دوشنبه 13 ارديبهشت 1395-7:58

پرسش های نماینده مردم ساری و میاندرود از دولت در نطق پیش از دستور؛

گشت نامحسوس چه هدفی دارد؟/ چرا دولت نگران از بین رفتن جنگل های هیرکانی و دریای خزر نیست

محمد دامادی: مصادره دو میلیارد دلاری پول ایران توسط دولت نامطمئن آمریکا هیچ ارتباطی به برجام نداشته است و ناقض برجام نیست/ طرح گشت نامحسوس که دست مایه طنز و شوخی در شبکه های اجتماعی شده است با چه هدفی قصد اجرا شدن دارد و اصولا چه کسانی بر عملکرد آن هفت هزار نفر نظارت خواهند کرد؟/ انتقال آب خزر به سمنان به نام شرب اما به کام صنایع چه هدفی را دنبال می کند؟/ به عنوان یک مدافع محیط زیست می پرسم چطور دولت در خصوص شرایط دریاچه ارومیه یا وضعیت زاینده رود نهایت دقت را به خرج می دهد اما نگران از بین رفتن جنگل های هیرکانی مازندران و دریای آن نیست؟


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: محمد دامادی -نماینده مردم ساری ومیاندورود در مجلس شورای اسلامی- در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه حضور مردم در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قابل قدردانی است، گفت: جامعه شناسی مجلس آینده بیانگر آن است ملت به دنبال مجلسی عاری از هیاهو وجنجال است و می خواهد همزمان با تصمیمات عقلانی مسئولان کشور و رییس جمهوری، گام اساسی و جدی را برای حل مشکلات اساسی بردارد.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخب مردم در آخرین نطق مجلس نهم خود و از جایگاه منتخب مردم در مجلس دهم، از همکارانم در مجلس آینده مشتاقانه بخواهم در تصمیمی تحسین برانگیز مانع از ایجاد اختلاف شوند و اجازه بدهند که امید نه در پای صندوق های رای که در تشکیل مجلس و خانه ملت ملموس باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه ملت وظیفه اش را به کمال انجام داده است، اظهار کرد: اکنون نوبت به مجلس و دولت رسیده است تا در مسیر خاص مردم گام بردارد.

دامادی با بیان اینکه مجلس در نخستین گام می تواند با پرهیز از مباحث اختلافی حسن تدبیر خود را نشان دهد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست هنوز مشکلات اقتصادی گریبان کشور را رها نکرده و در چنین شرایطی نیازمند تحول گرایی گسترده خصوصا در زمینه فساده گسترده اقتصادی به عنوان مهم ترین معضل امروز هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه بحث در مورد مصادره دو میلیارد دلاری پول ایران توسط دولت نامطمئن آمریکا به موضوع رسانه ها تبدیل شده است، تصریح کرد: در این خصوص گزارش ها وشنیده های فراوانی وجود دارد اما باید توجه داشت این موضوع هیچ ارتباطی به برجام نداشته است و ناقض برجام نیست.

دامادی با بیان اینکه از ریاست جمهور تقاضا دارم تا در برابر این رفتار نامشروع دولت آمریکا به طور صریح در خصوص مقصران این امر با مردم سخن بگوید، اظهار کرد: خواسته ملت آن است تا دولت  اجازه ندهد بد اخلاقان با انتشار مطالب بی ربط آن را به تلاش تیم مذاکره کننده نسبت بدهند چرا که مذاکره کنندگان بنا به فرمایش رهبری از فرزندان نظام هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه روز معلم و کارگر به سر می بریم، خاطر نشان کرد: لازم است ضمن شرمندگی مضاعف از اینکه نتوانتسیم در مجلس نهم برای این دو قشر تلاش مضاعف به کار بریم به دست اندکاران نظام ومسئولان مرتبط تذکر می دهم به جای آنکه  این دو قشر را سپر تبلیغاتی خود در فضای مجازی کنند اقدامی عملی در جهت مشکلات معیشتی و پرداخت مطالبات آنها بردارند.

دامادی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش تذکرات در این خصوص را جدی بگیرد، خاطر نشان کرد: در غیر این صورت با برخورد جدی مجلس آینده روبرو خواهد شد.

نماینده مردم ساری ومیاندورود با بیان اینکه وزیر کشور موضعی شفاف در خصوص هفت هزار مامور گشت ارشاد نامحسوس اتخاذ کند، اظهار کرد: طرح مذکور که دست مایه طنز و شوخی در شبکه های اجتماعی شده است با چه هدفی قصد اجرا شدن دارد و اصولا چه کسانی بر عملکرد آن هفت هزار نفر نظارت خواهند کرد.

دامادی با بیان اینکه چه کسانی بهتر از ملت مصلحت ملت را تشخیص خواهد داد، اظهار کرد: بهتر نیست به جای تعقیب ملتی که در گردنه های سخت حامی نظام خود یوده است به تشویق آنان بپردازیم؟

نماینده مردم ساری ومیاندورود با بیان اینکه حقیقت آن است آنچه از مازندران و طبیعتش باقی مانده جز سایه ای از آن نیست، گفت: تغییر کاربری کشاورزی و اراضی علی رغم تاکیدهای مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی قسمتی از شالیزارهای مازندران را به ویلا تبدیل کرده است .

دامادی با بیان اینکه آلودگی دریای مازندران از حد مجاز گذشته است، اظهار کرد: رشد بیماری سرطان در مازندران بیداد می کند و دفن غیر قانونی زباله در جنگل ها دیگر رمقی برای آن دیدار باقی نگذاشته است.

وی با بیان اینکه اکنون صدای انتقال آب خزر دوباره به گوش می رسد، اظهار کرد: انتقال آب به نام شرب اما به کام صنایع چه هدفی را دنبال می کند.

این مسئول با بیان اینکه چنین طرحی به باور کارشناسان فاقد هر گونه توجیه و ارزیابی اقتصادی زیست محیطی است، خاطر نشان کرد: انتقال آب خزر فقط جیب یک عده اندک را پر می کند و مصرفی برای کشور نخواهد داشت.

دامادی با بیان اینکه جرم سرسبزی مازندران چیست که این چنین کمر به قتل منابع طبیعیش بسته شد، گفت: به عنوان یک مدافع محیط زیست می پرسم چطور دولت در خصوص شرایط دریاچه ارومیه یا وضعیت زاینده رود نهایت دقت را به خرج می دهد اما نگران از بین رفتن جنگل های هیرکانی مازندران و دریای آن نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه این طرح در تضاد با دستمزد مردم مازندران در حمایت از دولت و فرجام شعارهای زیست محیطی است، خاطر نشان کرد: در دولت گذشته مخالفت خود با این طرح را اعلام کردم و امروز هم به دولت تدبیر توصیه می کنم پیمانکار تصمیمات یک شبه خلق ساعه دولت قبل نباشد چرا که آثار مخرب دولت قبل در حوزه زیست محیطی جبران نشده است.

دامادی با بیان اینکه بر اساس گزارش رسمی گمرک کشور در پنجساله گذشته سالانه یک میلیارد و پانصد و شصت و هشت میلیون دلار برنج از کشورهای هند، پاکستان و تاجیکستان، امارات و ترکیه وارد کردیم، خاطر نشان کرد: این میزان واردات به معنای ضربه کمر شکن به کشاورزاست و عقل سلیم می گوید  مبلغی را که صرف واردات می کنیم در قالب حمایت از کشاورزان برنج کار و تامین نهاد های ارزان قیمت برنج برای برنج کاران و توسعه مکانیزاسیم در اراضی کشاورزی و... صرف کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورد  با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های دخیل در امر کشاورزی به جای حمایت از تولید داخلی سیاست حمایت از محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دادند، اظهار کرد: به  وزیر جهاد کشاورزی تذکر جدی می دهم سیاست وزارتخانه مطبوعش را به نفع حمایت از کشاورز داخلی تغییر دهد و به سایر دستگاه ها موثر در امر واردات از جمله وزیر صنعت، معدن وتجارت تذکر می دهم تفسیر شعار اقدام وعمل غیر از آن چیزی است که انجام می دهید.