سه شنبه 21 ارديبهشت 1395-8:33

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور....

دختر شهید مدافع حرم محمد بلباسی در مراسم پدر: باباجون! همه می‌ گن تو مفقودالجسد شده‌ای، اما مامان صبور و قهرمانم تو گوشم همش می‌گه "یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور...


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: مراسم گرامی داشت شهید محمد بلباسی -نخستین شهید مدافع حرم شهرستان قائم شهر- با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران، آیت الله معلمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از سرداران سپاه و مسئولان و مردم در حسینیه ثارالله قائم شهر برگزار شد.

* شهید بلباسی دینش را به انقلاب ادا کرد

 آیت‌الله علی معلمی -نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان- با بیان اینکه شهید بلباسی از دودمان و خانواده‌ای ریشه‌دار، مذهبی و معتقد بود، اظهار کرد: کوردلان باید بدانند و ببینند که شهادت فرزندان مان، تحقق وعده الهی است.

وی با بیان اینکه مرگ در بستر به‌ واسطه ویژگی‌های برجسته اخلاقی و اعتقادی برای محمد بلباسی کوچک بود، خاطر نشان کرد: این عزیز، لیاقت جهاد فی‌سبیل‌الله را پیدا کرد و به فیض شهادت نائل شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خانواده بلباسی به خوبی امتحان الهی را پس داده و دو شهید برومند تقدیم انقلاب کردند، تصریح کرد: انقلاب عظیم اسلامی با ماهیت اسلام ناب محمدی در برابر استکبار جهانی ایستاد و عَلَم مقاومت توسط مدافعان حرم و جوانان از جان گذشته برافراشته است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در هر عصر و زمانی با جمعیت حق‌طلب ناسازگار است، افزود: جنگ ما جنگ حق علیه باطل است و برای همیشه این مقابله وجود دارد.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر، جهاد در راه خدا را فرصتی برای پیشبرد اهداف الهی برشمرد و اظهار کرد: همه ما مرگ را پیش رو خواهیم داشت و به سوی مرگ می‌رویم اما گرامی‌ترین و شریف‌ترین مرگ، شهادت در راه خداست.

معلمی با بیان اینکه نباید مانع گریه کردن خانواده شهدا شد، تصریح کرد: اشک ما اشک استقامت و استمرار اشک‌هایی است که برای مظلومیت امام حسین(ع) ریخته می‌شود.

* بلباسی از مستمندان دستگیری می کرد

سردار محمدتقی شاهچراغی -فرمانده سابق سپاه کربلای مازندران- در این مراسم با بیان اینکه مدافعان حرم مردانه تا آخرین فشنگ و تا آخرین لحظه در برابر دشمن خواهند ایستاد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهدا و آنانی که در مسیر انبیا و سیدالشهدا گام برداشتند، ایستادگی و مقاومت در میدان جهاد است.

فرمانده سپاه قائم‌ آل‌محمد سمنان افزود: چند روز پیش در منطقه جنگی خان‌طومان در محلی که محمد شهید شد، بودم و قبل بازگشت به ایران آخرین فردی را که با او خداحافظی کردم شهید بلباسی بود. فکر نمی‌کردم امروز در مجلس ترحیم شهیدی حاضر شوم که هنوز پیکر پاکش بر زمین غربت جا مانده است.

این مسئول شهید بلباسی را مردی محکم و دستگیر معرفی کرد و گفت: خوشا به سعادت مردم قائم‌شهر که در طول تاریخ شهدایی گرانقدر همچون محمد بلباسی تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

شاهچراغی به حضور شهید بلباسی در اردوهای جهادی و خدمت به مردمی که حتی شاید کسی هم از وضعیت زندگی آنها خبری ندارد، اشاره کرد و ادامه داد: این بزرگوار، سال‌های متوالی با تمام شور، شعور و احساس پاک، مخلصانه مشغول خدمت بود و بیشتر روستاهای منطقه جنوبی مازندران از حوزه گلوگاه تا سوادکوه با روحیه، رفتار و ادب محمد عزیز آشنا هستند.

وی در ادامه به منطقه جنگی خان‌طومان و درگیری که منجر به شهادت 13 تن از رزمندگان مازندرانی شد، اشاره و محیط آنجا را همچون خطوط مقدم جبهه توصیف کرد و گفت: زمین آنجا به گونه‌ای بود که دشمن مشرف بر خطوط ما بود و بچه‌های ما در مقابل این آتش سنگین دشمن، مردانه تا پای جان جنگیدند.

فرمانده سابق سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: فضای آن روز منطقه، پر از ایمان به خدا و ایستادگی بود و کسی حرفی از برگشتن به خانه نمی‌زد و فقط گاهی به یاد همرزمان شهید، چشمان‌شان تر می‌شد.

شاهچراغی با بیان اینکه خواسته شهید بلباسی و سایر شهدا این است که برای امام و رهبرمان کم نگذاریم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای سعادت بشریت است و هر جایی که قرار است از این سعادت دفاع شود باید آماده باشیم.

*یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور

بعد از سخنرانی سردار شاهچراغی نوبت به فاطمه -دختر شهید محمد بلباسی- رسید تا این چنین با پدرش حرف بزند:
بسم رب‌الشهداء و الصدیقین
سلام بابای خوبم
بابای مهربونم
خنده رو لبت
بابای مهربونم رفته بوده شلمچه
اون از شلمچه برگشت خسته و تنها برگشت...
وقتی که رفت سوریه اما دیگه برنگشت
بابای مهربونم دلم برات تنگ شده
برای اون خنده هات خیلی دلم تنگ شده

امروز می‌خواهم از کسی صحبت کنم که همیشه با من است؛ چند روزی است که عده‌ای به من می‌گویند که بابای من شهید شده است، ولی من مثل همه شماها پدر دارم، با او حرف می‌زنم، نگاهش می‌کنم، با او بیرون می‌روم و یا مثل همه شما با او بازی می‌کنم.

البته من تنها یک فرق کوچک با شما دارم و آن این است که چند روزی است پدر من، عکسی است بر روی تاقچه اتاق‌مان...

الان هم که من با شما صحبت می‌کنم، بابای عزیزم  کنارم ایستاده  و بر روی سرم دست می‌کشد تا احساس تنهایی نکنم، بابای عزیزم همیشه دلش می‌خواست که شهید شود،"شهادت مبارک باباجون"

راستی! باباجون، سلام همه ما را به پدرجون هدایت برسون و بهش بگو "بابا چشمت روشن دیگه تنها نیستی"

باباجون! همه می‌ گن تو مفقودالجسد شده‌ای، اما مامان صبور و قهرمانم تو گوشم همش می‌گه "یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور / کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور"، امیدوارم که تو برگردی و کلبه ما را پر نور کنی.

بابای خوبم! سلام من، مادرم، حسن، مهدی و عزیزم را به حضرت زینب(س) و دردانه سه ساله امام حسین (ع) برسان و برای ما دعا کن.
ما منتظرت هستیم تا تو مثل همیشه برگردی...
دختر کوچکت" فاطمه بلباسی"

شایان ذکر است مردم قائمشهر در پایان مراسم با رمز و شعار لبیک یا زینب، لبیک یا حسین و لبیک یا زهرا با آرمان های شهدا بیعت کردند.