چهارشنبه 17 شهريور 1395-22:19

مدیرعامل موسسه جهاد نصر در لاریم جویبار مطرح کرد:

پروژه پرورش ماهی در قفس 30 هزار شغل ایجاد می کند/ از نیروهای بومی استفاده می کنیم

یدالله شمایلی: پروژه پرورش ماهی در قفس از مصادیق اقتصاد مقاومتی است/ در این طرح پیش‌بینی شده به شکل مستقیم و غیرمستقیم 30 هزار شغل ایجاد شود/ سیاست موسسه جهاد نصر استفاده از نیروهای بومی هر منطقه است/ بنا داریم در لاریم شهرک شیلاتی ایجاد کنیم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: یدالله شمایلی در نشست خبری که در محل اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در روستای لاریم‌دهنه برگزار شد، اظهارداشت: احیای اراضی دشت های ایران با اولویت خوزستان و ایلام از اهداف موسسه جهاد نصر است و ممکن است اراضی شمال هم از ماموریت های بعدی ما در این حوزه باشد.

وی با اشاره به صید بی رویه و ماهی ذخایر آبزی دریای مازندران و دریای جنوب کشور، افزود: پروژه پرورش ماهی در قفس از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که در حال اجرای این پروژه هستیم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه بر اساس مطالعات شرکت های خارجی، دریای مازندران، خلیج فارس و دریای عمان امکان تولید یک میلیون تن ماهی از محل اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس را دارد، گفت: تامین امنیت غذا، پیشگیری از صید بی رویه، تولید با کیفیت، اشتغال پایدار، توسعه صادرات غیرنفتی، اررزآوری و استفاده ارزان اقتصادی از آب دربا با توجه به آب های محدود داخل، مزیت های پروژه پرورش ماهی در قفس است.

این مسئول با اشاره به اینکه در یک برنامه 10 ساله برای تولید 80 هزار تن آبزی با شیلات توافق کردیم، تصریح کرد: اشتغالزایی، دغدغه مسئولان نظام و مردم است. در این طرح پیش‌بینی شده به شکل مستقیم و غیرمستقیم 30 هزار شغل ایجاد شود.

وی ادامه داد: سیاست موسسه جهاد نصر هم استفاده از نیروهای بومی هر منطقه است چون به لحاظ اقتصادی، هیچ توجیهی ندارد که شرکتی بخواهد از نیروهای همان منطقه استفاده نکند.

شمایلی با بیان اینکه اجرای این پروژه 3800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از طریق تسهیلات فراهم می کنیم، ادامه داد: در مازندران دو پروژه پرورش ماهی در قفس در لاریم و نوشهر داریم. ظرفیت پروژه در لاریم 1200 تن است که این قفس ها نصب شده اند و در پاییز ظرفیت این قفس ها را به 1200 تن می رسانیم.

وی افزود: در این طرح ابتدا از 500 تن در لاریم شروع کردیم و اوایل سال آینده با خریداری قفس از نروژف، ظرفیت این طرح را به دوهزار تن می رسانیم.

شمایلی با اشاره به اینکه فضا فراهم  است تا مردم محلی، صیادان و سرمایه گذاران برای مشارکت در این پروژه، ورود کنند، خاطرنشان کرد: در مازندران برنامه ریزی کردیم تا ظرفیت 30 هزار تن، ماهی در قفس پرورش داده شود اگرچه ظرفیت منطقه 40 هزار تن است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه پروژه لاریم، اولویت ما در مازندران است، گفت: بنا داریم در این منطقه شهرک شیلاتی ایجاد کنیم.