سه شنبه 17 بهمن 1385-0:0

مشكل مسكن معلول هزاران علت است-يوسفيان

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس‌‏هفتم گفت:‌‏ گراني مسكن يك يا دو علت ندارد كه وزارت اطلاعات بخواهد با آن برخورد كند.


عزت‌‏الله يوسفيان-عضو آملي فراكسيون اصولگرايان مجلس‌‏هفتم- در خصوص اظهارات وزير اطلاعات مبني بر اينكه در مورد علل گراني مسكن هنوز به نتيجه‌‏اي نرسيده‌‏ايم،گفت: گراني مسكن بحثي نيست كه به يك يا دو عامل مشخص بستگي دانسته باشد و آقايان بخواهند با آن مقابله و علل را خنثي كنند.


وي ادامه داد: مسكن موضوعي است كه وابسته به كل اركان جامعه از جمله بساز و بفروش‌‏ها، قيمت زمين، وام‌‏هاي مسكن و معاملات املاك مسكن و مصالح ساختمان و ... است.
يوسفيان، با اشاره به اظهارات احمدي‌‏نژاد در صحن علني مجلس كه از وزير اطلاعات خواست تا عوامل پشت پرده گراني مسكن را كشف كند، تصريح كرد: علل گراني مسكن يك نقطه يا پنج نقطه نيست كه وزارت اطلاعات يا كس ديگري بخواهد به سراغش برود.


وي تاكيد كرد: چون علل تشكيل‌‏دهنده قيمت مسكن بي‌‏شمار است، نمي‌‏توان با گراني آن مقابله كرد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس‌‏هفتم خاطرنشان كرد: در نهايت براي كنترل قيمت مسكن بايد به عقب برگشت، نرخ تورم را كاهش داد و ساير مشكلات از جمله مساله نقدينگي را دولت حل كند و سرمايه گذاري كلان را به اين بخش تخصيص دهند.


يوسفيان گفت: مسكن معلول هزاران علت است و علت گراني آن يكي دو مورد نيست كه وزارت اطلاعات بتواند اين علل را پيدا كند.
نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي تصريح كرد: وزارت اطلاعات اگر به نتيجه‌‏اي در مورد علل گراني مسكن رسيده است، بايد راهكارهاي خود را براي كنترل قيمت و گراني‌‏ها ارايه دهد.(ilna)