شنبه 6 آذر 1395-8:6

«طبرستانی ها» در تهران رونمایی شد

مستند «طبرستانی‌ها» تازه‌ترین ساخته‌ محسن عبدالوهاب دومین فیلم از سری فیلم­ های مستند «کارستان» با حضور رخشان بنی‌اعتماد، بهزاد نبوی و... رونمایی شد/ کارگردان فیلم از همکاری اعضای شرکت فولاد طبرستان در ساخت این مستند تشکر کرد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: مراسم رونمایی دومین فیلم از سری فیلم­ های مستند «کارستان» در سالن کنفرانس وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و فیلم مستند «طبرستانی‌ها» تازه‌ترین ساخته‌ محسن عبدالوهاب به نمایش درآمد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان حوزه‌ اقتصادی و تعدادی از مدیران وزارت صنایع برگزار شد زهرا عمرانی از سرپرستان گروه پژوهش در «کارستان» با اشاره به سابقه‌ عملکرد، فعالیت این گروه و تولیدات قبلی این مجموعه گفت: آن‌چه که از «کارستان» یک پروژه منحصر به فرد ساخته، هم­سو شدن یک نهاد مدنی، فعالان بخش خصوصی و همراهی با هنرمندان عرصه مستندسازی است.

وی افزود: هرکدام از این‌ها ممکن است با هدف‌های متفاوتی به این پروژه پیوسته باشند، اما انگیزه اصلی پروژه «کارستان» به قدری جذاب بوده که با وجود تمام فراز و نشیب‌ها توانسته این عناصر را در کنار هم حفظ کند.

نجما هاشمی، عضو هیأت مدیره بنیاد کارآفرینی و حسین ابویی‌مهریزی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سخنرانان جلسه بودند.

آخرین بخش قبل از نمایش فیلم نیز به صحبت‌های رخشان بنی‌اعتماد اختصاص داشت. این هنرمند که مشاوره پروژه «کارستان» را برعهده داشته گفت: رونمایی هرکدام از فیلم‌های «کارستان» یک قدم نزدیک‌تر شدن به ایده‌آل‌ها و آرزوهایی است که ‌پایانی ندارد.

وی گفت: فکر و ایده‌های کارآفرینی آن‌قدر جای کار دارد که باورکردنی نیست. ایده‌هایی که جوانان کشور ما واقعاً به آن نیاز دارند اما متاسفانه به دلیل شرایط محدودکننده‌ای که به شکل عمومی در رسانه‌های تصویری، گفتاری و شنیداری کشور وجود دارد ما از دیدن بخش قابل احترام جامعه و الگوبرداری از آن‌ها محروم هستیم. کسانی که نیازی به تصویرشدن ندارند اما ما و جامعه به تصویر آن‌ها نیاز داریم.

پیش از آغاز نمایش «طبرستانی‌ها» از حضور و همکاری کوتاه‌مدت زنده یادان محمدرضا مقدسیان (مستندساز) و یدالله نجفی (صدابردار) که اولین همکاری‌ها در پروژه «کارستان» را رقم زدند تجلیل به عمل آمد و یاد و خاطره این عزیزان نیز گرامی داشته شد.

سخنران بعدی این مراسم مجتبی میرتهماسب، تهیه‌کننده پروژه «کارستان» بود. میرتهماسب فیلم «طبرستانی‌ها» را حاصل یک فعالیت سه ساله در زمینه کارآفرینی دانست و گفت: در این پروژه تمام سعی خود را کرده‌ایم تا فیلم‌هایی تولید کنیم که قابلیت اکران و نمایش گسترده داشته باشد و بر جامعه جوانان کشور تاثیرگذار باشد.

وی مستندسازی از حجم زیاد فعالیت‌های انجام شده در عرصه صنعت را از پیچیدگی‌های این پروژه برشمرد و گفت: ساختن فیلم مستند کار ساده‌ای نیست و توزیع و نمایش آن، کار بسیار سخت‌تری است. خصوصاً وقتی از همان ابتدا توقعی از همکاری مدیران تلویزیون در این‌باره نداشته باشیم.

محسن عبدالوهاب، کارگردان فیلم نیز دیگر سخنران پس از نمایش مستند «طبرستانی‌ها» بود. وی در ابتدای صحبت‌های خود با یادآوری یاد و خاطره یدالله نجفی و محمدرضا مقدسیان، از همکاری اعضای شرکت فولاد طبرستان در ساخت این فیلم تشکر کرد و گفت: برای این فیلم از بخش‌های دیگری از فعالیت این شرکت هم تصویربرداری کرده بودیم اما از آن‌جا که هدف اصلی ما نمایش یک کار جمعی و گروهی بود به ناچار آن بخش‌ها را کنار گذاشتیم.

وی افزود: بار دیگر از طبرستانی‌ها تشکر می‌کنم. نه به خاطر همکاری در ساخت این فیلم بلکه به خاطر کار بزرگی که برای این سرزمین انجام دادند.

غلامرضا رسولیان و بهزاد نبوی نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداختند.(مهر)