پنجشنبه 11 خرداد 1396-0:55

جشن ستاد روحانی در ساری، تحت الشعاع انتصاب فرماندار آمل

افطاری اصلاح طلبان با طعم خجالت استاندار!

در جشن افطاری ستاد دکتر روحانی در ساری، معترضان انتصاب فرماندار احمدی نژادی آمل، با پلاکاردهایی مبنی بر تبریک و تسلیت به تیم دولت در استان، شعار "استاندار خجالت خجالت" سر دادند. مهندس محسن نریمان گفت: به محض اینکه خبر انتصاب فرماندار آمل اعلام شد، تمام کسانی که دست اندرکار بودند مسئله را به بالاترین مقام مسئول در کشور رساندند. قول می دهم با تدبیر می توانیم این مسئله را حل کنیم. در این نشست دکتر کریمی مله بیان داشت: تقسیم بندی آرا به حلال و حرام نشان می دهد جناح رقیب، نسبت به درک منظومه انتخابات، عاجز است و ما باید یک بار دیگر به آنها درس بیاموزیم. گزارش کامل+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: چهارشنبه شب جشن ستاد روحانی در مرکز مازندران در حالی در باشگاه فرهنگیان برگزار شد که از ابتدا، مراسم تحت تاثیر معترضان به انتصاب فرماندار ضد دولت در آمل قرار گرفت.

در آغاز این مراسم، معترضان با پلاکاردهایی مبنی بر تبریک و تسلیت به تیم دولت در استان مبنی بر این انتصاب، شعار "استاندار خجالت خجالت" سر داده و همچنین با شعارهایی معاون سیاسی استاندار مازندران را که در این جشن حاضر شده بود، مورد عتاب و خطاب قرار دادند.

رئیس ستاد اصلاح طلبان روحانی در مازندران در این مراسم اظهار کرد: ستادهای روحانی، بدون تخریب رقیب و پاره کردن بنر، به تبلیغات نامزد مورد نظر خود پرداختند.

مهدی احمدی فولادی با بیان اینکه باید نظارت گسترده بر رفتار و عملکرد مسئولان داشته باشیم، افزود: مدیران منصوب احمدی نژاد که هنوز بر سر کار هستند در ستاد رقیب فعالیت می کردند و نمی توانیم ادامه کار این مدیران را بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه از مدیران منصوب دولت گذشته، خسارت سنگینی دیدیم و هنوز هم این افراد در مسئولیت ها حضور دارند، گفت: احمدی نژاد در صد روز نخست کاری 14 هزار مدیر را تغییر داد و روحانی در این مدت 700 مدیر؛ بنابراین می خواهیم تحولات اساسی را در چهار سال دوم دولت روحانی ببینیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در ستادها از جوانان انرژی می گرفتیم، تصریح کرد: جوانان و بانوان عامل اصلی پیروزی روحانی در انتخابات هستند.

احمدی فولادی با اشاره به اینکه این راه بی بازگشت است، گفت: اگر همین انسجام را داشته باشیم در 1400 هم اصلاح طلبی، تفکر پیروز است.

مازندران جزو استان های ستاره دار بود

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس ستاد روحانی اظهار کرد: همه چیز بعد از انتخابات، به کام ما نیست و باید برای رسیدن به مقصودهای بحق، تلاش کنیم.

محسن نریمان افزود: دولت ما مسئولیت را بر عهده گرفته و باید درخواست های منطقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر اتفاقاتی افتاده قطعا اطلاعات درست منتقل نشد که این مسائل رخ داد، به محض اینکه خبر انتصاب فرماندار آمل اعلام شد، تمام کسانی که دست اندرکار بودند مسئله را به بالاترین مقام مسئول در کشور رساندند.

نریمان با اشاره به اینکه طبیعی است هر دولتی بر سر کار می آید افراد همسو با تفکرات خود را در مسئولیت ها قرار دهد، تصریح کرد: قول می دهم با تدبیر می توانیم این مسئله را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران جزو استان های ستاره دار و دغدغه ای برای رئیس جمهور بود که شاید آرا در این استان پایین باشد، گفت: با تلاش به نتیجه رسیدیم و نتیجه ای فراتر از تصور داشتیم و شگفتی آفریده شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: فاصله آرای روحانی و رئیسی در مازندران به گونه ای بود که توانستیم کمبود آرای روحانی در 4 استان را پوشش دهیم.

اصلاح طلبان دچار انزوای سیاسی نمی شوند

در ادامه این مراسم عضو هیات علمی دانشگاه مازندران اظهار کرد: معتقدم انتخابات بسیار سخت و نفسگیر را پشت سر گذاشتیم و با وجود تمام عده و عوده ای که از 4 سال قبل داشتند، توانستیم پیروزی را کسب کنیم.

دکتر علی کریمی مله با بیان اینکه این پیروزی، مستلزم شادی و برگزاری جشن و سرور است، افزود: اما بدانیم انتخابات به پایان رسیده و در شرایط پسا انتخابات هستیم که نیازمند کارشناسی واقع بینانه است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات نیازمند شور بخشی بودیم، گفت: در شرایط پساانتخابات باید به سمت حذف و کاهش این تمایزگذاری ها حرکت کنیم.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه رئیس جمهوری انتخاب شده که نه فقط رئیس جمهور برندگان بلکه رئیس جمهور بازندگان هم هست، تصریح کرد: ما به عنوان افراد برنده، در شرایط پساانتخابات، مسئولیتی به مراتب بالاتر از هوادار اصلاح طلبی و اعتدالی در دوران انتخابات داریم.

کریمی مله با اشاره به اینکه در پساانتخابات باید بیندیشیم که تولیدی و خروجی ما محصول ائتلاف سیاسی است، ادامه داد: در 84 ائتلاف نداشتیم، 88 که قصه خود را دارد، در 92 ائتلاف کردیم و ثمره آن را دیدیم و این ائتلاف در 96 هم تکرار شد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل آن قدر بزرگ و کلان است که هیچ جناحی نمی تواند به تنهایی از عهده آن به خوبی برآید و در پساانتخابات به چنین ائتلافی نیاز داریم.

کریمی مله گفت: برای ادامه این مسیر، نیازمند ثبات دموکراتیک هستیم که مستلزم هم افزایی همه نیروها اعم از پوزیسیون و اپوزیسیون است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ثبات دموکراتیک مستلزم این است در عین اینکه شادمان از پیروزی هستیم اما نباید تیشه به ریشه خود بزنیم، افزود: نباید خطایی را که طرف پیروز در انتخابات 88 انجام داد، ما تکرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیروزی آداب و اخلاق دارد و نیازمند فرهنگ مدنی است، تصریح کرد: برای ابراز پیروزی باید نشان دهیم دارای فرهنگ پیروزی هستیم. معتقدم طرف پیروز باید همفکران خود را به کارگیری کند اما این به معنای قلع و قمع غیراخلاقی نیست.

کریمی مله با بیان اینکه اپوزیسیون باید بپذیرد اقلیت است و از طریق نهادهایی که در اختیار دارد، اراده خود را به اکثریت تحمیل نکند، ادامه داد: این رفتاری است که در 4 سال اخیر اتفاق افتاده است. تقسیم بندی آرا به حلال و حرام نشان می دهد جناح رقیب، نسبت به درک منظومه انتخابات، عاجز است و ما باید یک بار دیگر به آنها درس بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه در پساانتخابات با حضور موج سواران مواجه هستیم، گفت: موج سواران بدون اینکه کاری انجام داده باشند در صف نخست می نشینند و با بیشترین منابع، بهترین مناصب را در اختیار می گیرند، موچ سواری جلوی ثبات دموکراتیک را می گیرد.

کریمی مله خاطرنشان کرد: ما حاضران عرصه سیاست باید به شدت مراقبت کنیم تجربه تلخ موج سواری در دوران 4 ساله دوم دولت روحانی تکرار نشود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گسترش آزادی های سیاسی و مدنی از اصول ما بود که نباید بگذاریم تلف شود، اظهار کرد: رای دادیم و رای ما باید اثربخش باشد، 4 سال مداوم نظارت مطالبه جویانه بر دولت داشته باشیم و اگرچه رای ما روحانی است اما نگذاریم از چشمان تیزبین ما در امان باشد، روحانی باید بداند رئیس جمهوری مسئولیت پذیر است.

وی با اشاره به اینکه نشان دادیم افراد هوشمندی هستیم و افق های دور را مورد هدف قرار می دهیم، تصریح کرد: باید از انشقاق دوری کنیم، چراکه رقیب از فردای انتخابات امیدوار بود تا بین ما انشقاق ایجاد شود.

کریمی مله با بیان اینکه اصلاحات و اعتدال، فرزند نوپای این سرزمین است و باید مراقبت کنیم و این با وحدت میسر است، ادامه داد: اجتناب از انزوا موضوع دیگری است که باید از آن دوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فضای اصلاحات، فاصله گیری از بسترهای اجتماعی فرصتی بود که رقبای ما به دنبال آن بودند تا بگویند بزرگان اصلاحات خیلی تمایل به این فضا ندارند، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داد اصلاح طلبان دچار انزوای سیاسی نمی شوند. باید نگاه نافذ به بسترهای اجتماعی داشته و بدانیم جامعه به چه چیز نیازمند است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تصور نکنیم این پیروزی به سهولت ما را به 1400 می رساند، افزود: 4 سال سخت و ناهموار را در پیش رو داریم.

وی استدلال کرد: باید نقد و حمایت مطالبه گرانه از دولت داشته باشیم تا دولت، چهره مسئولیت پذیر همراه با کارآمدی خود را بیشتر نشان دهد و در 1400 هم نهال اصلاحات و اعتدال را غرس کنیم.