دوشنبه 7 فروردين 1396-9:14

هوای تازه در انتخابات شورای شهر ساری

عشوری معادلات را برهم زد

بی تردید عشوری قدرتمندترین داوطلب انتخابات شورای شهر ساری محسوب می شود. او توانایی دارد فهرست اصلاح طلبان ساری را برای این دوره از انتخابات انسجام بخشد و هوای تازه در مدیریت شهری بدمد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: ماه آینده پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، همراه با انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سراسر کشور برگزار می شود.

هرچه از پایتخت به سمت مراکز استان ها و شهرهای کوچک تر می رویم، تب انتخابات شوراها داغ تر می شود.

در این دوره استقبال از انتخابات شوراها در مازندران پررنگ تر بود و به نسبت دوره گذشته 300 نفر بیشتر ثبت نام کردند.

مازندران پس از استان های خراسان رضوی ، فارس و سیستان و بلوچستان در رتبه چهارم از نظر تعداد ثبت نام نامزدهای انتخاباتی قرار گرفت و بیش از 18 هزار نفر ثبت نام کردند.

در شهر ساری تعداد داوطلبان انتخابات شوراها به 180 نفر رسید و شب گذشته در آخرین دقایق مهلت قانونی، دو چهره شاخص اصلاح طلب  نیز ثبت نام کردند که در همان دقایق نخست حضور این چهره ها در فرمانداری ساری، موجی در فضای مجازی ایجاد شد و به قولی معادلات انتخابات در مرکز استان مازندران تغییر یافت.

اسفندیار عشوری -دبیر حزب کارگزاران در مازندران- و قاسمعلی ایران منش- عضو حزب کارگزاران مازندران- دو چهره ای بودند که یک شنبه شب در ستاد انتخابات ساری ثبت نام کردند؛ داستان عشوری اما چیز دیگری بود.

عشوری رییس و عضو دو دوره شورای شهر ساری و مدیرکل اسبق راه و ترابری مازندران چهره ای شناخته شده در عرصه سیاست و فعالیت های اقتصادی و عمرانی محسوب می شود.

او از سال گذشته عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور شده و در دو دهه گذشته در همه فراز و فرودهای عرصه سیاسی استان مازندران، حضور و مشارکتی پویا داشته است.

عشوری جزو معدود باشندگان سیاسی-اقتصادی- خودساخته در مرکز استان مازندران به شمار می رود که صرفا" به سبب توانمندی های ذاتی خود و خانواده اش رشد کرد و بالید.

او با وجود این که  به چهره ای شناخته شده در عرصه سیاست استان بدل شده و می تواند به آسانی حتی رای نخست انتخابات شورای شهر ساری را به دست آورد، تا لحظه ثبت نام و حتی در میانه ثبت نام بارها و بارها مخالفتش را ابراز کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تا نزدیکی ساعت 22 شب گذشته با وجود اصرار و ابرام بسیاری از بزرگان و شخصیت های سیاسی و رسانه ای استان و مرکز استان مازندران از ثبت نام در انتخابات شوراها خودداری کرد.

عشوری با ادله متعدد، نسبت به حضور مسقیم خود در انتخابات استنکاف می ورزید. عمده دلیلش آن بود که مسائل فراوانی در شیوه مدیریت شهری وجود دارد و مردم از من انتظارات و مطالباتی دارند که شاید نتوانم پاسخگوی همه آن ها باشم. او با وجود تحت فشار بودن تلفنی و حضوری مبنی بر ثبت نام، به خصوص از نیمروز یکشنبه تا آخرین دقیقه های مهلت قانونی، به هیچ وجه  راضی به نام نویسی نشد و تنها اعلام می کرد از نامزدهای همسو در انتخابات حمایت و بیشتر وقت خود را به انتخابات ریاست جمهوری معطوف خواهد کرد.

پنج دقیقه به ساعت 10 یکشنبه شب در دفتر کارش جمعی از دوستان او هم چنان مصر بودند که او نام نویسی کند. عشوری اما هم چنان استنکاف می کرد. در نهایت پذیرفت به فرمانداری بیاید و همراه قاسمعلی ایرانمنش باشد تا او ثبت نام کند.

پس از ساعت ها اصرار و پافشاری، با تقاضا و استدلال اطرافیانش، او با وجود نداشتن میل قلبی، با اکراه بیش از حد، فرم ها را پر کرد، اما هم چنان ابراز می داشت که آمادگی برای رفتن به شورا را ندارد. پس از پایان کار نیز بغض کرد و لحظاتی گریست و گفت: « اصلا" دلم نمی خواست داوطلب شوم، نمی دانم چرا وارد فرمانداری شدم، حالا اگر نتوانم خدمتگذار خوبی برای مردم شهرم باشم، مسئولیت اش با چه کسی است؟»



در همان لحظات نخستین و پس از انتشار تصاویر ثبت نام اسفندیارعشوری در کانال مازندنومه، انگار بمب خبری منفجر شد و فضای مجازی پر از تیترهایی چون «اسفند در بهار آمد»، «طلوع اسفند در بهار»، « اسفند در وقت اضافه آمد» و «معادلات انتخابات در ساری تغییر یافت» شد.

بی تردید عشوری قدرتمندترین داوطلب انتخابات شورای شهر ساری محسوب می شود. او توانایی دارد فهرست اصلاح طلبان ساری را برای این دوره از انتخابات انسجام بخشد و هوای تازه در مدیریت شهری بدمد.

عشوری برآن است به همراه خود از جمعی دیگر از هم فکرانش که در لیست اصلاح طلبان قرار می گیرند، حمایت کند تا ترکیبی پاکدست و خوش نام وارد شورای پنجم ساری شوند.