چهارشنبه 20 مرداد 1395-9:21

انتقاد شدید فرماندار قائم شهر از ستاد تسهیل در حضور معاون استاندار

محمدی: از بعضی اقدامات ستاد تسهیل در قائم شهر بی خبرم / محمدپور: ای کاش زنگ می زدید!

فرماندار قائم شهر: اسم بعضی واحدهای تولیدی ارائه شده از سوی فرمانداری توسط اداره کل صنعت و معدن حذف و بدون هماهنگی اسم واحدهایی دیگر برای بررسی در ستاد تسهیل لحاظ می شود که ما به عنوان نماینده عالی دولت از آن بی خبریم/ چهار لیست توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ما فرستاده شد که هر چهار فهرست مغایر با هم هستند و نمی‌دانم کدام واحد در حوزه شهرستان باید معرفی شوند و تعدادی در این لیست هستند که اصلاً در حوزه کاری من نیستند/ به یک واحد سورتینگی بدون هماهنگی با فرمانداری، یک میلیارد تومان وام می دهند که حداکثر توانش برای ایجاد شغل دو نفر است/ محمد پورعمران: کاش جناب فرماندار با تماس تلفنی که هزینه ی چندانی هم ندارد در خصوص ابهامات مطرح شده جواب می گرفت.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضا شریعتی: مراسم تجلیل از خبرنگاران قائم شهر به همت بسیج رسانه شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد و فرمانداری در سالن شهردرای قائم شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهتاب مظفری و فرامرز درخشنده -دو تن از خبرنگاران- به بیان مشکلات این حوزه پرداختند. سپس مهدی محمدی به شهید شاخص رسانه در قائم‌شهر اشاره کرد و افزود: شهید «زمان روشن‌بخش» هم در حوزه مرزداری و پاسداری از حریم کشورش تلاش کرد و هم در حوزه خبر و خبررسانی فعالیت داشت.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه خبرنگاران قائم‌شهری در قیاس با خبرنگاران استان یک سر و گردن بالاتر هستند، تصریح کرد: صادقانه می‌گویم که اصحاب رسانه این شهرستان قلم توانمندی دارند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه دولت با بدهی 540 هزار میلیارد تومانی، سیستم را تحویل گرفت، افزود: تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی مانده است اما برخی‌ اسب‌ها را زین کرده‌اند تا دولت را زمین بزنند که این بداخلاقی ها خوب نیست و نباید خدمات دولت را نادیده گرفت.

وی گفت: این دولت با همه توان و صداقت خود آمده، خودش را مطیع محض مقام معظم رهبری می‌داند و در چارچوب فرمایش های ایشان گام بر‌می‌دارد

* انتقاد فرماندار از اداره کل صنعت و معدن مازندران

به گزارش مازندنومه، هم چنین در جلسه دیگری، مشکلات واحدهای تولیدی قائم شهر با حضور 45 واحد تولیدی متقاضی دریافت وام، رئیس اتاق بازرگانی مازندران، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، معاون اقتصادی استاندار مازندران، فرمانداران قائم شهر، سیمرغ و جویبار در محل فرمانداری قائم شهر بررسی شد.

فرماندار قائم شهر در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی های قائم شهر با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی نداشتن وثیقه ملکی برای دریافت تسهیلات است، اظهار کرد: هنوز بانکی‌ها نپذیرفتند از ملکی که واحدهای تولیدی در آن قرار دارد به‌عنوان وثیقه استفاده کنند و دو برابر مبلغ وام، وثیقه می‌خواهند.

محمدی افزود: نام افرادی که در حوزه تسهیلات شهرستان معرفی شدند در ستاد تسهیلات استان حذف و نام‌های دیگری جایگزین آن شد که هنوز دلیل آن را نمی‌دانم.

وی با گلایه از ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی استان تصریح کرد: اگر قرار باشد در حوزه شهرستان جلسات ستاد تسهیل به‌صورت منظم برگزار شود اما در حوزه تصمیم‌گیری کاری انجام ندهیم، برگزاری جلسات فایده‌ای ندارد.

محمدی با بیان اینکه بعضی از واحدهای تولیدی در سیمرغ و شهرک صنعتی بشل قرار دارند و جزو حوزه قائم‌شهر معرفی شدند، ادامه داد: اگر طبق آمار قرار باشد تسهیلات 2 میلیارد تومانی داده شود کفایت نمی‌کند و این در صورتی‌است که سهم بقیه شهرستان‌ها 3 یا 5 میلیارد تومان است.

این مسئول اظهار کرد: چهار لیست توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ما فرستاده شد که هر چهار فهرست مغایر با هم هستند و نمی‌دانم کدام واحد در حوزه شهرستان باید معرفی شوند و تعدادی در این لیست هستند که اصلاً در حوزه کاری من نیستند.

وی ادامه داد: بازدیدهایی از واحدهای تولیدی شهرستان انجام می‌شود و آنان خواهان و پیگیر مطالبات خود هستند و در بازدیدهای بعدی باید پاسخی برای آنها داشته باشیم.

 محمدی تاکید کرد: اسم بعضی واحدهای تولیدی ارائه شده از سوی فرمانداری توسط اداره کل صنعت و معدن حذف و بدون هماهنگی اسم واحدهایی دیگر برای بررسی در ستاد تسهیل لحاظ می شود که ما به عنوان نماینده عالی دولت از آن بی خبریم.

محمدی اظهار کرد: به یک واحد سورتینگی بدون هماهنگی با فرمانداری، یک میلیارد تومان وام می دهند که حداکثر توانش برای ایجاد شغل دو نفر است.

 وی تاکید کرد: تمام هم و غم و دغدغه دولت تدبیر و امید حمایت از تولید داخل است و در این راه اگر کمک نمی شویم حداقل سد راه هم نشویم.

محمدی در پایان گفت: دولت با تمام توان به دنبال جمع آوری منابع مالی است تا به مردم خدمت کند ولی بعضی ها به بدترین شکل آبروی دولت را هدف قرار گرفته اند واسب انتخابات را زین کردند.

*ای کاش زنگ می زدید!

حسن خیریان پور -معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران- در این نشست با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه بررسی 45 طرح واحدهای تولیدی قائم‌شهر و حومه است، اظهار کرد: همه توان خود را متمرکز کردیم و بیشترین دقت را برای رسیدگی به این موضوع به کار می‌بریم.

حسن خیریان‌پور افزود: پرداخت وام یک‌ساله با بهره 18 درصد می‌تواند مشکل بعضی از واحدهای تولیدی را در قالب سرمایه در گردش و یا تزریق به واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد حل کند.

وی با بیان اینکه 470 میلیارد تومان سهم بسته حمایتی مازندران در فاز اول است، تصریح کرد: باید در زمان عقد قرارداد با واحدهای تولیدی مشکلات رصد و پیگیری شود.

محمد محمدپور -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران- در پاسخ به انتقادات محمدی فرماندار قائم شهر اظهار کرد: کاش جناب فرماندار با تماس تلفنی که هزینه ی چندانی هم ندارد در خصوص ابهامات مطرح شده جواب می گرفت.

وی افزود: بیش ترین واحدهایی که مورد بررسی قرار می گیرند در حوزه شما قرار دارد.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت خاطرنشان کرد: در خصوص ابهامات مد نظر جلسه ای تشکیل می شود تا توضیحات ارائه شود و این طور نیست که تمام واحدهای معرفی شده توسط شما مورد تائید واقع شود، چرا که در کارگروهی تخصصی بررسی می شود.