يکشنبه 17 ارديبهشت 1396-22:58

نماینده بابل در سومین نشست رسانه های حامی دولت در مازندران مطرح کرد:

مردم مشارکت حداکثری داشته باشند، روحانی رییس جمهور می ماند

دکتر علی نجفی: امروز در فعالیت انتخاباتی نامزدهای مختلف، وضعیتی را شاهد هستیم که برخی می خواهند همه مردم و کشور را هزینه ادعاها و برنامه های بی اساس و غیر مرتبط با قوانین جاری کشور کنند، در حالی که جمهوری اسلامی نیاز به این دارد مسئولان و این نامزدها خودشان را هزینه مردم و کشور کنند/ با حضور و مشارکت حداکثری مردم شاهد انتخاب هوشمندانه روحانی خواهیم بود/ سردی فضای انتخابات یک آسیب است و رسانه ها و نخبگان و گروه های مرجع باید بتوانند نقش تاریخی و مهم خود را ایفا کنند/ وعده یارانه و برنامه های بی اساس یک نوع آشکار خرید رای مردم به صورت نسیه و تحقیر شخصیت ملت بزرگ ایران است و مردم باید نسبت به این روند هوشیار باشند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: علی نجفی در سومین نشست حامیان رسانه ای دولت تدبیر و امید در مازندران اظهار کرد: نقش رسانه در روند تحولات سیاسی و اجتماعی بی بدیل است، از این منظر این فرصت برای من مغتنم است تا دقایقی با هم گفت و گو داشه باشیم.

وی با بیان اینکه در آستانه دو رخداد سرنوشت ساز هستیم، افزود: اگر از اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا که در سراسر کشور و دور افتاده ترین روستاها برگزار می شود، فعلا صرف نظر کنیم انتخابات ریاست جمهوری با توجه به موقعیت داخلی و بین المللی ایران و مسیری که طی شده بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم بابل گفت: در مقطع کنونی  انتخاب مردم بر دو امر استوار است، اینکه مسیری که در طول 4 سال گذشته طی شده را مهر تایید بزنند یا مسیر جدیدی انتخاب کنند.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: امروز در فعالیت انتخاباتی نامزدهای مختلف، وضعیتی را شاهد هستیم که برخی می خواهند همه مردم و کشور را هزینه ادعاها و برنامه های بی اساس و غیر مرتبط با قوانین جاری کشور کنند، در حالی که جمهوری اسلامی نیاز به این دارد مسئولان و این نامزدها خودشان را هزینه مردم و کشور کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: شعارهایی عنوان می شود که  با قانون اساسی و با مختصات جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه عده ای با دادن وعده های نامربوط و بی توجهی به آن چیزی که 4 سال قبل کشور در عرصه داخلی و خارجی با آن مواجه بود می خواهند مردم را به فراموشی بکشانند، گفت: من معتقدم حافظه تاریخی مردم ایران به خوبی کار می کند و می دانند با چه موقعیتی در داخل و سطوح بین المللی مواجه بودیم.

این نماینده مجلس درباره لزوم انتخاب مجدد روحانی، تصریح کرد: با توجه به سابقه ام به خوبی این شرایط را لمس کردم که از نظر موقعیت بین المللی وضعیت ما چگونه بود و الان چه وضعیتی داریم، مبانی جمهوری اسلامی، مردم و آرمان های نظام است. این مبانی مدام که با دیپلماسی منطقی همراه نباشد در سطح بین المللی نقد نمی شود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید نقد کردن مبانی اقتدار جمهوری اسلامی است، ادامه داد: از این جهت باید دست مریزاد گفت به فعالیت های دولت در این حوزه که همراه با راهنمایی های مقام معظم رهبری بود.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه دیپلماسی نفتی هم جمهوری اسلامی با عزت، از موقعیت از دست رفته خود  در سطح بین المللی دفاع کرد، اظهار داشت: سهم نفت ما 500 هزار بشکه بود که باید در تانکر می ریختیم و در آب های خلیج فارس حراج می زدیم و از طریق بابک زنجانی و غیره آیا پولی به کشور برسد یا نه. این موقعیت در دولت روحانی احیا شد و توانستیم زمینه جذب سرمایه گذار برای توسعه فعالیت میادین انرژی و استخراج و پالایش و ... فراهم کنیم.



نماینده مردم بابل، گفت: انتخابات بین وضعیت اعتدال و تدبیر و عقلانیت در کشور و یا برگشت به گذشته و عقب است که هیجانات کاذب و اقدامات غیرمستدل می خواهد در مدیریت اجرایی کشور حاکم شود.

وی افزود: آرامش و ثبات و پایداری از شرایط اصلی توسعه در حوزه های مختلف است و دولت در این سال ها برای حاکمیت آرامش و ثبات گام های موثر برداشته است، از این جهت امیدواریم با تصمیم هوشمندانه مردم و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات شاهد اتفاق خوب و معنادار باشیم.

نجفی خاطرنشان کرد: دولت روحانی به تعامل سازنده با دنیا اعتقاد دارد و این بخشی از اصول و آرمان هایی است که در اسناد فرادستی کشور به آن تاکید شده است.

نجفی با بیان اینکه موافق تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بودم و در فراکسیون امید هم به تصویب رسید، افزود: اگر این کار انجام می شد به نتایجی می رسیدیم  ولی مجلس تصمیم گرفت این کار انجام نشود و این طرح رای نیاورد.

وی با اشاره به اینکه مناظره یک مکانیسم دموکراتیک و جذاب در کمپین انتخاباتی است، گفت: به عنوان یک شهروند خوشحالم جمهوری اسلامی هم از معدود کشورهایی است که این عرصه را برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم می کند. انجام این مناظره ها نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است. نقش ابزار دیگر تبلیغات امروز در حال کمرنگ شدن است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جهانگیری بر خلاف پیش بینی ها خیلی مصمم و جدی در مناظره ها حاضر شد، تصریح کرد: روحانی هم به دلیل اینکه دولت مستقر است و دیکته نوشته شده دارد، باید از کارنامه خود دفاع کند.  نجابت و خویشتن داری از سوی روحانی و جهانگیری مشاهده می شود چون مردم و کشور را هزینه ادعاها و شعارهای و برنامه های غیرمربوط و غیرمستند به قوانین جاری کشور نمی کنند.

نجفی با اشاره به اینکه در دولت گذشته در چهارچوب ایران هراسی که با ناجوانمردی علیه کشور ما دامن زده بودند هزینه پیشبرد اهداف سیاست خارجی سنگین تر شد و پیچیدگی برنامه ها سیاست خارجی افزایش یافت، گفت: در دولت تدبیر و امید ایران هراسی فروکش کرد، پروژه امنیتی سازی ایران با شکست مواجه شد، کشورها نزدیکی خود با ایران و دیپلمات های ایرانی را خیلی پرهزینه نمی دانند و این موفقیت بزرگی در دولت است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: از قالیباف شنیدم برجام را ادامه می دهیم و از دیگر رقبای دولت نشنیدم. برجام یک توافقنامه بین المللی است و از ساز و کارهای بین المللی عبور کرده است. در چهارچوب اصل وفای به عهد و منافع جمهوری اسلامی، فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور ایران باشد این سند را باید حفظ کرد و نباید به گونه ای عمل کنیم که ناقض برجام شناخته شویم. هزینه نقض برجام  تیم تازه کار در امریکا را نباید به پای ما بنویسند.

وی با بیان اینکه با حضور و مشارکت حداکثری مردم شاهد انتخاب هوشمندانه روحانی خواهیم بود، تصریح کرد: سردی فضای انتخابات یک آسیب است و رسانه ها و نخبگان و گروه های مرجع باید بتوانند نقش تاریخی و مهم خود را ایفا کنند.

نجفی با اشاره به تشکیل ستاد نمایندگان حامی دولت در تهران، گفت: اعضای فراکسیون امید و برخی نمایندگان که به جریان اعتدال و اصولگرایی معتدل عضو این ستاد هستند و در این قالب فعالیت دارند. از مازندران برخی از نمایندگان مانند اصغر یوسف نژاد، احمدی لاشکی، شریعت نژاد، اسماعیلی و ... در این ستاد فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: جریان تقابل راه به جایی نمی برد. روندهای منفی که بعضا در اروپا مشاهده می شود و افراط گرایان تندرویی که سر کار آمدند وضعیت تقابل در ایران کمکی به حل این مشکلات نخواهد کرد. در هر وضعیتی ایران سعی نکرده  پیشگام جنگ و نزاع باشد. امیدوارم مسیر عقلانیت و توجه به ساز و کار صلح آمیز از سوی ایران با استحکام و قوت دنبال شود و این به صلح بین المللی کمک می کند.

نجفی گفت: مرحوم هاشمی نقش بسیار مهمی در تاریخ تحولات معاصر ایران داشت و این نقش از پدیده های منحصربفرد در سطح دنیاست که بعد از رحلت وی هم ادامه دارد. هاشمی یک شخص نبود که امروز از میان ما رخت بربسته بلکه یک جریان و تفکری است که الان هواداران بسیاری در کشور دارد و خواهان منزلت ایران و ایرانیان در دنیا است.

وی ادامه داد: برنامه ها و وعده های داده شده باید با ظرفیت های اقتصادی کشور و مختصات محیط اقتصادی ایران منطبق باشد و مبتنی بر قوانین توسعه و برنامه های 5 سالع توسعه و برنامه سالانه بودجه کشور باشد، مشکلات اجتماعی و اقتصادی نباید برای کشور ایجاد کند. وعده یارانه که داده می شود باید ساز و کار فکر کردن و خلاقیت و کارآفرینی را به شهروندان بیاموزد و زمینه ها را فراهم کند در آن صورت مقبولیت و امنیت دولت ها فراهم می شود. وعده یارانه و برنامه های بی اساس یک نوع آشکار خرید رای مردم به صورت نسیه و تحقیر شخصیت ملت بزرگ ایران است و مردم باید نسبت به این روند هوشیار باشند.



نجفی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی در دولت تدبیر و امید در مقایسه با هر دوران دیگری بیشتر به خدمت معیشت مردم درآمد از این جهت که زمینه های مناسبی برای جذب سرمایه های خارجی فراهم کرد و منجر به فروش نفت و احیای جایگاه ایران در بازار بین المللی انرژی و باعث نقل و انتقال پولی و مالی در دنیا شد و جذب فناوری را تسهیل کرد که می تواند منجر به رونق اشتغال و تولید در کشور باشد.

این مسئول ادامه داد: افزایش 40 درصدی صادرات و کاهش 25 درصدی واردات افزایش رشد اقتصادی از منفی 6 به مثبت 8  درصد و نوسازی ناوگان هوایی و تثبیت نرخ ارز و احیای صنعت توریسم همه به صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک به معیشت مردم و اقتصاد ملی است که بخش قابل توجهی از اینها در پرتو سیاست خارجی عزتمندانه کشور حاصل شد.

وی گفت: در عین اینکه حقوق هسته ای را تثبیت کردیم، چارچوب دکترین جمهوری اسلامی ایران توانست جایگاه هسته ای را تثبیت کند و تحریم های عجیب و غریب که به پای امنیت و اقتصاد کشور زنجیر انداخته بود حذف کرد. امیدوارم با انتخاب مجدد روحانی هرچه بیشتر به توسعه اعتدال کمک کنیم.

گفتنی این نشست به صورت زنده از اینستاگرام مازندنومه پخش و هم زمان در کانال مازندنومه انتشار یافت.