شنبه 16 بهمن 1395-20:24

در مجموعه نیاوران ساری؛

نمایشگاه سیزدهم کتاب افتتاح شد/ 310 غرفه، ۵۷۰ ناشر

سیزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران امسال در مجموعه نیاوران و در مکانی جدید افتتاح شد. در آیین افتتاحیه معاون وزیرارشاد، نماینده ساری در مجلس، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند. مازندنومه گزارش کامل و عکس های مختلفی را از این آیین تهیه کرده است که در یک بسته گزارشی از نظرتان می گذرد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمداسماعیل بخشی سورکی: احد جاودانی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران اظهار داشت: امسال در نمایشگاه 310 غرفه و ۵۷۰ ناشر حضور دارند.

وی تعداد عناوین کتاب ارایه شده را ۸۰ هزار و ۲۲۵ عنوان برشمرد و گفت: ۴۸ ناشر از ۳۰ کشور دنیا ۱۲هزار و ۳۲۵ عنوان کتاب به نمایشگاه عرضه کردند و سایر عناوین کتاب ها از ناشران داخلی و استانی هستند.

جاودانی با بیان اینکه امسال ۵۵۰ میلیون‌تومان بن خرید کتاب از سوی وزارت ارشاد به مردم  مازندران ارائه خواهد شد، افزود: ناشران استانی نیز مشارکت خوبی در نمایشگاه کتاب مازندران دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز داشت: امسال با کمک استانداری مازندران، هم نمایشگاه کتاب و هم جشنواره فیلم فجر را  در استان داریم.

جاودانی گفت: نمایشگاه مطبوعات، رسانه ها و خبرگزاری های  مازندران  و همچنین نمایشگاه صنعت چاپ  در سالن سلمان هراتی برگزار خواهد شد.

*توسعه فضای مجازی نباید به کمرنگ شدن کتابخوانی منتهی شود

ربیع فلاح جلودار- استاندارمازندران- نیز در این مراسم اظهار داشت: سکاندار وزارت ارشاد یکی از مفاخر مازندرانی است و وظیفه ماست که در راستای بهبود وضعیت فرهنگی استان اقدام کنیم.

وی برتری تولید علم کشور در جهان را یکی از شاخصه های اصلی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: توسعه فضای مجازی نباید به کمرنگ شدن کتابخوانی منتهی شود.

فلاح جلودار نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: تلاش های مستمر در راستای ترغیب و تشویق جامعه به نهادینه شدن فرهنگ مطالعه باید تداوم داشته باشد.

*باید در حوزه کتاب، اقتصاد را فعال کنیم

 سیدهادی حسینی -معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی- در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران با بیان اینکه باید در حوزه کتاب، اقتصاد را فعال کنیم گفت: سیاست وزارتخانه همدلی، همکاری و پرهیز از چالش های بی فایده است.

وی تضارب آرا و اختلاف سلیقه را در راستای بهبود وضعیت فرهنگی موثر دانست و گفت: تلاش می کنیم تا عدالت در حوزه های مختلف هنری و استانی رعایت شود.

گفتنی است در این مراسم علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود، ارسطوقادری فرماندار میاندورود، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، مدیرکل دفتر اجتماعی و جمعی از اهالی فرهنگ حضور داشتند.

خاطرنشان می کنیم نمایشگاه امسال از 16 تا 21 بهمن ماه در مجموعه نیاوران واقع در جاده ساری-قائمشهر با حضور ناشران برتر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

* ده هزار و ۵۵۰ بن کارت کتاب توزیع می کنیم

مهدی اکرمی-مدیر نمایشگاه های بانک شهر- در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال بانک شهر به عنوان مسئول برگزاری نمایشگاه های وزارت ارشاد انتخاب شد، گفت: طبق توافق نامه ای که با وزارت ارشاد امضا شد این بانک به عنوان مجری برتر برگزاری نمایشگاه ها در کشور انتخاب شد.

وی ابراز داشت: ۲۲ نمایشگاه تاکنون در استان ها برگزار کردیم که علاوه بر کارهای معمول اجرایی، شهر نت  و دیگر دستگاه های خدماتی بانک در نمایشگاه ها قرار دارد که خدمات افتتاح حساب، کارهای شتابی و امور بانکی را انجام می دهد.

اکرمی گفت: در نمایشگاه ها تکریم ارباب رجوع متفاوت با سنوات قبل انجام می شود .

وی با بیان اینکه با شهرداری های شهرهای مختلف رایزنی های لازم انجام شده است، افزود: به دلیل ارتباطات مجازی و ارتباطات چهره به چهره توانستیم به این توفیق دست یابیم.

 اکرمی ادامه داد: در این‌نمایشگاه ده هزار و ۵۵۰ بن کارت کتاب توزیع می کنیم.

*بزرگترین تامین کننده مالی شهرداری ساری هستیم

شهرام عالی پور- مدیر منطقه پنج بانک شهر- نیز با بیان اینکه در سه سال گذشته بانک شهر نوگرایی را القا کرده است، افزود: این امر باعث شد سرمایه بانک در عرض دو سال، چهار برابر شود.

وی گفت: در سه سال گذشته بانک شهر به عنوان اولین بانک الکترونیک کشور انتخاب شده است.

عالی پور ادامه داد: توزیع۳۵۰ دستگاه شهرنت در استان های کشور صورت گرفته و گوی سبقت را در این موضوع از بقیه بانک ها ربوده است.

وی با بیان اینکه در شش ماه آینده دریافت و پرداخت چک نیز از طریق خودپردازهای بانک شهر امکان پذیر خواهد بود، افزود: در دو سال اول برگزاری نمایشگاه ها، هدف ما سوددهی نیست بلکه تلاش می کنیم در راستای جذب مشتری و ارتقای فرهنگ مطالعه گام برداریم.

این مسئول گفت: تمام شهرداری های ایران در بانک شهر حساب دارند، برای مثال بزرگترین تامین کننده مالی و همکارِ شهرداری ساری هستیم و این تعامل کماکان ادامه خواهد داشت.

عالی پور از تصویب و نهایی شدن طرحی به نام‌مودیان ساری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردمی که بدهکار به شهرداری هستند از طریق تسهیلات بانک شهر بدون هیچ گونه سودی  می توانند بدهی خود با شهرداری را تسویه کنند.