يکشنبه 4 مهر 1395-11:39

دلاور بزرگ نیا برنامه های ویژه هفته گردشگری را اعلام کرد:

از تورهای رایگان برای معلولان تا جشن فعالان گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مهم ترین برنامه های این هفته را اعلام کرد: تورهای گردشگری رایگان برای معلولان/ تخفیف 70 درصدی مراکز اقامتی برای جانبازان و معلولان و تخفیف 50 درصدی برای سایران/ برگزاری جشن دست اندرکاران حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری هفتم مهرماه با افتتاح مجتمع تفریحی سرگرمی در بابل/ مسابقه نقاشی کودکان با موضوع گردشگری در ساری و....


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: دلاور بزرگ نیا در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به شعار امسال روز جهانگردی، معلولان حق دارند ضمن حضور در سایر فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مانند این ها از حوزه گردشگری هم بهره گیرند.

وی با بیان اینکه برنامه ها را باید به گونه ای طراحی کنیم که سفر و گردشگری، در راستای شعار بازتوانی معلولان باشد، افزود: هفته گردشگری فرصتی است تا نگاه جامعه به سمت معلولان کشیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه برای معلولان، تورهای گردشگری رایگان تعریف کردیم و زنگ گردشگری را هم در مدرسه کودکان با نیازهای ویژه مرحوم کولائیان به صدا درمی آوریم، گفت: در این هفته، مراکز اقامتی برای جانبازان و معلولان تخفیف 70 درصدی و برای افراد دیگر جامعه تخفیف 50 درصدی اعمال می کنند.

این مسئول با بیان اینکه جشن دست اندرکاران حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری هفتم مهرماه با افتتاح مجتمع تفریحی سرگرمی در بابل همراه است که در فاز نخست 20 میلیارد تومان هزینه شده، تصریح کرد: جشنواره غذاهای بوی سنتی شمال و جنوب هشتم مهرماه در آمل برگزار می شود که با جشنواره آواها و نواهای ایران همراه است.

بزرگ نیا با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع گردشگری در ساری، ادامه داد: هفتم مهرماه در موزه کلبادی ساری، آثار به دست آمده که مربوط به کاوش های حوزه کودک است به نمایش درمی آید.

وی با بیان اینکه گردشگری صنعت فرابخشی است و نباید در این حوزه بخشی نگری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این فرصت توسعه ای پایدار در مازندران وجود دارد و نباید مورد غفلت قرار گیرد.



این مسئول با اشاره به اینکه باید خودمان را در شرایط جنگی و اضطراری ببینیم و سرعت کار را افزایش دهیم، اظهار داشت: پنجره واحد سرمایه گذاری در استان باز شده و همه دستگاه ها باید در این پنجره واحد با سرعت بیشتری کار کنند.

وی با بیان اینکه آمار و اطلاعات درست از وضعیت گردشگری و اقتصاد گردشگری استان ارائه دهیم، افزود: نگذاریم فضای دلسردی به مازندران کشیده شود.

مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به اینکه نتوانستیم نرم افزاری تعریف کنیم تا بدانیم تراکنش مالی حضور گردشگران در استان، چه اندازه است، تصریح کرد: ما اگر گردشگری را از غرب مازندران بگیریم فکر می کنید چه درآمدی دارند؟