پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396-20:33

انتقاد معاون رییس جمهوری از مخالفان دولت یازدهم؛

روز روشن را انکار می کنند

حجت الاسلام مجید انصاری: با سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز میادین مشترک گازی افتتاح شد و اقایان می گویند ما نمی بینیم. کارخانه پتروشیمی نفت و گاز بیش از ۴۰ کیلومتر است؛ اگر نمره چشم آنها ۱۲ هم شده باشد باید این واقعیات را ببینند/ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به یک آقای سی و چند ساله دادند که مدعی دور زدن تحریم بود اما به خوبی ملت ایران را دور زد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام دکتر مجید انصاری در نشست احزاب و فعالان سیاسی مازندران با بیان اینکه امام هرگز سودای ریاست نداشت، ابراز داشت: امام  با تزکیه هفتاد ساله در منتهای مبارزه خود انقلاب را به سرمنزل خود رساند و جامعه بشری که در حال غرق شدن بود را نجات بخشید.

این مسئول با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نقاط قوت و ضعف در انتخابات پیشین باید مورد بررسی قرار می گرفت و همه می دانستند که رئیس جمهور چه اندیشه ای داشت و اکنون کشور در چه جایگاهی قرار دارد.

وی ادامه داد: دکتر روحانی در این سه سال و چند ماه در یک کارزار سخت و تمام عیار در تمام عرصه های اداره کشور با صلابت و صبوری و تکیه بر تجربه، مشورت و دانش سعی کرد کشور را از پیچ خطرناک عبور دهد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به بعضی نقدها از دولت گفت: نمی خواهم بگویم ضعفی نیست اما وعده رئیس جمهور این بود که کشور را با تدبیر اداره کند.

وی با بیان اینکه بالاترین استبداد، استبداد در رای است، افزود: رئیس جمهوری با استفاده از تدبیر خبرگان سیاسی، هیات دولت و همه مدیران دستگاه های اجرایی و مردمی که فداکاری کردند، کشور را اداره کرد اما اکنون در آستانه انتخابات برجام را هیچ  فرض می کنند.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه با وجود آمارها و ارقامی که در اختیار  مردم است، روز روشن را انکار می کنند افزود: سوابق و خدمات دکتر روحانی در گذشته و سخت ترین دوران دفاع مقدس روشن است و او با دانش حقوقی اولویت های کشور را دسته بندی کرد.

وی گفت: من نمی دانم چه اتفاقی در  کشور افتاد که ذخیره کالاهای اساسی ما کمتر از ۱۸ روز بود و آن وقت با صدای بلند دم از اقتصاد مقاومتی و مبارزه با دشمن می دهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه هزینه های جاری از ۲۳ هزار میلیارد تومان به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود و دولت ده ها هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار بود، افزود: فقط وزارت نیرو بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار بود.

وی ابراز داشت: تورم امان گسیخته به ۴۴ درصد رسیده بود و کارشناسان گفته بودند که اگر مسیر به این شکل پیش برود، ما به تورم سه رقمی مانند کشور ونزوئلا می رسیدیم.

این مسئول با بیان اینکه این اتفاقات در حالی رخ داد که آقایان دم از ولایتمداری می زدند و دیگران به مخالفت با دستورات ولایت فقیه متهم می شدند، افزود: دستورات رهبری در قالب سیاست های کلی نظام تدوین و ابلاغ شده بود اما برعکس عمل شد.

وی گفت: آیا آنچه که بر سر آیت الله هاشمی و دیگران رفت قرابتی با عدالت و انصاف داشت؟!  من امروز مفتخرم که بگویم در دولت دکتر روحانی به همه سیاست های کلی نظام توجه شده است؛ توانستیم ذخایر استراتژیک را  از ۶ روز به ۱۸ ماه افزایش دهیم.

این مسئول گفت: یکسال بعد از برجام ما میزان تولیدات نفت و صادرات آن را دراختیار گرفتیم.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز میادین مشترک گازی افتتاح شد و اقایان می گویند ما نمی بینیم، افزود: کارخانه پتروشیمی نفت و گاز بیش از ۴۰ کیلومتر است؛ اگر نمره چشم آنها ۱۲ هم شده باشد باید این واقعیات را ببینند.

حجت الاسلام انصاری با انتقاد از برخی دروغ افکنی با انتقاد از روزنامه کیهان اظهار داشت: آنها مدعی دستکاری در آمار هستند؛ آقای مدعی همه ارزشهای انقلاب! بیش از ۹۵ درصد روستاهای کشور گازرسانی شده است، این دست کاری درآمار است؟

وی ادامه داد: بیشتر کارشناسان و‌ مدیران مرکز آمار همان هایی هستند که در دولت قبل بوده است.

انصاری گفت: دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به یک آقای سی و چند ساله دادند که مدعی دور زدن تحریم بود اما به خوبی ملت ایران را دور زد.

وی با بیان اینکه ما دیگر نیاز نیست از چند کشور محدود جنس بنجل خریدار کنیم، افزود: امروز کالاهای مورد نیاز را از کشورهای مبدا و با قیمت بسیار کمتر خریداری می کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری ابراز داشت: هیچ یک از سیاست های افتصادی به اندازه سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت و اهتمام دولت نیست.

وی با اشاره به مهار ذخیره آبهای مرزی گفت: هشت میلیارد دلار در این بحث هزینه شده است، به این دلیل که ایران در مجموع جزو کشورهای کم آب محسوب می شود.

این مسئول گفت: تورم از ۴۴ درصد به هشت درصد رسید و رشد اقتصادی کشور از منفی ۶.۸ به بالای پنج درصد رسید.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه بیش از ده میلیون بیمه نشده تحت پوشش بیمه ها قرار گرفتند افزود: شیخ الوزرای ما که دکتر نعمت زاده است بیش لز ۱۵ ساعت کار می کند.

وی گفت: امروز ایران کشوری با ثبات اقتصادی است و آرامش و امید در کشور برقرار است.

انصاری به تعامل دولت با مجلس؛ قوه قضائیه و نیروهای مسلح اظهار داشت: بیش از ۵۰ بالگرد در این دولت ساخته شده است. به هرحال  باید پذیرفت که دولت میدان را برای فعالیت جوانان باز کرده است.

   وی با بیان اینکه نگاه دولت به داخل کشور است، افزود: اما باید برای تولیدات خود بازار مصرف پیدا کنیم.

*از مرزهای اخلاقی عبور نخواهیم کرد

حجت الاسلام شیخ موسی رجائی از روحانیان و فعالان سیاسی مازندران در این نشست اظهار داشت: ما با عبرت از گذشته و با تاسی به کلام بزرگان، گفتمان اصلاحات را  ترویج خواهیم  کرد.

این فعال سیاسی گفت:  روند اصلاح تحت عنوان سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید بیشترین خدمات را به کشور، نظام و انقلاب کرده است.

وی گفت: ما ضمن آرزوی توفیق برای رقبا از مرزهای اخلاقی عبور  نخواهیم کرد.

یکی از دانشجویان اصلاح طلب نیز با اشاره به کلی گویی یکی از نامزدهای انتخابات افزود: ظاهرا ایشان مسیر را اشتباه آمده است، چرا که مبارزه با فساد و اختلاس در جایگاه قبلی وی آسان تر  بود.

این فعال سیاسی با قدردانی از عملکرد دولت تدبیر و امید  اظهار داشت: امیدواریم در ۲۹ اردیبهشت شاهد تداوم   دولت تدبیر و امید باشیم.


وی گفت: امید داریم انتخاب مجدد دکتر روحانی منجر به رفع تمامی حصرها و محدودیت ها شود.