سه شنبه 26 مرداد 1395-9:20

صدای پای انتقال نمایشگاه کتاب از ساری به قائم شهر می آید

دامادی: مخالفم/ ارشاد تجدیدنظر کند

نماینده ساری و میاندورود در مجلس: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی دهم تشکیل می‌شود/ نباید اجازه داد سرنوشت خزر به سرنوشت ارومیه تبدیل شود/ مخالف این تعداد مناطق آزاد در کشور هستم/ صدای انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب از ساری به قائم شهر می رسد، در حالی که در تمام کشور نمایشگاه ها در مرکز استان قرار دارد، در حالی که در تمام کشور نمایشگاه ها در مرکز استان قرار دارد، این کار چه معنایی دارد؟


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: محمد دامادی در گفت وگو با مازندنومه با بیان اینکه مازندران مشکلات زیادی دارد، اظهار کرد: در بخش صنعت حال مازندران تب دار است و در کشاورزی قد کشاورزان خموده شده و این خمودگی مشهود است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه باید در زیر ساخت های گردشگری ببینیم در چه جایگاهی قرار داریم، اظهار کرد : در کشور با مشکل بزرگ اشتغال مواجه هستیم؛ به همین دلیل جوانانی که در سن ازدواج هستند به دلیل نداشتن موقعیت، ازدواج نمی کنند.

دامادی با اشاره به اینکه امروز در قانون برنامه رشد اقتصادی 9/3 درصد دیده شده است، تاکید کرد: باید دید می توان به این رقم رسید یا خیر؟!

*خسارت جبران ناپذیر مفاسد اقتصادی بر کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر آنکه در مجلس 290 نماینده داریم و نمی توان گفت هر یک برنامه ای جدا دارند، تصریح کرد: در مجلس پیگیر مسائل هستم و صدای بیکاری مازندران و مشکلات را به گوش مسئولان می رسانم.

این نماینده مجلس با انتقاد از دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران کشور، گفت: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی دهم تشکیل می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخورد قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی با مفاسد اقتصادی باید جدی تر باشد، گفت: متاسفانه در برخی موارد اغماض‌هایی از سوی این دستگاه‌های نظارتی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت می‌گیرد.

دامادی با بیان اینکه دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران ملی کشور، خسارات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد جامعه به بار آورده است، افزود: به دنبال تشکیل فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس دهم برای برخورد با این تخلفات بزرگ در جامعه هستیم.

*مسئولان اهمیت مازندران را در عمل نشان دهند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در بحث چشمه سورت جلساتی را با فرماندار محترم تشکیل دادیم و از یکسال پیش پیگیر موضوع هستیم، اظهار کرد: سرمایه گذاری در حاشیه رودخانه تجن و حضور سرمایه گذاران ایتالیایی از دیگر اقدامات مثبت بود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه مسئولان ارشد کشور اهمیت مازندران را در عمل نشان دهند، تصریح کرد: آزاد راه تهران- شمال و جاده فیروزکوه شعار انتخابی چندین دوره شده است ومی بینیم که پروژه ها در حال حاضر خوابیده اند.

 دامادی با بیان اینکه می خواهند با تصمیم غیر کارشناسی آب دریای خزر را به سمنان انتقال دهند، تصریح کرد: نباید اجازه داد سرنوشت خزر به سرنوشت ارومیه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بخشی از خسارت های وارده به مازندران در بخش های مختلف از گذشته پرداخت نشده است، تصریح کرد:  شاخص های اهمیت برای تخصیص بودجه در نظر گرفته شود.

*مدرک به جای مهارت

دامادی با بیان اینکه برخی مدرک دارند و مهارت کاری ندارند، تصریح کرد: همان طور که در بخش آموزشی مشاهده می کنیم کیفیت آموزشی با تعدد مراکز پائین آمده است و مدرک گرا شدیم.

این نماینده با انتقاد از تصویب مناطق آزاد مختلف در کشور اظهار کرد: مخالف این تعداد مناطق آزاد در کشور هستم، چرا که  نتایج خوبی نخواهیم گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه بندرامیر آباد شاخص های لازم جهت منطقه آزاد را داشت، خاطر نشان کرد: این منطقه می توانست با کشورهای cis ارتباط تجاری برقرار کند و مثلث تجاری در شمال کشور باشد.

*احزاب واقعی تعریف نشدند

دامادی با اشاره به جایگاه احزاب و نقش آن در توسعه اظهار کرد: در کشور احزاب به معنای واقعی تعریف نشدند، احزاب واقعی تصمیمات واحد می گیرند و مردم تکلیف شان مشخص است که بالطبع در توسعه موثر هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امروز شاهد فعالیت گروه های سیاسی هستیم، خاطر نشان کرد: گروه های سیاسی گاه در مسیر افراط و تفریط قرار می گیرند، با این وجود نمی توان گفت در توسعه موثر نیستند.

*اقتصاد بدون نفت

دامادی با بیان اینکه  باید دید در بحث اقتصاد بدون نفت در مازندران چه گام هایی برداشتیم، تصریح کرد:  توجه به اکوتوریسیم، راه ها و مکانیزه کردن زمین های کشاورزی از مهم ترین ضرورت های توسعه مازندران است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها درباره بحث اقتصاد پویا و بدون نفت فرمایش هایی داشتند، آیا واقعاً مازندران با این ظرفیت بالای گردشگری نمی‌تواند قسمتی از این اقتصاد را تامین کند.  

دامادی با اشاره به ضرورت مقابله با رانت خواری اظهار کرد: رانت خواری بی اعتمادی را پدید می آورد و از طرفی هم کشور را با مشکل مواجه می کند.

*تابستان شاد ساری طرح مثبتی است

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری طرح تابستان شاد در ساری خاطر نشان کرد: این طرح با برگزاری مسابقاتی نظیر رالی خانوادگی، اسکیت، پرواز بادبادک ها، مراسم شهدای غواص و مانند این ها تمام اقشار جامعه را درگیر کرده و طرح بسیار مثبتی در جهت پر کردن اوقات فراغت است که از تدابیر بسیار خوب مجموعه فرمانداری است.

دامادی با بیان اینکه در دوره ای که مرحوم پدرم نماینده نشد گلستان از مازندران جدا شد و در دوره ای که بنده در شورا بودم، نمایشگاه بین المللی به قائم شهر منتقل شد، تصریح کرد: در حال حاضر صدای انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب از ساری به قائم شهر می رسد، در حالی که در تمام کشور نمایشگاه ها در مرکز استان قرار دارد، این کار چه معنایی دارد؟

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد در خصوص این تصمیم تجدید نظر کند، خاطر نشان کرد: تصمیمات اشتباه در دراز مدت می تواند باعث ایجاد پیامدهایی شود.

*در سینما و تئاتر مشکل داریم

دامادی با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش سینما و تئاتر اظهار کرد: برای سینما و تئاتر اعتبارات خوبی در نظر گرفته نشده است و در این بخش دچار مشکل هستیم.

نماینده مردم ساری ومیاندورود با بیان اینکه استعدادهای خوبی نظیر اصغر فرهادی یا شهاب حسینی در جشنواره های بین المللی رتبه کسب می کنند، خاطر نشان کرد: تئاتر خیابانی و برگزاری جشنواره در این بخش کم شده که در این خصوص لازم است دولت اهتمام ویژه به خرج دهد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی‌ها به سمت محو کردن سینما رفتند، به‌ همین دلیل رونق دو سال اخیر هنوز باورپذیر نیست.

 وی در پایان گفت: ترویج فرهنگ سینما رفتن یکی از اقدامات مهمی است که مسئولان مربوط باید برای آن برنامه داشته باشند که البته شرایط نامناسب اقتصادی در این ماجرا دخیل است.