پنجشنبه 20 آبان 1395-8:25

با کارگردانی آیدا پناهنده و حضور بازیگران مازندرانی؛

«اسرافیل» در سوادکوه ساخته می شود

پروژه سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه کنندگی مستانه مهاجر، با نقش آفرینی تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای ایران و همچنین برخی بازیگران صدا وسیمای مرکز مازندران در سوادکوه در حال تولید است.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: از اوایل ماه جاری پروژه سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه کنندگی مستانه مهاجر اول آبان ماه در سوادکوه کلید خورده است.

در این فیلم سینمایی علاوه بر بازیگران مطرح سینمای ایران، چند بازیگر مازندرانی نیز حضور دارند.

فیلمنامه «اسرافیل» نوشته مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری است و مستانه مهاجر که تدوین گر سینماست، برای نخستین بار، تهیه کنندگی یک فیلم را بر عهده گرفته است.

بیش از ۷۰ درصد تولید اسرافیل در مازندران و بقیه در تهران خواهد بود.

«اسرافیل» درامی درباره چالش ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است و پیش تولید این فیلم از اوایل تابستان سال جاری آغاز شد و با توجه به تعدد مکان های فیلمبرداری و تعداد زیاد بازیگران، بعد از سه ماه به پایان رسید.

 هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی، علی عمرانی، سهیلا رضوی، فرهاد جم، پوریا رحیمی سام، هدی زین العابدین، سودابه جعفر زاده، شهروز دل افکار و افشین سلیمان پور در این فیلم بازی می کنند.

کیوان مقدم -طراح صحنه و لباس این فیلم- گفته: این فیلم دومین اثر بلند آیدا پناهنده بعد از فیلم موفق «ناهید» است که پیش تولید سنگینی را پشت سرگذاشته است و با توجه به فضای داستان می توان گفت فیلم خوبی پیش رو داریم. «اسرافیل» از فضاسازی متنوعی برخوردار است و طراحی صحنه این فیلم می تواند برای من جذاب باشد.

به گزارش مازندنومه، تعدادی از بازیگران «اسرافیل» که در زیراب و پل سفید فیلمبرداری می شود، هنرمندان رادیو و تلویزیون مازندران هستند، بازیگرانی هم چون: الهه جباری، مبین بوی افراز، عسگری رئیسی، عسگری وفایی نژاد، علی شیدایی فر، نصیر خانی و مرضیه ابراهیمی که بیشتر آن ها در سریال پایتخت هم نقش آفرینی کرده بودند.