پنجشنبه 18 شهريور 1395-8:35

احمد حسین زادگان در نشست دوره ای گفت و گوی فرهنگی:

صداوسیما در جذب مخاطب عمومی هم مشکل دارد

فرماندار ساری: راحت ترین کار این است که توپ را به زمین دولت بیندازند- صداوسیما در جلب و جذب مخاطب عمومی هم مشکل دارد/ مدیر حوزه هنری مازندران: سینما ایران ساری به در دو سال آینده به عنوان پردیس سینمایی، احیا می شود- با وجود مشکلات مالی، توانستیم تنها سینمای نوشهر را بسازیم.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: سومین برنامه سلسله نشست های دوره ای گفت و گوی فرهنگی، میزبان فرماندار ساری بود که در سالن اجتماعات فرمانداری ساری برگزار شد.

گروه های مختلف فرهنگی و هنری در این نشست حضور داشتند و از هر دری، سخنی به میان آمد. فعالان عرصه تئاتر، شعر، رسانه، موسیقی، سینما و ... در این نشست حضور داشتند و مطالبات پراکنده بسیاری مطرح شد.

یکی از فعالان حوزه تئاتر در این نشست گفت: صدا و سیمای مازندران تصور می کند فرهنگ این مردم فقط شلیته پوشی است، در حالی که مردم مازندران سرشار از مبانی اندیشه ای و فکری هستند.

ضمیرپور با بیان اینکه یک دهکده کوچک فرهنگی نداریم که بنشینیم و گفتمان خودمان را داشته باشیم، افزود: همه چیز داریم جز موقعیت فرهنگی، آموزشی و پرورشی.

وی با اشاره به اینکه چند مدرسه در ساری تبدیل به اداره شد، مدرسه ای که به تنهایی هزار دانش آموز را در خود جای می داد، گفت: سیاست درستی برای مسائل فرهنگی و هنری در شهر نداریم.

در ادامه یکی از فعالان عرصه فرهنگ و رسانه اظهار کرد: فرصتی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد و تنها گاهی فرصت کوتاهی داریم تا نظرات مان را در جایی بیان کنیم.

علیرضا سعیدی با اشاره به اینکه در مازندران یک کوچه و خیابان با اسم مازندرانی نداریم، خاطرنشان کرد: این همه گردشگر به استان سفر می کنند و ما فضای آشنایی این افراد با واژگان مازندرانی را از دست می دهیم.

وی با بیان اینکه شبکه مازندران نسبت به پوشش اخبار قهرمانان مازندرانی المپیک، بی تفاوت بود، گفت: این در حالی است که رسانه های بسیاری اخبار المپیک را دنبال می کردند.

* صداوسیما در جلب و جذب مخاطب عمومی هم مشکل دارد

فرماندار ساری در سخنانی اظهار داشت: دایره فرهنگ و هنر گسترده است و این گفت و گوها به طرح و حل موضوعات کمک می کند.

احمد حسین زادگان با بیان اینکه شاید در بسیاری از حوزه ها اختیار مستقیم نداشته باشیم اما می توانیم مسائل را منعکس کنیم، افزود: راحت ترین کار این است که توپ را به زمین دولت اندازند. اگرچه دولت می تواند بسترساز باشد اما سازمان های مردم نهاد، می توانند بسیاری از مسائل را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید محتوا خوب باشد رسانه مورد استقبال قرار می گیرد، گفت: اینکه صداوسیما نیازهای قشر فرهنگی را رفع نمی کند یک بخش است، بخش دیگر این است که صداوسیما در جلب و جذب مخاطب عمومی هم مشکل دارد.

* سینما ایران ساری به در دو سال آینده به عنوان پردیس سینمایی، احیا می شود

همچنین مدیر حوزه هنری مازندران هم در این نشست اظهار داشت: نگاه مسئولانه مسئولان هر استان و مطالبات هدفمند هنرمندان آن منطقه، باعث می شود امکانات در آن حوزه مستقر شود.

سینا دلشادی با اشاره به اینکه ساری می تواند فرهنگسرا و برج هنر و تئاتر شهر و مانند این ها داشته باشد اما ندارد، افزود: این نقد به جامعه هنرمندان وارد است که با وجود حرف هایی که هست نتوانستند به دور از هیجانات کاذب، مطالبات خود را هدفمند بیان کنند.

وی با بیان اینکه سینماهای حوزه هنری مازندران امسال در جذب مخاطب، در رتبه دوم کشوری قرار گرفتند، گفت: اقبال خوبی نسبت به سینما در مازندران و ساری وجود دارد.

دلشادی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته با وجود مشکلات مالی، توانستیم تنها سینمای نوشهر را بسازیم، تصریح کرد: سینما ایران ساری به در دو سال آینده به عنوان پردیس سینمایی، احیا می شود.

وی درباره برخی رفتارها در اکران فیلم های دارای مجوز که از سوی حوزه هنری انجام می شود، گفت: جای حل کردن این منازعات در رسانه و جلسات این چنینی نیست. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد باید این مسئله را به شکل ریشه ای حل کنند.

خاطرنشان می کنیم این نشست بیش از سه ساعت به طول انجامید.