چهارشنبه 6 بهمن 1395-10:19

گفت و گوی بی پرده با عضو شورای شهر ساری

پیری: هرکس می خواهد بیاید شفافیت شهرداری ساری را بررسی کند/افرادی را برای اشتغال معرفی کردم

مسعود پیری: هیچ مشکل شخصی با دامادی ندارم/ افرادی را برای اشتغال معرفی کردم/ دریافتی من در شورا بیشتر از بقیه دوستان نیست، معذورم عدد را بگویم/ اختلاف معناداری میان عبوری و حسین زادگان نمی بینم/ هرکس می خواهد بیاید شفافیت شهرداری را بررسی کند/ در مورد شایعه فساد اخلاقی که منتشر شده است، باید بگویم لازم نیست به هرچه که در رسانه‌ها می‌خوانیم، دامن بزنیم/ برای حسابرسی هرطور دوستان اعلام کنند آماده ایم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: مسعود پيري -عضو شورای شهر ساری- همراه همیشگی شهردار مرکز مازندران است. کم تر عکسی از عبوری، بدون حضور پیری منتشر شده است. او پیش از عضویت در شورا، چهره ای چندان شناخته شده در عرصه سیاسی نبود، ولی پیوستن پیری به حلقه نزدیکان شهردار مرکز استان، برایش شهرت و البته دردسرهایی  به ارمغان آورد. پیری فوق ليسانس مديريت برنامه ريزي دارد و مسئول امور اداري و كارگزيني دادگستري استان مازندران است. با او گفت وگو و تلاش کردیم برخی پرسش های مطروحه در خارج از ساختمان شورا را از این عضو شورای شهر ساری بپرسیم که البته در برخی موارد او کلی گویی کرد و به نوعی از پاسخ صریح طفره رفت و به «نمی دانم» و «نشنیده ام» بسنده کرد. بخوانید:

*عملکرد بهتری داشتیم

- سؤال شما درباره میزان رضایت از عملکرد شورای شهر چهارم، کلی است. بله؛ بنده عضو شورا هستم و طبیعی است بگویم این شورا به لحاظ کمی و کیفی نسبت به ادوار شوراها ارتقا داشته است. این را می‌توان از رقم بودجه 90 میلیاردی در سال 91 تا بودجه 550 میلیاردی در سال 95 بررسی کرد. از طرفی هم نیازی به بررسی نیست اگر در شهر قدم بزنید اثرات خدمات و پروژه های شهرداری را مشاهده می کنید.

*هرکس می خواهد بیاید شفافیت شهرداری را بررسی کند

این که در بیرون می گویند هزینه‌های شهرداری ساری واقعی نیست، یا این که شما پرسیده اید یکی از شهرداران مناطق در مصاحبه‌ای گفته که شهرداری ساری در خصوص بودجه ارقام غیر واقعی منتشر می کند، باید عرض کنم که بنده کاری به اظهار نظر آن شهردار ندارم و معتقدم ایشان نمی‌تواند اظهار نظری در این باره داشته باشد، چون دسترسی به اطلاعات شهرداری ساری ندارد. از طرفی خوشبختانه بودجه عدد و رقم است و کیفی نیست که مثلاً بگوییم هوا خوبه! هر عزیزی که بخواهد می‌تواند بیاید و شفافیت شهرداری ساری را بررسی کند. ضمن آنکه مزید اطلاع شما باید عرض کنم سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و شورا اقدام به بررسی شفافیت های مالی می‌کنند و جایی برای عدد و رقم غیر واقعی نمی‌گذارند.

به بنده مستندات دال بر تخلف و انحراف شهرداری نرسیده است. حرف زیاد است، اما رسانه‌ها نباید به آن دامن بزنند. اگر انحرافی در پروژه ها هست مصداقی اعلام کنید تا  بررسی شود. هرچند بنده برای نگرانی‌هایی که وجود دارد احترام قائلم و مفید می دانم.

* در فضای مجازی پررنگ نیستم

بنده حضور پر رنگی در فضای مجازی نداشته و کانال تلگرامی ندارم. شهرداری ساری هم اساساً در این فضا نیست. در ضمن در این زمینه که می گویید کانال‌های تلگرامی با هزینه بیت المال در ساری در حال فعالیت هستند و اقدام به تخریب افراد می‌کنند هم اطلاعی از موضوع ندارم.

* افرادی را برای اشتغال معرفی کردم

این که می گویید همکارم در شورا مصاحبه کرده و گفته اعضای شورا افرادی را برای اشتغال در مجموعه شهرداری معرفی کرده اند، من آن مصاحبه را نخوانده ام، اما بله، بنده هم افرادی را برای اشتغال معرفی کردم که لزوما" از اقوام نبودند، هر چند اقوام ما نیز حق دارند. بالاخره افراد تحصیل کرده اقوام ما هم حق کار دارند. ولی من لزوماً این گونه عمل نکردم.



*عبوری و حسین زادگان اختلاف معناداری ندارند

بنده آقایان عبوری و حسین زادگان را ازظرفیت‌های شهر می‌دانم که می‌توانند در ترازهای بالاتری به مملکت خدمت کنند و هر دو عزیز را می شناسم. اختلاف معناداری میان این افراد نمی بینم. بیشتر اختلافات فرماندار و شهردار، سلیقه ای و کارشناسی و بحث تخصصی است و باید تخصصی بررسی شود که حق با کدام است. اختلافاتی که منجر به کارشکنی باشد وجود ندارد.

*اجاره بیلبوردها و ماجرای آن

بیلبوردهای تبلیغاتی در ساری تا سال 93 انضباطی نداشت. شورا، شهرداری را مکلف کرد و قوانینی مصویب شد. الان هم برای مزایده اقدام شد. هر عزیزی توانایی دارد و می‌تواند این کار را انجام دهد بیاید و کمک کند.

*نامزدهای مجلس دهم، فقط انتخاب من نبودند

جریان موسوم به عملگرایی بر آمده از ظرفیت‌های جدیدی است که در شهر کشف شد. هدف آن بود تا همه عزیزان شورا و شهرداری به سمت عمل برای خدمت به مردم پیش بروند. نه کسی مبدع آن است و نه کسی مخترع. یک دسته از دوستان که به دنبال آن بودند تا بیشتر کار کنند -به جای حرف زدن- وارد این دسته شدند. ما هم بر حسب تکلیف اجتماعی وارد این دسته شدیم.

در انتخابات مجلس دهم، این طور نبود که گزینه مد نظر، تنها انتخاب «پیری» باشد، بلکه نظر جمعی بر روی آن دو گزینه بود. البته باید بگویم بقیه گزینه ها هم توانمند بودند، شاید اگر زمان بیشتری داشتیم گزینه ها تغییر می کرد.
 
*مشکلی با دامادی ندارم

برای آقای دامادی احترام زیادی قائلم و ایشان را نماینده شهرم می دانم. بنده هیچ مشکل شخصی با ایشان ندارم و هرجا که لازم باشد در راستای خدمتگزاری و برای مردم شهر دستور دهند، اقدام می کنم.

جا دارد بگویم انتخاب نکردن ایشان در لیست خودمان، به معنای ضعف ایشان نیست، بلکه گزینه و نظر شخصی ما ایشان نبودند. به هر حال باید از سیزده نفر دو نفر انتخاب می شدند، بگذارید از فرصت استفاده کنم و بگویم آنچه در خصوص اختلاف میان آقایان دامادی و عبوری مطرح می شود، اختلاف سلیقه است و نباید به حرف وحدیث هایی  دامن زد که مردم متضرر شوند.

*میزان دریافتی از شورا

میزان دریافتی های من در شورا بیشتر از بقیه دوستان نیست، معذورم عدد را بگویم، شاید مشکل اداری وجود داشته باشد. اما آماده‌ام در خصوص اموالم چه قبل و چه بعد شورا روشنگری کنم.

*برای حسابرسی آماده ایم

در مورد شایعه فساد اخلاقی عضو شورا که منتشر شده است، باید بگویم لازم نیست به هرچه که در رسانه‌ها می‌خوانیم، دامن بزنیم. شما مصداقی منظورتان را بفرمایید تا جواب دهم. اما جا دارد از فرصت استفاده کنم و بگویم هرکسی خودش مسئول هرچه می‌نویسد هست. من هیچ گاه نسبت به هیچ رسانه ای اعتراض نکردم، مگر آنکه به ظرفیت‌های این شهر آسیب بزند.  نسبت به منتقدان سرسختم هم، جبهه گیری نمی کنم چون می‌دانم از سر دلسوزی است. معتقدم باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم و نگذاریم تفرقه ایجاد شود. ما برای حسابرسی هرطور دوستان اعلام کنند آماده ایم.