جمعه 11 تير 1395-14:39

همایش کوچه‌گردان عاشق در ساری برگزار شد

خدا برای کودکان نیازمند باورپذیرتر می شود، اگر همدل شویم

در گزارش مازندنومه می خوانید که اعضای جمعیت امداد دانشجوئی-مردمی امام علی (ع) پس از برگزاری همایش خود در سالن طبری ساری، با حضور در مناطق محروم و معضل‌خیز آهنگرکلا سورک، نوبنیاد و...ساری و میاندورود، کیسه‌های موادغذایی شامل برنج، تخم‌مرغ و مانند این ها را بین نیازمندان توزیع کردند.


مازندنومه؛ سرویس مهرورزان، آتنا فلاحتی: جمعیت امداد دانشجوئی-مردمی امام علی (ع) در سال 1379 با هدف برطرف کردن معضل‌های اجتماعی گشایش یافت که تاکنون به کمک نیروی داوطلب دانشجویی و مردمی اداره می‌شود.

جمعیت هر ساله برنامه‌های گوناگونی مانند هفت‌سین برکت، بوی عیدی، کارگاه‌های آموزشی و ... برگزار می‌کند. کوچه‌گردان عاشق هم از طرح‌های موفق این جمعیت است که با پیروی از سیره امام علی (ع) هر ساله با حضور اعضای جمعیت، خیران و عموم مردم برگزار می‌شود.

در این طرح که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، مواد غذایی مورد نیاز خانواده‌های تحت پوشش جمعیت که از پیش شناسایی شده‌اند، از سوی جمعیت و خیران تهیه و با حضور در مناطق معضل‌خیز و محروم میان آنها توزیع می‌شود.

هدف اصلی اجرای طرح کوچه‌گردان عاشق، افزون بر تامین مواد غذایی مورد نیاز، جلب اعتماد این افراد و آگاه‌سازی اجتماعی پیرامون معضل‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... برای آغاز همراهی با جمعیت است.

* خانه ایرانی خدمات گوناگونی ارائه می دهد

چهارمین همایش کوچه‌‌گردان عاشق عصر پنج شنبه در سالن طبری ساری با حضور مسئولان جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی، خیران و عموم مردم برگزار شد.

مریم علی‌محمدی -مسئول جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی ساری- در این مراسم گفت: معضلات فرهنگی و اجتماعی مانند زنجیر به یکدیگر پیوند خورده‌اند و برطرف کردن هر مشکل، زمینه لازم برای برطرف کردن دیگر معضل‌های جامعه را فراهم خواهد کرد.

مسئول جمعیت امام علی ساری ادامه داد: خانه ایرانی خدمات گوناگون آموزشی، کارآفرینی، پزشکی، حقوقی و ... ارائه می‌دهد که هدف اصلی تمامی خدمات، یاری افراد و آگاه‌سازی اجتماعی است.

علی‌محمدی بیان داشت: بی‌تفاوتی مردم و اتخاذ تصمیم‌های نادرست از سوی مسئولان سبب می‌شود تا معضل‌های اجتماعی به فاجعه بدل شوند. به عنوان مثال تبدیل جوکی‌محله به پارک تنها سبب به حاشیه راندن عمیق‌تر افراد درگیر با اعتیاد، فقر و... و در نتیجه، دشوار شدن روند حل معضل آنها شده است.

وی آگاه‌سازی را ریشه برطرف کردن تمام مشکلات عنوان کرد و افزود: بیش از 2000 نیروی داوطلب در 20 خانه ایرانی داوطلبانه در حال فعالیت و فراهم کردن بستر مناسب برای بازگشت این افراد به بطن جامعه هستند و انجام این کار مهم، نیازمند افزایش آگاهی عمومی نسبت به وجود معضل‌های جامعه و تاثیر آن بر آینده هر یک از ما است.

علی‌محمدی اعلام کرد: از سال گذشته خانه اشتغال نیز راه‌اندازی شد و تلاش می‌کنیم تا با گشایش آن در مناطق گوناگون گام مهمی در راستای اهداف خود برداریم.

وی در اشاره به موفقیت طرح‌های اجرایی جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی گفت: طرح تحصیل رایگان 1000 کودک افغان که با همکاری یونیسف رقم خورد، برگزاری سمینارهای تخصصی برطرف کردن اعتیاد زنان و کودکان، خانه اشتغال، تشکیل تیم فوتبال کودکان تحت سرپرستی جمعیت به نام تیم پرشین و برپایی لیگ کشوری پرشین، برپایی کارگاه‌های آموزشی و تولیدی مواد غذایی به نام نعنا و نمدکوک با هدف درآمدزایی و آموزش افراد و... از مهمترین طرح‌های موفق جمعیت است و در تلاش برای گسترش و افزایش بازدهی آن هستیم.

علی‌محمدی در پایان سخنان خود، حضور و همراهی تمام افراد جامعه را خواستار شد و افزود: شادی و امید کودکان خانه ایرانی تنها با پول به دست نیامده است و با پرداخت هزینه‌های گوناگون این افراد، مسئولیت انسانی ما برطرف نخواهد شد. حضور و همراهی افراد جامعه  با خانواده‌های درگیر با معضل فقر، بیکاری، اعتیاد و ... انگیزه آنها را برای گام نهادن در مسیر درست و بازگشت به زندگی انسانی فراهم می‌کند.

* سوختن کودکان در آتش بی‌مسئولیتی بزرگترها

در ادامه این مراسم، مرتضی کی‌منش، عضو هیئت مدیره جمعیت امداد دانشجویی -مردمی امام علی گفت: چشم‌پوشی از مسئولیت‌های اجتماعی کفر ورزیدن است و با تاسف باید بگویم دنیا برای رواج زشتی‌ها و کفر بزرگتر شده است.

کی‌منش ادامه داد: نکته دردناک دنیای امروز، سوختن کودکان در آتش این بی‌مسئولیتی است و باید هر روز از خود بپرسیم برای برازنده عنوان اشرف مخلوقات بودن، چه کاری انجام داده‌ایم؟

وی بزرگترین نیاز این افراد را دست یاری‌دهنده عنوان کرد و گفت: خداوند برای کودکان مناطق معضل‌خیز باورپذیرتر خواهد شد، اگر ما و شما با افراد درگیر این گونه معضل‌ها همراه و همدل شویم.

کی‌منش در خاتمه بیان داشت: دروغ، بی‌مسئولیتی، منافع شخصی و... پدافند دفاعی جهان سومی است که سبب سقوط انسانیت خواهد شد و با به یاد آوردن جایگاه انسانی خود، می‌توانیم دست در دست یکدیگر دنیا را به جایی بهتر برای زندگی بدل سازیم.

*کوچه گردان عاشق در ساری و میاندورود

پس از پایان همایش و صرف افطار، مانند سال‌های گذشته مراسم کوچه گردان عاشق با حضور اعضای جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع) به همراه خیران و دیگر افراد، در مناطق محروم و معضل‌خیز آهنگرکلا سورک، نوبنیاد و ... انجام شد.

در این کوچه‌گردانی، کیسه‌های موادغذایی شامل برنج، تخم‌مرغ و مانند این ها با حضور و همراهی جمعیت زیادی از افراد و خیران مشتاق میان خانواده‌های محروم و درگیر معضل که از پیش شناسایی شده بودند، توزیع شد.

!