شنبه 18 دی 1395-8:3

نامه رییس مجمع نمایندگان مازندران به وزیر راه

چاره ای جز طرح سوال و استیضاح ندارم

محمد دامادی خطاب به عباس آخوندی: به عنوان یکی از این مردم که خودش مهمترین سرمایه اش را در حادثه جاده از دست داده و برای جلوگیری از افزایش ناامیدی شهروندان مرکز مازندران نسبت به انفعال مسئولان در چنین حوادثی و به دلیل تعهدی که به قسم نامه نمایندگان مجلس دارم، چاره ای جز طرح سوال و استیضاح حضرتعالی برای بنده باقی نمی ماند.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: با وجود آن که محمد دامادی -نماینده ساری و میاندورود در مجلس و رییس کنونی مجمع نمایندگان مازندران- از حامیان و مدافعان عباس آخوندی -وزیر راه و شهرسازی- بود، اینک او را به سئوال و استیضاح تهدید کرده است. دستاویز نگارش نامه این نماینده به وزیر، تصادف اخیر در جاده ساری-تاکام و مرگ چند نفر بوده است.

دامادی در این نامه خطاب به آخوندی نوشته: «... وقتی توان اجرای بیست کیلومتر آسفالت آن هم بعد از گذشت این همه سال وجود ندارد،چگونه دم به ساعت از مدیریت جهادی تان می گویید و منت کدام کار نکرده بر سر این مردم بینوا می گذارید؟»

متن کامل نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر عباس آخوندی وزیر محترم راه و شهر سازی
با سلام

مستحضرید که اینجانب به عنوان نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بارها از تریبون های رسمی و غیر رسمی، شفاهی یا کتبی، در قالب تذکر، سئوال و یا نطق، در ملاقات حضوری یا مکالمات تلفنی حل مشکلات ریالی و اجرایی جاده ساری-تاکام را خواستار شده و در موارد متعدد با صفت «مرگبار» از این جاده یاد کرده ام. تا آنجا که برخی به ظاهر دوستان حوزه انتخابیه ام به طعنه و نیش و کنایه بنده را از این حیث مورد لطف قرار می دهند!

با روی کار آمدن دولت یازدهم برای حل این مشکل به حضور پر رنگ جنابعالی امیدوار بودم و به نظر نزدیک به چهار سال فرصت وزارت زمان مناسبی بود تا دستی بر سر جاده مذکور بکشید، بلکه خانواده های کمتری داغدار شوند.

بضاعت بنده در طول مدت حضور در مجلس این بود که ردیف اعتباری پروژه مذکور را به حدود صد و بیست میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی امسال برسانم، اما دریغ از تخصیص اعتبار مکفی و حداقلی برای اجرای آن.

فرض ماجرا برای من این است که کشور به دلیل سوء مدیریت در دولت گذشته با بحران مالی روبروست. اما وقتی توان اجرای بیست کیلومتر آسفالت آن هم بعد از گذشت این همه سال وجود ندارد، چگونه دم به ساعت از مدیریت جهادی تان می گویید و منت کدام کار نکرده بر سر این مردم بینوا می گذارید؟

چند روز قبل ساری-تاکام چند قربانی جدید گرفته و شگفتی مدیریتی این بوده که تنی چند از این عزیزان در حادثه تصادف مذکور به دلیل غرق شدن فوت کرده اند که جای شرم برای همه ما وجود دارد.

به سکوت دیگر مسئولان استان کاری ندارم و نمی دانم که دراین چند دهه برای حل مشکلات این جاده چه کرده اند اما به عنوان کسی که چهار سال است فرصت نمایندگی مردم را پیدا کرده ام در ماجرای فوق خود را مقصر و مسئول می دانم و تصور نمی کنم که خون آن جوانان، پدران، مادران و فرزندان کشته شده در این جاده از خون اقوام بنده و شما و دیگر مسئولان به خواب رفته کم رنگتر باشد.

جای بسی اشک و آه است که مام میهن به دست عده از مسئولان قرار گرفته که جای عمل به وعده ها، مدام از آنچه باید بشود، آنچه می خواهد بشود و آنچه ان شاالله خواهد شد می گویند، اما دریغ از یک انجام شد کوچک!

نیازی به هشدار نیست که این جاده باز هم قربانی خواهد گرفت، زیرا نه غیرت لازم در مسئولان برای اتمام پروژه مذکور وجود دارد و نه شجاعت اعتراف به ناتوانی. متاسفم که بگویم امروز در کشورغالب مسئولیت ها محل اثبات ناتوانی است!

القصه اینکه
به عنوان یکی از این مردم که خودش مهمترین سرمایه اش را در حادثه جاده از دست داده و برای جلوگیری از افزایش ناامیدی شهروندان مرکز مازندران نسبت به انفعال مسئولان در چنین حوادثی و به دلیل تعهدی که به قسم نامه نمایندگان مجلس دارم ،چاره ای جز طرح سوال و استیضاح حضرتعالی برای بنده باقی نمی ماند.

با آرزوی اینکه کاش مدیران این خاک لیاقت مدیریت بر کشور را پیدا کنند.

محمد دامادی نماینده مردم شریف ساری و میاندورود
رِئیس مجمع نمایندگان مازندران