جمعه 25 فروردين 1396-20:34

به دنبال شورایی متفاوت و دور از کلیشه ها

مرتضی بابایی لولتی: انتخابات پیش روی شورای شهر برای شهروندان ساروی فرصتی خواهد بود تا شورایی متفاوت، به دور از کلیشه های دو دهه اخیر و بی حاشیه را رقم بزنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، مرتضى بابايي لولتي: انتخابات مظهر تجلی اراده مردم جهت اعمال حاکمیت بر خودشان است. بارزترین وجه مردم سالاری در کنار احزاب آزاد و رسانه های آزاد، انتخابات آزاد است، انتخاباتی که در آن صدای مردم شنیده شود.

انتخابات در هر مقیاسی که برپا شود اعم از ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا، تأثیر عمیقی بر مردم و جامعه می گذارد. در کنار اهمیت خود انتخابات، فردی که انتخاب می شود نیز بسیار مهم است.

جامعه امروز ایران، جامعه ای جوان، ترقی خواه، تشنه آگاهی و توسعه است.

توسعه در هر سطح و بخشی چه در سطح ملی، چه استانی، شهری و روستایی آرزوی فرد فرد مردم است. اما پرسش این است چه کسی یا کسانی با چه سطحی از آگاهی و مهارت و تخصص، پیشگامان توسعه خواهند بود؟ به عبارت دیگر بانیان پیشرفت و توسعه چه مشخصاتی خواهند داشت؟

شهر ما -ساری- قدمتی بیش از دو هزار سال دارد و سده هاست که مرکزیت اقلیم مازندران را بر عهده دارد، اما از این مرکزیت نصیبی حاصل نکرده است.

اساس پیشرفت شهرها و کشورهای سرشناس جهان بر بنیان توسعه فرهنگی و ارتقای فرهنگی است و زمان آن رسیده است که از توسعه کالبدی و کمی به توسعه عمیق فرهنگی انتقال تمدنی پیدا کنیم.

از این رو لازم است تا در سطح مدیریت شهری افرادی با وجدان بیدار، صداقت پیشه، بدور از شخصیت های جنجالی و نمایشی، پاک دست و آگاه از اوضاع کشور، منطقه و جهان را انتخاب کنیم.

 باید با ترکیب و ادغام میراثی که از شهدا به یادگار مانده است یعنی حس فداکاری و از خود گذشتگی، میراثی که از صدر انقلاب به دست آمده است یعنی انتخابات و میراثی که از انقلاب مشروطیت به این سو به دست آمده است یعنی شکل یابی طبقه متوسط و جامعه مدنی به انتخابات شوراهای شهر و روستا نگریست و آن را فرصتی مهم و ارزشمند تلقی کرد. 

انتخابات پیش روی شورای شهر برای شهروندان ساروی فرصتی خواهد بود تا شورایی متفاوت، به دور از کلیشه های دو دهه اخیر و بی حاشیه را رقم بزنند.

امید است نتیجه هر چه که باشد پیروزی از آن مردم ساری باشد و این جانب مرتضی بابایی لولتی هم با همین نگرش به انتخابات و مدیریت شهری، به این عرصه ورود پیدا کرده ام.