دوشنبه 5 مهر 1395-9:25

معاون سازمان برنامه و بودجه مازندران:

کارکنان دولت ملزم به ثبت نام اینترنتی سرشماری هستند

بهرام اکبرزاده: همه کارکنان دولت ملزم به ثبت نام اینترنتی در طرح سرشماری نفوس و مسکن هستند/ ثبت نام اینترنتی با استقبال زیادی مواجه شد و همزمان 368 هزار نفر وارد سایت شدند، در حالی که این سایت برای 300 هزار کاربر طراحی شده بود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: بهرام اکبرزاده در جلسه شورای اداری شهرستان ساری اظهار کرد: در هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اصلی ترین اطلاعات در پایین ترین سطح تقسیمات کشوری یعنی در 3619 آبادی مازندران و 58 شهر که دارای نقشه های بهنگام هستند اجرا می شود.

وی با اشاره به مشخص شدن هرم جمعیتی کشور در سرشماری، افزود: در سال 75 بیشترین فراوانی جمعیت در رده 10تا 14 سال، در سال 85 در رده سنی 20 تا 24 سال و در سال 90 هم در رده سنی 25 تا 29 سال بود و انتظار داریم امسال بیشترین هرم سنی در رده 30تا 34 سال باشد که شامل سن ازدواج، اشتغال و مسکن است.

معاون سازمان برنامه و بودجه مازندران با بیان اینکه سرشماری اینترنتی از روز شنبه شروع شده است، گفت: ثبت نام اینترنتی با استقبال زیادی مواجه شد و همزمان 368 هزار نفر وارد سایت شدند، در حالی که این سایت برای 300 هزار کاربر طراحی شده بود. به همین دلیل مشکلات سایت رفع شده و ظرفیت ورود به سایت به 500 هزار نفر افزایش می یابد.

این مسئول با بیان این که همه کارکنان دولت ملزم به ثبت نام اینترنتی هستند، تصریح کرد: 120 هزار کارمند جاری و شاغل در استان داریم.

اکبرزاده با بیان اینکه 1064 مامورآمارگیری با 173 تیم، کار سرشماری را در مازندران انجام می دهند، ادامه داد: از این تعداد، 27 تیم در شهرستان ساری به کارگیری می وند.

وی با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت مازندران که در وضعیت بهتری نسبت به کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: انتظار 45درصدی سرشماری اینترنتی، موضوعی دور از ذهن نیست.

فرماندار ساری در این نشست اظهار داشت: آمار درست و بهنگام، موفقیت در برنامه ریزی را به همراه دارد.

احمد حسین زادگان با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی، گفت: رسانه ها موضوع سرشماری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

کلیک کنید: سایت سرشماری نفوس و مسکن 95