پنجشنبه 21 مرداد 1395-10:1

شب شمع

مراسم آیینی به یاد شهیدان غواص، از مجموعه برنامه های تابستان شاد ساری که زیر نظر فرماندرای مرکز استان برگزار می شود، چهارشنبه شب با حضور محمد دامادی و مادر شهید محمدصادق معلمی برگزار شد.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: گویی همین چند روز پیش بود که خبر ورود دریادلان دست بسته غواص در فضای کشور طنین انداز شد.

مردان رادمردی که در کناره های دریای خروشان جبهه حق علیه باطل با لبان تشنه و دستان بسته به شهادت رسیدند تا تاریخ را گواه رشادت خود گیرند.

خداوند به این جوانان فخر فروخت و جهان، به عزم شان غبطه خورد که لحظه ای از آرمان های شان برنگشتند.

آری از میان آلاله های سبک بال وطن نام شهید محمد صادق معلمی دلمان را می لرزاند، جوانی که چهره ی معصوم او از پاکی رفتارش و عزم آهنینش نشان دارد.

نوجوانی که هنوز پشت لبانش سبز نشده بود، در جبهه حق علیه باطل حضور یافت. کوچک مرد مادر، حالا بزرگ مردی شده که به شط کارون و اروند می زند.

محمدصادق 14 سال بیشتر نداشت که به جبهه رفت و 18 سالش تمام نشده بود که به شهادت رسید، اما دو برابر سن پربرکتش، مادر را به انتظار بازگشت گذاشت.

محمد صادق آن قدر نیامد تا او را همراه با کاروان شهدا به استانش بیاورند.

او و دوستانش برای مردمی که این روزها زنگار دنیا برقلب شان حاکم شده پیام معنویت الهی را به ارمغان آوردند و روحی تازه در شریان زندگی خفته ما دمیدند.

 محمد صادق رفت تا بگوید ایران اسلامی تنها نیست و هر آن کس که بخواهد به خاک مقدس آن چپ نگاه کند باید با سینه های سپر شده مواجه شود.

شهید معلمی مردی بود که از دریا به اعلی راه یافت و در این راه دل های زیادی را مشتاق راهش کرد.

 او با دستان بسته رفت اما دستان بسته زیادی را باز کرد.

* مادر آمد

شب گذشته مراسم آیینی روشن کردن شمع به یاد شهییدان غواص در پارک ملل ساری برگزار شد. در این برنامه که از سری برنامه های تابستان شاد ساری(زیر نظر فرمانداری مرکز استان)بود، مادر شهید معلمی و محمد دامادی -نماینده مجلس- حضور داشتند.

عکس از: آیلار صفری و کلثوم فلاحی