکه در مقابل این دسته از افراد، انسان های دیگری هم هستند که بعد زمینی و حیوانی آنها در خدمت تعالی و کمال است، افزود: این افراد برای کسی بدی آرزو نمی کنند، بلکه برای همه خوبی می خواهند. انسان های الهی جهان را صحنه تعامل، برادری و تعاون برای کمال و شکوفایی می دانند.

رئیس جمهور پیشین ایران ابراز داشت: انسان کامل، الگو و راهنما است و خدا را شاکریم که 14 انسان کامل را به بشریت هدیه داده است که راه گم نشود.

وی گفت: خوشبختانه جامعه بشری همواره به سمت کمال و ساحت انسانی حرکت کرده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه شهیدان انسان های پاکی هستند که از بعد حیوانی عبور کرده اند، افزود: آنها حتی از وجود خودشان برای نشر ارزشهای الهی گذشتند.

وی گفت: همه وجود شهدا لطف، برکت و مهر برای جامعه است و همه آنها در مسیر کمال، غلبه بر بعد حیوانی را پشت سر گذاشتند و نماینده انسان های جهانی شدند.

رئیس دولت عدالت محور اظهار داشت: با افتخار اعلام می کنم که به عنوان کوچک ملت ایران تا ابد به شهدا، راه شهدا، خانواده شهدا و پیروان شهدا افتخار خواهیم کرد.(تکبیرجمع)

وی گفت: به فضل الهی سرزمین نورانی ایران همیشه مهد فرهنگ و تمدن آسمانی، انسانی و الهی بوده است.

احمدی نژاد با اشاره به هزاران توطئه استکبار علیه ملت ایران اظهار داشت: ملت همیشه زنده بوده است و به لطف خدا همیشه زنده خواهد ماند.

وی با بیان اینکه انقلاب عظیم ملت ایران برپا شد تا به جامعه بشری خدمت کند افزود: انقلاب ملت ایران یک انقلاب جهانی است که همه بشریت را به اوج و بهترین ها دعوت می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: به لطف ایمان و استقامت ملت ایران طراحی و شیطنت استکبار مانع حرکت ملت نخواهد شد و این مردم تا برپایی عدالت، توحید و آزادی دست از حقیقت انقلاب خود برنخواهد داشت.

وی با اشاره به خیال خام استکبار برای دیدن مذلت ملت ایران اظهار داشت: آنها آرزوی به ذلت نشاندن ملت ایران را به گور خواهند برد.(تکبیرجمع)

*ماشالله گیرنده های شما قوی است

در ادامه این مراسم یکی از حضار فریاد زد که آقای احمدی نژاد سکوت را بشکن و او نیز گفت: می خواهم سکوت را بشکنم... خب از ساعت چند اینجایید؟ من از 12 اومدم....الان ساعت چنده؟ آقا از بهشهر اومدن......مجلس شهدا آمدید...خسته شدید؟...کی خسته است؟ کی خسته است؟ (با لحن خاص احمدی نژاد بخوانید)

یکی دیگر از حضار نیز که به نظر کاملا هماهنگ شده می آمد با هیجانی زاید الوصف خطاب به احمدی نژاد گفت: هشت سال رئیس جمهور ما بودی سال 96 هم می خواهی بیایی، باز هم ما به شما رای می دهیم اما بفرما که ما در بحث برجام پیروز بودیم یا نه؟ که احمدی نژاد پاسخ داد از من نپرس از مردم بپرس

در حالی که در این مراسم که به نام شهید برپا شده بود، حداقل دوبار حاضران سوت و کف زدند، احمدی نژاد در ادامه خطاب به همان شخص سوال شونده که او را می شناخت، گفت: آقای علمداری ما کوچک شما هستیم. من یه جمله می گم ماشالله گیرنده های همه شما قوی است. انقلاب ایران انقلاب عظیم جهانی است و در این راستا نه رفتار امثال بنده و نه رفتار کسانی که خود را مالک مردم و انقلاب می دانند خیلی تاثیرگذار نیست؛ اصل انقلاب، حقیقت اراده ملت است. این حرکتی آسمانی الهی و جهانی است مگر می شود این حرکت را به این آسانی متوقف کرد؟ بله ممکن است کسی سنگی بیندازد، مانعی درست کند خیال می کنند ملت مثل خودشان هستند که تا اتفاقی می افتد دنبال سوراخ موش...سوراخ موش دونه ای چنده؟... ملت ایران هزاران سال است که بوده است، شما نبودید، صدها سال است که ما پرچمدار علم و تمدن و فرهنگ بودیم شما نبودید، این ملت یک رودخانه عظیم و زلال است.

وی ادامه داد: ممکن است عده ای به دور از چشم شهردار یک کامیون زباله در مسیر ملت بریزند، اما این رودخانه عظیم تمام زباله ها را کنار خواهد زد و حقیقت ملت را نشان خواهد داد.

در ادامه این سخنان شخص دیگری از انتهای جمع در خصوص انتخابات سال 96 شعار داد که احمدی نژاد گفت: شما انقلابی 16 سیلندر و دو سوپاپ هستید ... ویژ می خواهید بزنید بروید اما ما تک سیلندر هستیم....شما اجازه دهید ما کارخودمان را می کنیم شما هم کارخودتان را بکنید.

وی اظهار داشت: ما می خواهیم دوباره به آمل بیاییم. به همه شهرهای ایران قصد سفر داریم تا به مردم عرض احترام و ارادت کنیم.

احمدی نژاد در پاسخ به ابراز احساسات جمعیت کم تر از 3 هزار نفری که از شهرهای مختلف استان به آمل آورده شدند، اظهار داشت: امام با آن عظمت گفت من خادم مردمم، رهبری هم خود را خادم مردم می داند، پس من چی باید بگم، من نوکرتر مردم و خادم ملت هستم.

بخشی از اظهارات پوپولیستی محمود احمدی نژاد و سوت و کف هوادارنش در مراسم شهدا را «اینجا» بشنوید.

* برنامه ای برای حضور نداریم

شایان ذکر است در این مراسم اکبرزاده فرماندار آمل در دولت قبلی، رئیس دانشگاه علوم و قرآن آمل، فرمانده سپاه ناحیه آمل و قناعت استاندار گلستان در دولت پیشین حضور داشتند.

  احمدی نژاد را در این مراسم دو پسرانش، شیخ الاسلام وزیر سابق تعاون، جوانفکر مشاوری رسانه ای و مطبوعاتی، سیدحسین حسینی رییس دفتر و جمع دیگری از حلقه اول دوستداران او همراهی می کردند.

جوانفکر هم در حاشیه این مراسم در گفتگو با مازندنومه امکان حضور احمدی نژاد در اتخابات 96 را نفی کرد و گفت: بنده بارها گفتم اینجا هم می گویم که برنامه ای برای حضور نداریم.

وی در واکنش به این سوال که استقبال مردم را در صورت حضور در عرصه رقابت ها چطور ارزیابی می کنید، گفت: خب شما خودتان امروز شاهد استقبال مردم هستید.

مداح این مراسم هم نیز در دو نوبت به دولت حمله کرد. او در جایی گفت: شیعه فهمید که عمار شدن آسان نیست / چاره کار نیویورک و یا لوزان نیست

این مداح همچنین در شعر پایانی خود گفت: سالهای بعد فصل دیگری است / چرخ دنیا دست اولاد علی است

در نگاه ما که قرآن باوریم / قطع نامه غیرکاغذپاره نیست

کاش بعضی ها بصیرت داشتند / دست در دست ولایت داشتند

لازم به ذکر است در موارد متعدد به دلیل خستگی، هر فردی از هر گوشه مصلا وسط سخنرانی احمدی نژاد ذکر صلوات می داد.

همچنین شعارهای قسم به هر چی مرده، احمدی برمی گرده، احمدی احمدی حمایتت می کنیم سر داده شد و باز هم مانند هشت سال دوره ریاست جمهوری، نامه های مردم را جمع می کرد.