دوشنبه 2 اسفند 1395-18:3

عضو شورای شهر تهران در حاشیه مراسم اربعین آیت الله هاشمی در ساری:

جزو نجومی بگیران نیستم/ اصلاح طلبان شورا شفافیت مالی دارند

مراسم چهلم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور برخی مقامات کشوری و استانی، عصر دوشنبه  در ساری برگزار شد. غلامرضا انصاری -عضو شورای شهر تهران و استاندار اسبق مازندران- سخنران این مراسم بود. او پس از سخنرانی درباره ویژگی های شخصیتی و کاری آیت الله هاشمی رفسنجانی، به چند پرسش مازندنومه در مورد شورای شهر و شهرداری تهران پاسخ داد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: غلامرضا انصاری در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی  در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساری اظهار کرد: هاشمی در طول 80 سال عمر پربار، خدامحوری، صبر و تحمل را پیشه کرده بود، هاشمی صبر را هم خسته کرد و ناملایماتی را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران انقلاب و سازندگی و ناملایماتی را به ویژه در 20 سال گذشته تحمل کرد.

وی با اشاره به اینکه مخالفان وی همه چیز هاشمی را شخم زدند، افزود: هاشمی از معماران بزرگ انقلاب در کنار امام راحل و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هاشمی امین امام راحل و نظام اسلامی بود.

عضو شورای شهر تهران گفت: امیدوارم خاطراتی که از هاشمی به یادگار مانده به زودی منتشر شود و به عنوان درس و مکتب برای آیندگان در اختیار قرار گیرد.

استاندار مازندران در دولت اصلاحات با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی، با تدبیر هاشمی، فتح الفتوحات آغاز شد و سازماندهی نیروها در سنگر دفاع مقدس، شکل واقعی پیدا کرد، تصریح کرد: مدیریت بحران و از خودگذشتگی که در هاشمی وجود داشت باید برای جامعه بیان شود.

انصاری با اشاره به اینکه در دوره ای که بستر سرمایه گذاری در کشور مهیا بود و کمتر کسی وجود داشت در این زمینه ورود کند، شخص هاشمی به این عرصه وارد شد، ادامه داد: اگر امروز کشور ما جزو چهار کشور دنیا در صنعت  سدسازی شده، این محصول دوران سازندگی و هاشمی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت هاشمی نه تنها در دوران 8 ساله ریاست جمهوری نمود یافت، بلکه بستر بروز و ظهور اصلاح طلبان هم از اقدامات هاشمی است و ما مدیون این مرد هستیم.

این مسئول ادامه داد: روزی که رییس دولت اصلاحات، دولت را تحویل گرفت، دولت 20 میلیارد دلار بدهی داشت و در پایان 8 سال،  40 میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی بر جای گذاشت و این میراث هاشمی است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مهمترین دوران زندگی هاشمی در 20 سال اخیر است، پاشنه آشیل ما در حوزه سیاسی، بحث گفت و گو است، اظهار کرد: بذر گفت و گو بین نیروهای انقلاب در دوران هاشمی پاشیده شد و در دوران اصلاحات به بهره برداری رسید.

انصاری  افزود: در دوران هولناکی که پس از دولت اصلاحات در کشور به وجود آمد تلاش هاشمی این بود که با گفت و گو، اختلاف ها را کنار بزند و  امروز در عرصه بین المللی و سیاسی می بینیم که با گفت و گو بخش قابل توجهی از مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به اینک امروز می توانیم با تاکید بر تعامل و اعتدال به امور مهم دست یابیم، گفت: بسترهای زیرساختی و اقتصادی در کشور ایده آل است، کلکسیونی از امکانات در جغرافیای اقتصادی و همچنین تنوع آب و هوایی در کشور داریم و از این ظرفیت باید بهره ببریم.

انصاری با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته، ا توجه به گردشگری را در اولویت اقتصادی خود قرار داده اند، ادامه داد: ما بین 76 کشور دنیا که ظرفیت های گردشگری دارند در رتبه هفتم قرار داریم، اگر مدیریت کارآمد در صدر کار باشد و گفت و گو را چاشنی کار خود قرار دهیم بالندگی اقتصادی را در حوزه های مختلف خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه امروز می بینیم دلواپسان  کوچکترین حرکات دولت را قبول نمی کنند و به دنبال بهانه های واهی هستند، گفت: اگر تندروی را در کشور کنترل کرده و اعتدال را گسترش دهیم منش و راه هاشمی را می توانیم عملی کنیم، هاشمی یک فرد نبود بلکه یک اندیشه و گفتمان و نعمتی بود که صدها سال دیگر هم تاریخ کشور به داشتن چنین فرزندانی افتخار می کند.

*آنان که آمدند

خاطرنشان می کنیم در این مراسم بسیاری از چهره های سیاسی و مسئولان ارشد استان حضور داشتند. مقیمی قائم مقام وزیر کشور، استاندار مازندران، معاونان سیاسی و عمرانی استاندار مازندران، فرماندار ساری، معاونان سیاسی و عمرانی فرماندار ساری، بخشداران شش گانه شهرستان ساری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاون فرهنگی ارشاد مازندران، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران، مدیرعامل شرکت گاز مازندران، مدیرکل بهزیستی مازندران، دبیر حزب مردمسالاری مازندران، دبیر حزب کارگزاران مازندران، روسای ادارات ارشاد، گردشگری، ورزش و جوانان، محیط زیست شهرستان ساری، تعدادی از اعضای شورای شهر ساری و مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری ساری و سایر چهره های شاخص سیاسی استان به این مراسم آمده بودند.



*نجومی بگیر نیستم

در پایان مراسم خبرنگار مازندنومه با غلامراضا انصاری  گفتگوی کوتاهی داشت و پرسش های زیر را مطرح کرد:

درباره مبالغی که شهردار تهران به خبرگزاری فارس اختصاص داده، چه اطلاعاتی دارید؟

ظاهرا چنین کاری انجام شده و این مسئله  توسط آقای حافظی -عضو شورای شهر تهران- در حال پیگیری است. این مبالغ فقط به خبرگزاری فارس پرداخت نشده و قراردادهای مشابهی با سایت ها و رسانه هایی که در اختیار خودش  دارد بسته است و مسائلی را که می خواهد دنبال کند از این طریق، هدایت می شود.

ظاهرا قالیباف بخشی از واگذاری املاک نجومی را پذیرفته است. نظر شما در این زمینه چیست؟

اجازه دهید دادگاه نظر نهایی خود را درباره واگذاری املاک نجومی توط شهردار تهران، اعلام کند.

آیا خودتان هم جزو کسانی هستید که املاک نجومی دریافت کرده اند؟

من نیستم. چهره های اصلاح طلب شورا شفافیت مالی کامل دارند.

به نظر می رسد برخی اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران، کارایی چندانی نداشته و در موارد مختلف سکوت پیشه کرده اند. این مساله را تایید می کنید؟

بسیاری از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران، موفق بوده اند و در حوزه فرهنگی و اجتماعی از افتخارات شورای شهر هستند.