يکشنبه 31 مرداد 1395-23:4

استاندار مازندران در پاسخ به پرسش مازندنومه:

مازندنومه مدتی است به پر و پای ما زیاد می پیچد/ رئیس دفتر ما فرد منطقی و عاقلی است

ربیع فلاح در نشست خبری گفت: خودم گوجه کیلویی هزار تومانی خریدم، گوجه کیلویی سه هزار تومانی هم هست، چند کیلو می خواهید برای تان بخرم و بیاورم؟/ انتقال آب و بحث مطالعات آن در حال اجراست و در صورت تایید، انجام می شود و اکنون وقتی چیزی نیست چرا در استان تنش به وجود آوریم؟/ اینکه صرفا شخصی در دولت گذشته مسئولیت داشته را منطقی نیست که کنار بگذاریم/ بگویید در کجا مدیر غیرتخصصی انتخاب کرده ایم/ مازندنومه مدتی است به پر و پای ما زیاد می پیچد. رئیس دفتر ما فرد عاقل و منطقی است و طبق دستورات من اقدام می کند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح در نشست خبری اظهار کرد: هفته دولت با افتتاح نمایشگاه سیمای امید در مازندران آغاز می شود.

وی با بیان اینکه دولت در سه سال گذشته در مسیر بهبود مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تعاملات بین المللی اقدام کرده است، افزود: مبارزه بی امان با قاچاق، مدیریت واردات و صادرات، برجام، بسته اقتصادی و ... در همین مسیر است و توانستیم برای نخستین بار تراز مثبت صادراتی داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه طبق فرمایش های رئیس جمهوری، رشد اقتصادی کشور در سال 95 به 4.4 درصد رسیده، گفت: کاهش نرخ تورم را باید اذعان داشته باشیم که در طول قرن اخیر، یک رقمی شدن تورم، بی سابقه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال گذشته  12.1 درصد و در سطح کشور 11 درصد بود، تصریح کرد: این رقم در بهار امسال به 9.8 درصد در استان و در کشور به 12.2 درصد رسید.

فلاح با اشاره به اینکه نرخ تورم استان در سال گذشته 10.9 درصد در استان و در کشور 11.3 درصد بود، ادامه داد: این مسئله بیانگر بهبود وضعیت اشتغال و مسائل اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه موضوع محرمانه ای نداشتیم و همه مسائل را با خبرنگاران در میان می گذاریم، خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون حدود 4هزار و 805 پروژه با اعتبار 3832 میلیارد تومان در استان داشتیم و 447 میلیارد تومان از سوی دولت در قالب ارزش افزوده به عنوان سهمیه قیر به حساب شهرداری ها واریز شده است.

فلاح گفت: 779 پروژه با اعتبار 622 میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به مقدار زیادی در استان کنترل شده است، ادامه داد: در برنامه های اجتماعی، موفق تر از حوزه اقتصادی عمل کردیم.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نمی گوییم با مشکلی مواجه نیستیم، تصریح کرد: اگر مسائلی که  قبل از دولت یازدهم وجود داشت در بیمارستان ها اتفاق می افتد تصور کنید که امروز در چه وضعیتی بودیم. بارها از بیمارستان ها بازدید کردم و وضعیت امروز بهداشت و درمان، تغییر یافته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مسیر تولید را طی کردم و از این حوزه آگاهی دارم، افزود: امروز کسی که تولیدکننده است نوعی جهاد و ایثار می کند. رسانه چشم بیدار ما است، اگر در جایی مشاهده کردید که واحد تولیدی با مشکل مواجه است و می تواند دوباره به چرخه تولید برگشته و اشتغال زایی کند به ما معرفی کنید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال 500 میلیارد تومان در حوزه گازرسانی سرمایه گذاری کردیم، گفت: دولت درباره طرح های نیمه تمام و اساسی وعده داده است و ما این طرح ها را دنبال می کنیم.

فلاح درباره فعالیت رسانه ها با بیان اینکه  نخواستیم رسانه ها را همسو و غیرهمسو بدانیم، افزود: دولت تدبیر و امید، کشور را به شکل دوقطبی قبول ندارد و ما هم در استان این کار را نکردیم و در آینده هم انجام نمی دهیم. با دلیل های وابستگی جناحی، شایستگان را کنار نمی گذاریم. اما کارگزار دولت باید سیاست های دولت را قبول داشته باشد در غیر این صورت برخورد می کنیم.

این مسئول درباره بروز برخی گرانی در بازار و نبود نظارت، اظهارداشت: خودم گوجه کیلویی هزار تومانی خریدم، گوجه کیلویی سه هزار تومانی هم هست، چند کیلو می خواهید برای تان بخرم و بیاورم؟ این گونه نیست که نظارت نکنیم، دستگاه های نظارتی و اصناف همواره مورد عتاب و خطاب ما هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: انتقال آب و بحث مطالعات آن در حال انجام است و در صورت تایید، انجام می شود و اکنون وقتی چیزی نیست چرا در استان تنش به وجود آوریم. به استاندار سمنان گفتم چرا وقتی هنوز اقدامی نشده در این زمینه صحبت می کند؟ هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مدیری در سه سال اخیر در استان مشغول به کار است و تخلفی نداشته، چرا باید با او برخورد کنیم. اینکه صرفا شخصی در دولت گذشته مسئولیت داشته را منطقی نیست که کنار بگذاریم.

فلاح ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی باید بیشتر تلاش کنیم، موارد عنوان شده  درباره سیستم اطلاع رسانی را قبول داریم.

وی درباره انتصاب مدیران غیرتخصصی اظهار کرد: فردی که بخواهد مدیر شود باید هفت خان رستم را رد کند، بگویید در کجا مدیر غیرتخصصی انتخاب کرده ایم.

فلاح در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر انتصاب مدیران منتسب به دولت گذشته توسط استاندار مازندران و اقداماتی که از سوی مسئول دفتر استاندار در برخی انتصاب ها انجام می شود تا آنجا که وی را استاندار در سایه می دانند، گفت: شما که ارتباط کاری با ما دارید اما مازندنومه مدتی است به پر و پای ما زیاد می پیچد. رئیس دفتر ما فرد عاقل و منطقی است و طبق دستورات من اقدام می کند. در دولت قبلی، رئیس دفتر ما یک سال به افتخار مرخصی در خانه نائل شد و جایی در دولت فخیمه نداشت. توهین، افترا و دروغ چیز بدی است و مسائلی که عنوان می شود باید مرجع داشته باشد، این مساله ای که گفتید ما هنوز به آن نتیجه نرسیدیم. ادعاها هم باید دقیق باشد.