پنجشنبه 21 بهمن 1395-19:53

روز باشکوه 22 بهمن/ مردم و مسئولان کنار هم

در گزارش مازندنومه با برخی چهره های سیاسی استان از جمله امام جمعه بابل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، فرمانداران جویبار، ساری و میاندورود و یکی از نمایندگان ساری در مجلس درباره 22 بهمن گفتگو کرده ایم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: به مناسبت آغاز سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تعدادی از چره های سیاسی استان گفتگو کردیم.

حجت الاسلام حسن روحانی -امام جمعه بابل- با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: یکی از وظایف ما در قبال انقلاب اسلامی شکرگزاری از این نعمت الهی است چرا که زمینه رویش را فراهم  کرده است.

وی با بیان اینکه حضور در صحنه های راهپیمایی و مناسبت های دیگر یکی از جلوه های شکر گذاری ملت است افزود: حرکت ملت مقابله با دشمنی استکبار و حضور و وسعت حضور مردم برای راهپیمایی بسیار مهم است، چرا که دشمنان هر روز آن را رصد می کنند.

این مسئول ابراز داشت: از همه مردم مازندران می خواهیم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشارکت کنند چرا که این حضور تجدید پیمان با آرمان های امام و شهداست.

*انقلاب پاسخ روزآمد و قانع کننده به ابهامات و شبهات می دهد

علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- هم با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی در کشور افزود: انقلاب ایران تنها انقلاب پایدار و ماندگار در جهان است؛ همه انقلاب ها در جهان دچار تغییر و تحریف شدند که حداکثر ظرف ۱۵سال مردم به آرمان انقلاب پشت کردند اما در ایران مردم وفادارانه پای آرمان های انقلاب ایستادند.

وی ابراز داشت: اندیشمندان در حوزه های مختلف انقلاب را کالبد شکافی کردند اما همه آنها به یک واقعیت رسیدند که در معرفت انقلاب اصل بی بدیلی نهفته است که با فطرت انسانها سازگاری دارد.

یونسی گفت: این انقلاب پاسخ روزآمد و قانع کننده به ابهامات و شبهات می دهد و پایگاه آن هم حمایت مردم است، بر همین اساس مردم در ۲۲ بهمن با حضور گسترده در خیابان ها نشان خواهند داد که پای انقلاب هستند.

*دولت در موضوع برجام خوب عمل کرد

رجبعلی وهابی -فرماندار جویبار– نیز با بیان اینکه همیشه در این ۳۸ سال کشورهایی که در مسایل انقلاب آسیب دیدند با ایده های مختلف ایران را در تنگنا قرار می دهند گفت: دولت در موضوع برجام با هدایت مقام معظم رهبری خوب عمل کرد و دیپلمات ها موفق شدند تحریم را از بین ببرند.

وی با اشاره به مخالفت آمریکا و اسراییل در موضوع برجام اظهار داشت: دولت جدید امریکا هم  اقدامات خصمانه ای علیه ایران انجام داد که با تدبیر رهبری و حمایت مردم کاری از پیش نخواهد برد.

*ضرورت وحدت احساس می شود

احمد حسین زادگان -فرماندار ساری- با اشاره به جشن انقلاب در ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: انقلاب توانست بسیاری از مشکلات را در جامعه در ابعاد داخلی و خارجی مرتفع سازد.

وی با بیان اینکه همراهی، مشارکت و حمایت مردم همواره پشتوانه نظام بوده است، افزود: قطعاً از ویژگی های مهم انقلاب رکن رکین‌مردم است که تحت  زعامت  ولایت فقیه در بزنگاه ها حضور موثر داشته اند.

حسین زادگان به حضور میلیونی مردم‌در راهپیمایی ۲۲بهمن اشاره کرد و گفت: البته ممکن است  مردم نقدهایی در حوزه های اقتصادی و سیاسی داشته باشند اما ضرورت جامعه حکم می کند که مردم مقتدرانه حضور یابند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری امریکا مواضع منتقدانه و طلبکارانه ای نسبت به ایران گرفته است، گفت: حضور پر رنگ‌مردم در راهپیمایی می تواند درس خوبی برای مسئولان سیاسی داخلی و خارجی باشد.

فرماندار ساری وحدت ملی را یکی از ضروریات جامعه دانست و گفت: در حال حاضر ضرورت این وحدت بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و امیدواریم این راهپیمایی تبلور وحدت، همدلی و همراهی مسئولان باشد.

*حضور مردم به عنوان پشتوانه نظام ثبت خواهد شد

ارسطو قادری -فرماندار میاندورود- با اشاره به ضرورت حضور مردم در جشن ملی انقلاب اظهار داشت: در تمام سال های بعد از پیروزی انقلاب مردم با اشتیاق در جشن 22 بهمن حضور یافتند و این نشان از علاقه مندی مردم به آرمان های نظام و انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولتمردان امریکایی چهره واقعی خود را در قبال مردم ایران نشان دادند، افزود: مواضع تند و گستاخانه ترامپ نشان از جنگ طلبی امریکا دارد و حضور مردم می تواند نقشه های تیم جدید مدیریتی در امریکا را زیر سوال ببرد.

نماینده دولت در میاندورود همچنین به وحدت همه جریان های سیاسی در دفاع از اصل نظام اشاره کرد و گفت: احزاب، تشکل ها و گروه های سیاسی هر زمان که موضوع اصل انقلاب و آرمان های امام و شهدا مطرح باشد، اختلاف سیلقه ها را کنار گذاشته و همگام و همراه با مردم در صحنه دفاع از نظام و انقلاب حضور می یابند.

وی گفت: امسال هم مردم هوشمندانه در عرصه حاضر خواهند بود و این حضور به عنوان پشتوانه نظام در عرصه بین المللی و جهانی ثبت خواهد شد.

*مردم و مسئولان در کنار هم

علی اصغر یوسف نژاد -عضو هیات رئیسه و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی- هم با بیان اینکه 22 بهمن در ادوار مختلف یک روز ممتاز و برجسته ای است که مردم آن را به اثبات رساندند افزود: مردم برگ زرین دیگری در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی رقم خواهد زد.

وی با اشاره به نارضایتی و نگرانی مردم در بعضی از زمینه ها گفت: به دلیل علاقه به اصل نظام و انقلاب، همه در راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهند یافت واین حضور،  اتحاد، اتفاق و انسجام داخلی برای کشور بسیار مهم است چرا که دشمنان نظام و انقلاب را وادار به عقب نشینی و تجدید نظر در مواضع خودشان خواهد کرد.

یوسف نژاد با بیان اینکه پایه های این انقلاب مردم هستند که در زمان های مختلف اثبات کردند که به کشور علاقه مندند، افزود: مردم و مسئولان در کنار هم یک روز باشکوه و ارزشمندی را رقم خواهند زد و از نظر اعتبار، اقتدار و توان ملی شرایط دیگری برای کشور رقم خواهد خورد.