چهارشنبه 6 مرداد 1395-22:52

شکار یک قلاده پلنگ دوساله در کیاسر؛

پیمانکار جنگل را نابود می کند، شکارچی حیات وحش را

 یک قلاده پلنگ دو ساله در مناطق جنگلى خالخیل توسط شکارچیان شکار و کشته شد/ در تعقیب و گریز ماموران با شکارچیان متخلف، یکی از آنها دستگیر شد/ از وقتی شرکت بهره بردار جنگل با احداث جاده پایش به منطقه باز شده، رفت و آمد برای شکارچیان هم آسان تر شده است.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، سید روح الله شجاعی: حوالی ظهر چهارشنبه ششم مرداد ماه، نیروهاى یگان محیط زیست پارک ملى کیاسر مازندران حین گشت زنى در مناطق جنگلى و آزاد حاشیه پارک در منطقه خالخیل، به حضور یک موتورسیکلت بدون راکب مظنون شدند.

ماموران بعد از گشت زنی و زیر نظر گرفتن منطقه با لاشه ماده پلنگی دو ساله مواجه شدند که توسط دو شکارچی متخلف از پای درآمده بود.

این دو شکارچی متخلف که تلفنی از حضور ماموران در منطقه آگاه شده بودند، با رها کردن لاشه پلنگ نگون بخت که حدود دوسال سن داشت، پا به فرار گذاشتند.

سید جلال موسوی در تشریح این اتفاق تاسف بار گفت: همکاران ما بعد از اطلاع از موضوع در تعقیب و گریز با شکارچیان متخلف، موفق شدند یکی از آنها را دستگیر کرده، به همراه موتور سیکلت تحویل مقامات قضایی دهند. مظنون اصلی به همراه اسلحه شکاری متواری شده و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد.

در همین زمینه یکی از اهالی روستای ول آغوز تاکید کرد: اولین بار نیست که حیوانات منطقه به دام شکارچیان غیر مجاز می افتند و از وقتی شرکت بهره بردار جنگل با احداث جاده پایش به منطقه باز شده، رفت و آمد برای شکارچیان هم آسان تر شده و به راحتی با وسایل نقلیه موتوری به عمق جنگل نفوذ می کنند.

وی ادامه داد: احداث جاده توسط پیمانکاران سازمان جنگلها که به منظور بهره برداری از جنگل احداث می شود، علاوه بر نابودی درختان و به خطر انداختن امنیت زیستگاه ها، مرگ حیات وحش را نیز به دنبال دارد.