جمعه 1 ارديبهشت 1396-20:24

عضو شورای شهر ساری:

ویلا ندارم/دستگاه قضایی به زودی با گردانندگان کانال مخالف شهردار ساری برخورد می کند

علی اکبر زلیکانی: از ابتدا در کنار عبوری بودم و اهداف مشترکی داریم/ تصویر خانه پدری ام را نشان می دهند و از آن به عنوان قصر چند هزار متری زلیکانی یاد می کنند/عوامل کانال ضد شهردار ساری شناسایی شده اند و دستگاه قضایی به زودی با این افراد برخورد می کند/ وقتی مردم مشکل اشتغال دارند و ما شغل ایجاد می کنیم این تخلف است؟


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: علی اکبر زلیکانی در نشست خبری اظهار کرد: تا چند ماه گذشته از سیاست های جریان عملگرایی اطلاع نداشتم، پس از ملاقات با این افراد و پرس و جو درباره سیاست های جریان عملگرایی، متوجه شدم سیاست آنها هیچ مغایرتی با اعتقادات من ندارد.

وی با بیان اینکه تا به حقیقت موضوعی دست پیدا نکنم از آن موضوع دفاع نمی کنم، افزود: وقتی هم به حقیقت یک موضوع آگاهی یابم ابایی از تایید آن موضوع ندارم.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه من همان منتقدی هسم که انتقاد را رفاقت می دانم، گفت: انگیزه های من شخصی نیست و فریادهایم برای قرای گرفتن در مسیر درست است.

زلیکانی با بیان اینکه از ابتدا در کنار عبوری بودم و اهداف مشترکی داریم، تصریح کرد: عبوری ظرفیت بزرگی برای شهر، استان و حتی کشور است، توانایی شخصی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی دارد.

وی ادامه داد: اگر امروز ساری یک سر و گردن بالاتر از دیگر شهرها قرار دارد به واسطه ظرفیت های عبوری است و این ظرفیت را به واسطه مردمی که دوستش دارند باید دوست بداریم و صیانت کنیم.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند ما ذوب در عبوری شدیم و این سخنان از جانب کسانی است که کارهای انجام شده در شهر را می بینند اما جز تخریب کار دیگری ندارند.

زلیکانی درباره تصاویر منتشر شده از ویلایی منتسب به وی در روستای تلاوک، اظهار داشت: ما تنها خانواده ای هستیم که در روستای تلاوک، خانه نساختیم و به منزل پدربزرگم می رویم. تصویر خانه پدری ام را نشان می دهند و از آن به عنوان قصر چند هزار متری زلیکانی یاد می کنند. این ساختمان متعلق به پدرم است و چند سالی است که شروع به ساخت کرده اما تمام نشده است. آمادگی دارم همین فردا با هم به روستای تلاوک برویم و ببینید این ساختمان چند هزار متری است یا چند صد متری.

وی درباره کانال تلگرامی که اقدام به انتشار مطالبی علیه شهرداری ساری می کند، افزود: اینها به روش بی بی سی عمل می کنند. بی بی سی هیچ آگهی پخش نمی کند که منبع درآمدی داشته باشد اما از جیب مردم انگلیس هزینه می کنند و ادعای دلسوزی دارند، در حالی که اهداف دیگری در پشت پرده نهفته است. این کانال هم به این شیوه رفتار می کند.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداری ساری عملکرد مناسبی دارد، اما چرا عده ای فقط تخریب می کنند، گفت: اشکالات را می پذیریم اما وقتی همه تلاش ها برای تخریب یک مجموعه است این فقط شیوه رفتاری شبکه بی بی سی است. این افراد اگر صحت در گفتار دارند چرا از پس پرده بیرون نمی آیند و سوالات را رودر رو نمی پرسند؟ چرا پنهان شده اند؟ مردم در انتخابات به این افراد تودهنی می زنند چون از عملکرد مدیریت شهری راضی هستند.

وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه چرا جلسات شورا بدون حضور رسانه برگزار می شود در حالی که بر اساس قانون، جلسات شورا علنی است مگر اینکه دو سوم اعضا به غیرعلنی بودن جلسه رای دهند، اظهار داشت: دعوت نشدن رسانه به جلسات شورای شهر با نظر شخص رئیس شورا انجام می شود و من معتقدم نه تنها رسانه ها بلکه مردم هم باید در جلسات شورا حضور داشته باشند. اینکه ترس دوستان از حضور رسانه در جلسات شورا چیست را از خودشان باید پاسخ دهند.

زلیکانی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه چرا اعضای شورا و شهردار ساری نسبت به مسائل منتشر شده از این افراد در برخی کانال های تلگرامی پاسخی نمی دهند، افزود: حجم کارها در مجموعه شهری بسیار زیاد است و در شرایط فعلی هم به همه این امور نمی رسیم چه برسد که بخواهیم پاسخ یاوه گویی های یک کانال موهن را هم بدهیم. این افراد می خواهند ما مشغول پاسخ گویی به آنها شویم تا ما را از هدف اصلی خود دور کنند.

وی با بیان اینکه اصل این کانال تلگرامی بر اساس تخریب شورا و شهرداری ساری شکل گرفته است، گفت: سوال من این است آیا در چهار سال اخیر شورا و شهرداری هیچ کاری انجام نداده است و آیا نباید در انتقاد نقاط مثبت و منفی را در کنار هم ذکر کرد؟ جز لمپنیسم، لودگی، بی ادبی، بی اخلاقی و کارهای غیرعرفی و غیرشرعی چه چیزی از این کانال مشاهده کردید؟ سوالم از این آقایان این است که مدیران قبلی شهرداری کجا زندگی می کنند؟ در بیقوله؟ آیا کاندیداهای همراه اینها کوخ نشین بوده و هیچ چیزی ندارند؟ حرف های این کانال، توهین به دستگاه های نظارتی است و من تاوان این کار را سنگین می بینم. عوامل این کانال شناسایی شده اند و دستگاه قضایی به زودی با این افراد برخورد می کند.

زلیکانی در بخش دیگری از این نشست درباره بدهی شهرداری ساری، تصریح کرد: یک دستگاه اداری را نشان دهید که بدهی نداشته باشد. شهرداری بدهی 170 میلیارد تومانی دارد و مطالبات وصول نشده شهرداری هم بالغ بر 500 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری ساری در اجرای پروژه ها، ادامه داد: در دو سال اخیر با تغییر رویکرد، به سمت پروژه هایی رفتیم که اشتغالزایی دارد در حالی که در این زمینه مسئولیتی نداریم و ایجاد اشتغال وظیفه حاکمیت است. با اتمام پروژه های شهرداری، چند هزار نفر مشغول به کار می شوند.

زلیکانی درباره جایگاه نظارتی شورای شهر، اظهار کرد: شورا تجربه موفقی در کشور نبود چون نه فرهنگ کار شورایی داریم و نه قوانین کارایی در این زمینه داریم. همه دستگاه ها باید نظرات کارشناسی اعضای شورای را بپذیرند اما حرف کارشناسی شده یک عضو شورا غیر از شهرداری در کجا ضمانت اجرایی دارد؟ در حوزه کار شورایی هنوز فرهنگ سازی نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش نیروی انسانی در شهرداری ساری، گفت: در به کارگیری افراد، قانون ایراد دارد. قانون را اصلاح نمی کنند و به شهرداری ها هم اجازه جذب نیرو نمی دهند، وقتی مردم مشکل اشتغال دارند و ما شغل ایجاد می کنیم این تخلف است؟ بر این اساس که شهرداری ها باید 60 درصد بودجه را در بخش عمرانی و 40 درصد را در بخش جاری هزینه کنند به شهرداری ها اجازه جذب نیرو نمی دهند اما در شهرداری ساری 70 درصد بودجه در بخش عمرانی هزینه می شود و باز هم برای جذب نیرو اشکال می گیرند. مردم دغدغه دارند و بیکاری جوانان را نمی توان تحمل کرد.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه توزیع اشتغال باید عادلانه باشد، ادامه داد: در جذب نیرو در شهرداری سهمی نداشتم که بخواهم از این مساله دفاع کنم اما وقتی ساز وکاری برای جذب نیروی دارای صلاحیت وجود ندارد این اشکال بر ما وارد نیست.

وی در بخش دیگر از این نشست با اشاره به اینکه شهرداری مخالف انتقال زباله به پشتکوه است، تصریح کرد: سالانه 20 میلیارد تومان هزینه انتقال زباله ساری به منطقه پشتکوه پرداخت می کنیم، تصمیمی که در سال 84 گرفته شد و تا امروز در حال اجرا شدن است. طرح جامع مدیریت پسماند نداریم، همه اشکالات متوجه شهرداری نیست و مردم از ما رضایت دارند. همه مقصر هستند.