چهارشنبه 29 دی 1395-13:34

فرماندار ساری:

کنسرت های ساری نظام مند است/ باید برای مردم فضای شاد ایجاد کرد

احمد حسین زادگان: باید فضای شاد و مورد پسند مردم جامعه در قالب عرف ایجاد شود/ برگزاری کنسرت در شهرستان ساری به شکل نظام مند است و موازین عرفی و شرعی در برگزاری کنسرت و ایجاد فضای شاد، رعایت می شود.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: احمد حسین زادگان در نشست ستاد تسهیلات سفر با بیان اینکه میلیون ها گردشگر از شهرستان ساری عبور می کنند و گردشگری متراکم داریم، افزود: گردشگری متراکم، عواید آن چنانی برای مردم شهرستان ندارد.

فرماندار ساری گفت: باید در سطح خرد و کلان گردشگری وارد شویم. ظرفیت های خوبی در حوزه پیرامونی مرکز استان داریم که در سطح کلان باید مورد توجه  قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به طرح کویر تا کرانه و دامنه گسترده گردشگری که این طرح به وجود می آورد، تصریح کرد: ظرفیت های ویژه و بکری در این مسیر داریم و با هم پوشانی و تعامل نزدیک، می توان از این ظرفیت بکر در حوزه گردشگری بهره برد.

حسین زادگان با بیان اینکه باید فضا را فراهم کنیم تا با توجه به ظرفیت ها و جذابیت هایی که در شهرستان داریم گردشگران بیشتری را در این منطقه، متوقف کنیم، ادامه داد: در این حوزه نیازمند اقدامات نرم افزاری هستیم. در حوزه سخت افزار هم از هتل ها و مراکز پذیرایی هستیم که می تواند منحصر بفرد باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت از ضروری ترین بخش های مختلف زندگی بشری است و در زمینه گردشگری هم گردشگران باید احساس امنیت کنند، خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل هم باید به راحتی در اختیار گردشگران قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح کرانه تا کویر به زودی منجر به عقد تفاهمنامه بین استانداران مازندران و سمنان می شود، افزود: برقراری ارتباط با استان های همجوار، علاوه بر گسترش گردشگری، بازارهای هدف جدید هم برای محصولات تولیدی به وجود می آورد.

حسین زادگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت اعتقاد دارد در قالب بسته حمایتی تولید و تسهیلات، مراکز جدید اشتغالزایی احداث شود، گفت: بخش بسیاری از موفقیت های اقتصادی، مدیون فعالیت کارآفرینان است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته پول های بسیاری به واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب تسهیلات پرداخت شد که البته در جایی که باید هزینه نکردند، تصریح کرد: تسهیلات به بهانه اشتغالزایی پرداخته شد اما دود سفیدی از مراکز تولیدی دیده نشد.

فرماندار ساری گفت: مزیت امروز شهرستان ساری، قابل قبول است اما ظرفیت های بسیاری وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است. در ساماندهی بخش های اقامتی و گردشگری و رفع موانع این حوزه و برون سپاری کارها از حوزه دولتی، بهتر عمل کنیم. بسته های تبلیغاتی گردشگری مناسب را باید در فضای مجازی تعریف کنیم.

فرماندار ساری با بیان اینکه برای ستاد سفر 10 کمیته را پیش بینی کردیم، افزود: بر اساس شرح وظایف، ادارات در این کمیته ها تقسیم شده اند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه باید فضای شاد و مورد پسند مردم جامعه در قالب عرف ایجاد شود، گفت: برگزاری کنسرت در شهرستان ساری به شکل نظام مند است و موازین عرفی و شرعی در برگزاری کنسرت و ایجاد فضای شاد، رعایت می شود.

وی با بیان اینکه افسردگی و آسیب های اجتماعی امروز از مشکلات جامعه است، تصریح کرد: باید با ایجاد فضای شاد و برگزاری برنامه های فرهنگی، این آسیب ها را کاهش دهیم.

این مسئول با تاکید بر برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در ایام نوروز، ادامه داد:  بهسازی و نوسازی تابلوهای ورودی و خروجی و علائم راهنمایی و رانندگی، مورد توجه قرار گیرد تا گردشگران با مشکلات کمتری در این حوزه مواجه باشند.

حسین زادگان با اشاره به ثبت جهانی جشن نوروز، گفت: نوروز امسال ویژه است و نیازمند برنامه ریزی گسترده تر در برگزاری جشن های نوروز امسال هستیم.