شنبه 8 خرداد 1395-18:24

برآیند نشست مجمع عمومی شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران ؛

پیشنهاد تغییر در مدیریت ارشد استان مازندران

عمده مشکلات موجود در مدیریت استاندار مازندران، ضعف در حوزه ی سیاسی است که ممکن است با نزدیک شدن به انتخابات، اعتراضات اصلاح طلبان مازندران گسترده تر و کمپین نه به استاندار راه بیفتد/ چه طور تیم سیاسی و مدیریتی استاندار در جلسات منتقدان دولت و اصول گراها حضور می یابند اما حامیان دولت مورد بی مهری و بی تفاوتی قرار می گیرند/ انتظار می رود با شروع به کار مجلس دهم که همسو وهمراه دولت تدبیر امید است، شاهد حضور مدیریت قوی و توانمند و همراه با دولت و خواست عمومی مردم و فعالان سیاسی در استان باشیم.


مازندنومه، سرویس سیاسی: سومین مجمع عمومی شورای هماهنگی اصلاخ طلبان استان مازندران روز جمعه در ساری برگزار شد. در این نشست که با حضور دکتر آذر منصوری عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور و برخی از شخصیت ها و چهرهای اصلاح طلب استان همچون دکترعلی کریمی مله، دکترعلیرضاصفاریان، دکترعباسعلی بهاری اردشیری، دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی، حسین روزبهی و... تشکیل شد، علی اسدی -رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران- در سخنان کوتاهی از دکتر عارف به عنوان نماد ایثار و گذشت یاد کرد و با اشاره به نقش تعیین کننده و موثر او در شکل گیری دولت تدبیر و امید و روی کار آمدن مجلس همراه و همسو با دولت برآمده از ملت تصریح کرد: نیاز در مجلس دهم مطالبات مردم به خوبی درک و محقق شود.

اسدی همچنین از برگزاری مراسم سومین سالگرد حماسه 24خرداد در روزهای آینده خبرداد.

در ادامه دکتر آذر منصوری -عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور- با تشریح دستاوردهای دولت در ابعاد خارجی و داخلی اظهارداشت: اتحاد و انسجام لازمه کار و جزو راهبردهای اصلی اصلاح طلبان در شرایط کنونی است و به همین خاطر و برای مقابله با تندروی و افراطی گری، ائتلاف با بدنه معتدل و منطقی جریان اصولگرا در آستانه انتخابات مجلس دهم شکل گرفت.

این فعال سیاسی افزود: تداوم گام سال 92 درسایه انسجام، ائتلاف و دوستی و گفتگو با موفقیت نسبی در اسفند94 تکرارشد.

وی از دوران دولت هشتم و نهم به عنوان فاجعه بارترین و بحرانی ترین اتفاق در صحنه سیاست ایران در دو بعد داخلی و خارجی یاد و بیان کرد: امروز همان غارتگران و کسانی که منافع شان از دست رفته است، با سیاست ها و برنامه های دولت، مقابله می کنند.

منصوری گفت: برخی فکر می کردند در سایه حذف توسعه سیاسی می توانند به توسعه اقتصادی و رفاه و آسلیش مردم برسند، اما نتیجه را دیدیم که سفره های مردم کوچک تر شد.

وی به چالشهای پیش روی دولت در حوزه سیاست داخلی اشاره کرد و افزود: مطالبات جامعه متناسب با توان و ظرفیت دولت نیست و در بخشهایی از ساختار قدرت از جمله صدا و سیما مردم نقش کمرنگی در جهت پرسشگری و مطالبه گری دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب مسایل قومی و مذهبی و جنسیتی را به عنوان چالش و مطالبه جدی مردم دانست و گفت: زنان در جامعه ما از لحاظ دسترسی به شاخصهای تعریف شده فاصله زیادی دارند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور با ابراز نگرانی از رشد فساد سازمان یافته بر ضرورت مبارزه جدی دولت و مجلس و جدیت دستگاه های نظارتی دراین زمینه تاکید کرد.

وی یادآورشد: ائتلاف و انسجام اصلاح طلبان و اعتدال گرایان نباید تحت هیچ عنوانی خدشه دار شود، چون خیلی ها مقاومت می کنند که این روند استمرار نیابد.

منصوری گفت: هنر جریان اصلاحات این بود که با راهبرد تعامل و گفتگو و برای دفاع از منافع ملی و دوری جستن از تندروی در قالب ائتلاف با اصولگرایان معتدل و میانه رو وارد عمل شد و توانست با ائتلاف حداکثری و مطالبات حداقلی از طریق صندوق های رای اعتماد افکار عمومی را به خود جلب کند.

در ادامه چندتن از نمایندگان شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستانها دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل ملی و استانی از جمله عملکرد کارگزاران دولت تدبیر و امید، انتظار از نمایندگان مجلس دهم(برگزیدگان فهرست امید) و.... مطرح کردند.

برپایه این گزارش شرکت کنندگان حمایت قاطع خویش را از دکتر عارف برای ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کردند و از نمایندگان راه یافته لیست امید در مازندران خواستند که به میثاق نامه پای بند بوده ودر قالب فراکسیون امید حرکت کنند.

*پیشنهاد کمپین نه به استاندار مازندران

از ساعت ده صبح روز جمعه در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،  نشست مجمع عمومی شورای هماهنگی اصلاح طلبان برگزار شد و بیش از صد نفر در این نشست از سراسر استان حضور داشتند؛ هر چند به اذعان برخی حاضران، نشست های گذشته کیفیت و کمیت بهتری داشت.

 نبود اصحاب رسانه، یکی از نقص های جدی این نشست بود که لازم است هیات رییسه ی این شورا تمهیدات لازم را برای حضور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فراهم کند.

 نكته مهم دیگر اشارات سخنران ها به وضعیت دولت در استان بود که بدون استثناء به خاطر ضعف مدیریت در تیم استانداری مازندران به دولت تذکر دادند. آن ها معتقد بودند که مدیریت ناکارامد، موقعیت دولت را در مازندران تضعیف کرده است.

در بند سوم بیانیه این نشست نیز چنین آمده: «استان مازندران، مظهر بلوغ مدنی و سیاسی و نماد اصلاح طلبی و کانون سرمایه های انسانی و اجتماعی و فرصت های ویژه برای سرمایه گذاری های عظیم است. متأسفانه به دلایل مختلف ازجمله ضعف مدیریتی، این استان نتوانسته است از ظرفیت های خدادادی  خود استفاده کند. انتظار می رود با شروع به کار مجلس دهم که همسو وهمراه دولت تدبیر امید است، شاهد حضور مدیریت قوی و توانمند و همراه با دولت وخواست عمومی مردم و فعالان سیاسی در استان باشیم تا امید و نشاط  دوباره به استان ما برگردد.»

 با وجود دعوت برگزار کنندگان این نشست از استاندار و معاونان او، حتی مدیر کل سیاسی و فرماندار مرکز استان هم در این نشست حاضر نشدند، تا ضمن احترام به نیروهای میدانی حامی دولت، پیشنهاد و یا انتقادهای مطرح شده را به بالا دستی ها منتقل کنند.

اساساً غالب چهره های شاخص سیاسی اصلاح طلبان، معاونت سیاسی استانداری مازندران را یکی از موانع موجود در تحقق اهداف سیاسی دولت در مازندران می دانند و بیش ترین اعتراض به ضعف مدیریت را می توان در این حوزه جست و جو کرد.

اخیراً با تشکیل کار گروه های مختلف برای فرمانداران سراسر کشور در مجتمع فرهنگی وزارت کشور در ساری، تماس هايي از سوی فعالان سیاسی با آقای گراوند -معاون مدیر کل سیاسی وزارت کشور- گرفته شده بود؛ تا ضمن هماهنگی با معاون سیاسی وزارت کشور،  جلسه ای با فعالان سیاسی مازندران تشکیل شود. این جلسه اما به نشستی تعریف شده، با رویکرد حمایت از استاندار ختم شد و بسیاری از چهره های شاخص سیاسی در آن جلسه دعوت نشدند.

این مهندسی برای سرپوش نهادن به کاستی های بی شمار مدیریت عالی دولت در استان است که اگر پس از سفر رییس جمهوری به مازندران، واقعیت میدانی مدیریت اجرایی جدی گرفته می شد، امروز شاهد بی مهری به یاران و همراهان دولت در استان مازندران نبودیم.

4- سال منتهی به پایان عمر دوره ی اول ریاست جمهوری دولت دهم است و این یاران هستند که آن حماسه را خلق کرده بودند و باید در خرداد ۹۶ نیز حادثه ی ۲۴ خرداد را تکرار کنند. سئوالی که همیشه بی پاسخ مانده این است که چه طور تیم سیاسی و مدیریتی استاندار در جلسات منتقدان دولت و اصول گراها حضور می یابند اما حامیان دولت مورد بی مهری و بی تفاوتی قرار می گیرند؟

 دکتر روحانی با چنین تیمی چگونه انتظار حمایت از نیروهای اصلاح طلب را دارد؟! آیا وقت آن نرسیده است که حقیقت موجود در مدیریت ناکارامد مازندران را سر و سامان بدهد!؟.

عمده مشکلات موجود در مدیریت استاندار مازندران، ضعف در حوزه ی سیاسی است که ممکن است با نزدیک شدن به انتخابات، اعتراضات اصلاح طلبان مازندران گسترده تر و کمپین نه به استاندار راه بیفتد، که البته پیش از این اصلاح طلبان باید به آن مبادرت می ورزیدند.