شنبه 30 مرداد 1395-22:1

ادامه انتصاب های پر ابهام و شائبه دار ربیع فلاح

استاندار مازندران در مسیر تضعیف دولت گام برمی دارد

اقدام ها و انتصاب هایی هم چون معرفی محمود نوربخش به سمت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، نشان می دهد ربیع فلاح خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار گرفته که موقعیت دولت را در مازندران تضعیف کند. نوربخش نه تنها هیچ سابقه همسویی با دولت تدبیر و امید ندارد، حتی به عنوان یکی از مخالفان استاندار مازندران نیز شناخته می شود!


مازندنومه، سرویس سیاسی: تصور کردن اش محال نیست، تصور کنید محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران است، پرسش این است: آیا ربیع فلاح جلودار و تیمی که در استان و استانداری به عنوان مدیر کاشته است، می توانند در دولت (خیالی) احمدی نژاد هم کار کنند یا نه؟!

به باور ما با چند تغییر بسیار بسیار محدود و مختصر در سطح فرماندارها و معدود مدیران کل، همین نفرات و مدیران کنونی می توانند در آن دولت خیالی هم مدیر باشند! چرا که بسیاری از مدیران منتصب استاندار مازندران و شاید خود او، کم ترین اعتقاد و باوری به اندیشه های دولت یازدهم ندارند و بعضا" اصولگرایانی هستند که با لابی و فشار و توصیه و مانند این ها در دولت تدبیر و امید پست گرفته اند. همین می شود که بسیاری از مدیران دولت روحانی در مازندران، حتی در هفته دولت و هنگامی که ضرورت دارد کلمه ای در حمایت از دولت متبوع شان سخن نمی گویند.

بسیاری از مدیران استان که ربیع فلاح مستقیم یا غیرمستقیم، میز و سمت به آن ها تعارف کرد، اصلا" سال 1392 به روحانی رای نداده اند. اینان هیچ گاه موضعی اتخاذ نمی کنند که شائبه حمایت از دولت کنونی داشته باشد. انگاری  مدیر دوران گذار هستند و منتظرند روحانی برود یا دوره بعد رای نیاورد تا آن ها با رییس جمهوری بعدی نیز دست بیعت دهند.

از بین مدیران استاندار مازندران -از دفترش گرفته تا معاونان و مدیران کل و فرماندارها و بخشدارهایی که برخی انگار وجود خارجی ندارند- چند نفر موفقیت های نسبی اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و بین المللی دولت یازدهم را تبیین و تبلیغ کرده است؟ تفاوت مدیر سیستم روحانی با مخالف و منتقد این دولت کجاست؟

پرگویی نکنیم؛ ربیع فلاح  دچار روزمرگی شده است و پیشرفتی در امور استان مشاهده نمی شود. قرار بود دوساله چهره مازندران را تغییر دهد، لیکن حتی در جابه جایی ها هم موفق عمل نکرد و بسیاری از مخالفان دولت کنونی را بر سر کار گمارد.

نمونه های تازه انتصابات شائبه دار و ضد دولتی استاندار مازندران، شنیده هایی است که این روزها برای دو سمت حراست استانداری و سازمان مدیریت در فضای مجازی پخش شده است.

در سازمان مدیریت با رفتن امیدعلی پارسا به تهران و نشستن بر روی صندلی ریاست مرکز آمار ایران، شنیده ها و گمانه زنی ها از معرفی و زدن حکم سرپرستی برای فردی به نام محمود نوربخش است. گزینه ای که همسویی با دولت یازدهم ندارد.

نوربخش مشاور کنونی پارسا در سازمان مدیریت است و به نسبت یکی دو نفر دیگری که اسم شان بر سر زبان هاست، احتمال بیشتری برای تصدی این سمت دارد.

منتقدان نوربخش براین باورند که او غیر از سابقه دوستی وهم دانشگاهی بودن با پارسا در مقطع کارشناسی ارشد و نیز دوستی با مدیرکل سابق آمار استانداری مازندران که از بستگان دژپسند -معاون دکتر نوبخت- بوده و از امتیاز حمایت آنان برخوردار است، سابقه مدیریتی مهم و درخشانی در سطوح بالای مدیریتی ندارد.

برخی شنیده های تایید نشده دیگر حاکی از آن است که محمود نوربخش صبح شنبه 30 مرداد برای مصاحبه به ملاقات استاندار مازندران رفته و حتی از سوی او به سازمان مدیریت کشور معرفی شده است.

همان گونه که بیان شد نوربخش نه تنها هیچ سابقه همسویی با دولت تدبیر و امید ندارد، حتی به عنوان یکی از مخالفان استاندار مازندران نیز شناخته می شود!

 انتصاب های ضعیف و سفارشی ربیع فلاح باعث شده برخی نماینده های کنونی مجلس و فعالان و مسوولان جبهه اصلاح طلبان و ستادهای سابق دکتر روحانی در مازندران واکنش نشان داده، رایزنی های خود را آغاز کنند.

اقدام ها و انتصاب هایی از این دست نشان می دهد استاندار خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار گرفته که موقعیت دولت را در مازندران تضعیف کند.

او می خواهد ماه های حضورش را در ساختمان استانداری بیشتر تمدید کند؛ بنابراین حرف شنوی دارد، معامله می کند، باج می دهد، مماشات می کند و از خطر و ریسک می پرهیزد. اما آقای فلاح؛ «بی خطر کردن برآید کی ازین دریا گهر؟»