چهارشنبه 20 دی 1385-0:0

يوسفيان:به راحتي از کنار بودجه نمي گذريم

عضو آملي فراكسيون اصولگرايان مجلس‌‏هفتم گفت: تاخير دولت در ارايه لايحه بودجه سال 86 نگران كننده شده است.


عزت‌‏الله يوسفيان-نماينده آمل-تصريح كرد: تاخير در ارايه لايحه بودجه موجب مي‌‏شود بودجه دقيقا بررسي نشود و عجله و شتاب در كار مجلس وجود داشته باشد.
وي افزود: بعد از ارايه لايحه بودجه توسط دولت، در مجلس طبق آيين نامه بايد مراحل مختلفي طي شود از جمله از هر كميسيون دو نفر براي عضويت در كميسيون تلفيق انتخاب شوند و كميسيون‌‏هاي تخصصي بايد رديف‌‏هاي مربوط به دستگاههاي مرتبط با خود را بررسي كنند كه تمام اين كارها زمان لازم خود را مي‌‏خواهد.
يوسفيان خاطرنشان كرد: علاوه بر اين مراحل، نمايندگان مي‌‏توانند پيشنهادات خود را در مورد بخش‌‏هاي مختلف بودجه به كميسيون ها ارايه دهند تا در آنجا بررسي و در صورت تصويب به كميسيون تلفيق برود تا در صحن قابل مطرح شدن باشد.


عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس‌‏هفتم گفت: مجلس راههايي نظير بررسي بودجه به صورت يك دوازدهم را مي‌‏توانند اجرا كند، يعني قسمتي از بودجه‌‏اي در پايان امسال و بخش ديگر را در فرودين سال 86 بررسي كند تا از بحث كارشناسي بودجه كاسته نشود.


نماينده آمل در مجلس‌‏هفتم تاكيد كرد: متاسفانه سازمان مديريت و برنامه‌‏ريزي در حال حاضر بلاتكليف است و كارمندان و كارشناسان آن در بين هوا و زمين مانده‌‏اند و نمي‌‏دانند چه كنند، با اين وضعيت هر روز تاخير در بودجه نگران كننده است.


وي خاطرنشان كرد: بعيد است نمايندگان مجلس به راحتي از بودجه بگذرند و بدون كار كارشناسي بودجه را مصوب كنند.
يوسفيان تصريح كرد: تمام ابعاد عمراني و ... كشور بستگي به بودجه دارد و نمايندگان اگر از تعطيلات نوروز هم بمانند، بودجه را با دقت بررسي و به دولت ارايه مي‌‏دهند.(ilna)