پنجشنبه 15 مهر 1395-22:28

با حضور فرماندارهای مازندران و سمنان کلید خورد؛

پروژه کویر تا کرانه، چشم انداز مقصد جدید گردشگری بین المللی

فرماندار ساری: پروژه کویر تا کرانه با چشم انداز ایجاد مقصد جدید گردشگری بین المللی برای منطقه اروپا، آمریکا، جنوب شرق آسیا و حوزه خلیج فارس است/ فرماندار سمنان: مازندرانی های مقیم سمنان و سمنانی های مقیم مازندران می توانند سفیر صلح و دوستی در موضوعات متعدد گردشگری باشند.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: احمد حسین زادگان در نشست فرمانداران قائمشهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه، بهشهر، گلوگاه، سمنان، مهدی شهر، دامغان و شاهرود با عنوان پروژه کویر تا کرانه که به بررسی ظرفیت های گردشگری استان های سمنان و مازندران اختصاص داشت، اظهار کرد: راه اندازی محور کویر تا کرانه می تواند به توسعه گردشگری در دو استان مازندران و سمنان کمک کند.

وی با بیان اینکه این پروژه، توسعه اقتصادی و فرهنگی را برای دو استان به همراه دارد، افزود: هم اندیشی و تعامل بین چند شهرستان، استفاده از ظرفیت ها را افزایش می دهد.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه می توانیم در قالب این پروژه در حوزه بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه گذار وارد شویم، گفت: دو استان ظرفیت های خوبی در حوزه میراث فرهنگی و صنعت گردشگری دارند.

این مسئول  تصریح کرد: پروژه کویر تا کرانه با چشم انداز ایجاد مقصد جدید گردشگری بین المللی برای منطقه اروپا، آمریکا، جنوب شرق آسیا و حوزه خلیج فارس در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت است که می تواند  برای مازندران و سمنان، گردشگری همراه با ارز داشته باشد.

حسین زادگان ادامه داد: تشکیل دبیرخانه توسعه منطقه ای برای برنامه ریزی های بیشتر، نشست استانداران مناطق و تهیه کتابچه گردشگری به دو زبان انگلیسی و فارسی را در مسیر اجرایی شدن این پروژه، پیگیری می کنیم.


* مازندرانی های مقیم سمنان و سمنانی های مقیم مازندران می توانند سفیر صلح و دوستی باشند،

در این نشست فرماندار سمنان در سخنانی اظهار کرد: مازندران مقصد سفر اغلب مردم ایران است و مردم سمنان هم از فضای گردشگری مازندران، بهره مند می شوند.

دانایی با بیان اینکه در سمنان، سازمان های مردم نهاد مختلفی فعال هستند که می توانند به توسعه گردشگری کمک کنند، افزود: سمن ها می توانند برنامه ریزی کنند که چگونه برای نوروز 96 گردشگران خارجی به سمنان و مازندران سفر کنند.



وی با اشاره به اینکه دانشجویان رشته گردشگری علاقه مند هستند کارهای خاصی را در این حوزه شروع کنند، گفت: می توانیم از این ظرفیت ها در حوزه پژوهشی استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره های مختلفی در دو استان برگزار می شود که برند ملی است و می توانیم این جشنواره ها را مشترک برگزار کنیم، ادامه داد: تعزیه هایی که در ماه محرم داریم می تواند در گردشگری مذهبی موثر باشد.

دانایی با اشاره به اینکه مازندرانی های مقیم سمنان و سمنانی های مقیم مازندران می توانند سفیر صلح و دوستی در موضوعات متعدد گردشگری، باشند، خاطرنشان کرد: به جز جاذبه های گردشگری، به دنبال اسکان ارزان قیمت هستیم چون بسیاری از افراد، امکان اقامت در هتل های چهار و پنج ستاره را ندارند.

*نزدیک به دو هزار اثر تاریخی در دامغان وجود دارد

همچنین فرماندار دامغان در این نشست اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، به گردشگری به عنوان ابزار توسعه نگاه شده و دولت توجه جدی به این مقوله دارد.

مجدعزیز با تاکید بر حمایت همه جانبه از فعالان حوزه گردشگری، افزود: دولت بستری فراهم کرده که رشد 10 درصدی صنعت گردشگری نسبت به سه سال قبل را شاهد هستیم.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی دامغان، گفت: نزدیک به دو هزار اثر تاریخی در دامغان وجود دارد و تلاش داریم زمینه حضور گردشگران را در مناطق گردشگری مازندران هم فراهم کنیم.



*مسیر سمنان، مهدی شهر و ساری مورد استفاده قرار گیرد

در ادامه فرماندار مهدی شهر اظهار داشت: زبان گردشگری در کشور به زبان مفاهمه ای تبدیل شده که از اقدامات موثر دولت است.

عبدی با بیان اینکه شهروندان ایرانی، شاهد رویکرد دولت در زمینه گردشگری هستند که رشد اقتصادی را به همراه دارد، افزود: گردشگری در دنیا جزو مسائلی است که مورد توجه سیاستمداران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این پیشنهاد دادیم برای رهایی از راه های پر ترافیک تهران مازندران، مسیر سمنان، مهدی شهر و ساری مورد استفاده قرار گیرد، گفت: استفاده از این مسیر نه تنها سلامت و کاهش اتلاف وقت در گردشگری را به همراه دارد بلکه می تواند مسیرهای جدید گردشگری را تعریف کند.